Egy vallomással tartozom: megszállottan gyűjtöm a hírlevél bakikat, a "másra nem, de elrettentő példának jó lesz" típusú leveleket, a legordítóbb SPAM hírleveleket.
A napokban jött velem szembe ez a gyöngyszem a saját megszokott levelezőmben és rögtön tudtam, hogy megint kincsre bukkantam, amit meg kell osztanom Veled is.
Ez volt a tárgy:
Ennél jobb ajánlatunk az idén már nem lesz! (Ezzel még nem is lett volna gond. Felhívja a figyelmet, kíváncsi leszek mindjárt, hogy mi is ez a legjobb ajánlat ...)
Tovább olvasom és ezt látom:
A leiratkozáshoz KATTINTS IDE!
Ez a legjobb ajánlatuk?!?
Mutatom:
Rögtön sejtettem, hogy mi történt: túl szépet akartak, csak a levélszerkesztésénél nem ügyeltek valamire.
A levél megnyitása után ezt látjuk: (pontosabban nem látjuk ...)
Íme, az egy képből álló hírlevél.
Biztos sok órát töltött el vele a grafikus, aki az év legjobb ajánlatához méltóan csodás grafikát álmodott, csak kár, hogy nem figyeltek valamire.
Miért nem látszik a kép?
A levelezőkliensek nagy része nem jeleníti meg automatikusan a képeket egy hírlevélben. Ha kép is van a levélben, az olvasó egy üres négyzetet lát először. Ha kattint az "Az alábbi képek megjelenítése" linkre felül, akkor fognak csak betöltődni a képek, tehát amíg nem engedélyezi a képek megjelenítését, nem is fogja azokat látni.
Ha a hírleveled egyetlen képből áll, semmi szöveg, max. az alján a leiratkozásra vonatkozó rész, és ki akarod kerülni, hogy egy nagy üres négyzettel találkozzon először az olvasó, akkor NEM SZABAD ELFELEJTENED kitölteni a kép ALT szövegét, vagy helyettesítő szövegét! Ide általában egy kérést szoktak írni, pl.: Ha ezt olvasod, kérjük, engedélyezd a képek megjelenítését!
Ha ez a helyettesítő szöveg ott van, akkor máris egyértelműbb az olvasónak, hogy mit kell csinálnia. A bemutatott példában ezt elfelejtették a levél szerkesztésekor.
Miért ezt (Ennél jobb ajánlatunk az idén már nem lesz! A leiratkozáshoz KATTINTS IDE!) látja az olvasó a levelezőjében, mielőtt megnyitja a levelet?
Nos az, hogy nem adtak meg a képnek helyettesítő szöveget, további problémákat szült.
A levelezőkliensek a tárgy után megjelenítik a hírlevél első mondatát, pontosabban az első szöveges elemet, amit a hírlevélben találnak. (abból is csak egy részt, amennyi kifér) A példa hírlevélben nem volt szöveges elem a kép mögött, minden szöveg a képen volt, amit ugye nem tud a levelező megjeleníteni, hát megjelenítette azt, amit talált ... a leiratkozásra vonatkozó felhívást. Ha lett volna a képnek helyettesítő szövege, akkor azt jeleníti meg. pl. Nehogy lemaradj róla, kattints a képek megjelenítésére! Mondjuk ebből csak a "Nehogy lemaradj róla," fért volna ki, de jobb mint a leiratkozásra felhívás ...
Igen, a méret is lényeges:
Az egy képből álló hírlevelek további hátránya, hogy általában a nagy képeket használnak bennük, és azt is beágyazva. Ez azt jelenti, hogy csatolmányként is tartalmazza a levél a képet. Azaz nagy fájlméretű képek esetében (1-2 MB) a levélméret is ugyanígy nagy lesz, amit a spamszűrők nem díjaznak. Mi ennél jóval kisebb méretű képeket javaslunk: 30-40 KB.
Nagy levélméret esetén a kiküldés lassulhat, mi a ListaMesternél extrém nagy levelek esetében direkt lassítjuk. Nem annyira a saját szervereink védelmében, azok bírják a kiképzést, hanem a fogadó szerverek miatt. Pl. ha a Freemailt megbombázod egy óra alatt 1000 db 2-3 MB méretű levéllel, "rosszul lesz" és lezár előtted, azaz egy jó darabig nem fogad levelet Tőled.
Szólj hozzá:
Új hozzászólás
Köszönöm szépen, nagyon hasznos tippeket kaptam. A képpel kapcsolatos részletekre én sem fordítottam nagy hangsúlyt. Ezután másképp csinálom.
Üdvözlettel
Zsuzsa
Amikor kezdtem ezzel a témával foglalkozni, akkor azt hittem, hogy egy e-mailben fontos a kép. MOst már tudom, hogy a "nagyok" csak írnak, azt is a legegyszerűbb betűvel. Ha netán van is kép, és elmarad, akkor sem történik semmi. De önmagában képre alapozni az baklövés :-)
Nagyon jó! Hasznos és érdekes. Pont aktuális is. Köszönöm
Szia,
Ügyes észrevétel. Sok jót olvasok nálatok mindig, így tovább.
Ui.: Láblécben még ©2012 van.
Üdv,
Pet
Válasz Halász Péter üzenetére
Szia,
Köszönjük, igyekszünk. Az észrevételt is. :-)
üdvözlettel,
ListaMester
Szolgáltatásoknál értem. De például termékeknél? Ruha, divat, gyerekjáték? Ott is a szoveg lenne a legjobb?
Koszi
Válasz Bacskai hajni üzenetére
Kedves Hajni,
Alapvetően nem vagyunk a képes hírlevél ellen. Természetesen lehet használni, webshopoknál - amit te is írtál, ruha, divat, játék - nem is lehet megkerülni. Amire itt felhívtuk a figyelmet, hogy ne álljon az egész levél egyetlen képből. Kép + szöveg (kép nélkül is értelmezhető szöveg!), több kép + szöveg, mindezt nyugodtan lehet használni és tesztelni. Az a gond, ha csak egy kép az egész levél és más semmi.