2024. 01. 25., cs – 07:15

[16:39]

Ezzel zárjuk is a mai élő közvetítést - sűrű, igen pörgős nap volt, tényleg jó hangulattal, érdekes előadásokkal, a végére még ezt a Vitamintea folyadékot is szinte megszerettem, amit egész nap kortyolgattam.
A Listamester stábja nevében köszönöm a figyelmetek, érdeklődésetek, egész napos visszajelzéseiteket a közvetítésről, legyen szép napotok!
- Benyó

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 16:39

 

 

[16:33]

Közeleg a vég, Miklovicz Norbert, az esemény házigazdája éppen az utolsó programpontot, a Milliárdos Vezetők Klubját konferálja fel.

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 16:33

 

 

[16:00]

És még egy utolsó fotó az egyik legfontosabb diáról, avagy milyen mérőszámokat, KPI-okat figyelj a podcasted terjesztésénél:

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 16:00

 

 

[15:56]

No, tessék egy teljes (vázlatos) podcast promóciós terv, befotózásra szánva eleve, imádom Adrián előre gondolkodását, mert így azért egyszerűbb veletek megosztani ezt.

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 15:56

 

 

[15:54]

Hangulatjelenés: a standoló kiállítóknak a lába kezd fájni a sok állástól, de szépen kiegyenlíti ezt az, hogy nekem meg a derekam az előadásokon üléstől. Kemény dolog harmincnál öregebbnek lenni. Viszont a mai hangulat teljesen megéri mindezt.

 

 

[15:50]

Podcast SEO!

Igen, már itt is optimalizálunk, ahogy ezt már említette ma már Matykó Noémi is: már nem csak a Google-nek szánt tartalmaidat kell optimalizálni, oda kell figyelned a használt kifejezésekre, elnevezésekre, címekre bármilyen platformon osztasz meg tartalmat. Podcastnél ez kiemelten fontos, hiszen a hanganyag maga nem kereshető, a hozzá rendelt szavak, tagek, leírások adnak csak támpontot ahhoz, hogy felfedezzék a felhasználók a tartalmad.
Also, milyen az ideális epizódhossz? Ha az elején meg tudod tartani az érdeklődést, akkor egészen egy óráig is elmegy.
Adrián egy nagyon fontos tanácsot ad éppen: a podcasted add oda szépen egy szövegírónak, mert ő gyárt belőle neked egy rakás posztot és cikket, avagy tartalommutáció. Bizony!

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 15:50

 

 

[15:48]

A podcast marketing pillérei:

  • A tartalom - ha minőségi, szívesen megosztják, mert ez személyes presztízst kölcsönöz nekik is,
  • Erős közösség és adatbázisok, gondolva itt a listaépítésre, zárt csoportok létrehozására, aminél kevés ideálisabb módszer létezik a tartalmak marketingelésére,
  • Optimalizált megjelenés a platformokon, 
  • Social média és fizetett kampányok, "mert ha nem tolod őket a social médiában, nem lesz sikeres a podcasted".

Az energiád 50%-a menjen arra, hogy jó tartalom készüljön, a másik 50% meg arra, hogy ezt sokan meg is hallgassák, lövi be Adrián az arányokat. (Nagyjából így dolgoznak a hollywoodi stúdiók is amúgy, a marketingbüdzsék miatt egyre nehezebb nyereséges filmeket gyártani, de ez már az én tangensem csak.)

 

 

[15:45]

A podcasterek tragikusan alulhasználják a marketinglehetőségeket, ezért még bőven ki lehet tűnni, mondja Adrián. (Ugyanez igaz saját kis szakterületemre, a SEO-ra is, ezért jó a magyar piacon marketingesnek lenni.)
És hogy mitől lesz egy tartalom egyedi és újszerű? Előadónk azt javasolja, ezen a ponton fényképezzünk diát, tehát ím:

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 15:45

 

 

[15:35]

Adrián szerint a podcast egyik nagy erőssége, hogy hosszan el tudja kötelezni a fogyasztóit, hiszen egy-egy adást akár órákig is elhallgatnak a követők - akiknek a nagy része akár organikusan is megszerezhető a releváns platformokon. A platformok pedig imádják, ha több időt tölt el rajtuk a felhasználó. Ezzel együtt viszont a podcastekből kivágott kisebb részletek (használjuk még erre a soundbite-ot? Mindegy.) is nagyon jó számokat tudnak hozni.
A mai előadásába négy olyan trendet hozott, amit figyelembe kell venned, ha 2024-ben akarsz podcastet indítani.
Az első jótanács még nem ezek közül való, de megjegyzendő mégis: a figyelem rövid, az elunási küszöb alacsony, ezért az egyik alapvető ösvény, amit taposnod érdemes a szerkesztett, jól strukturált tartalmak készítése.

 

 

[15:30]

Most pedig Sándorfy Adrián következik a Biznisz Boyz podcast képviseletében, nem meglepő módon a podcastek csodafegyveresítéséről fogja szőni a szót.

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 15:30

 

 

[15:16]

Mindeközben kémeink jelentették (köszönet innen is Éles Lacinak), hogy Zabari István előadása is érdekes volt, egy rakás adatot hozott, többek között az alábbiakat:

  • Az értékesítés-ösztönzésre használt eszközök között még mindig az árakciók (70%), a kuponok (64%) és a kosárelhagyásra emlékeztető üzenetek (52%) a legnépszerűbbek,
  • A Temu januárra már közel a piac harmadát (28,9%) leuralta, náluk jobb számokat csak az eMag tudott elérni a haia piacon (20%), mindezt úgy, hogy 2023 szeptemberében még gyakorlatilag nemlétező volt a Temu részesedése,
  • A rendelt csomagok száma hatalmasat nőtt 2023-ban, ezzel együtt robbanásszerűen nő a csomagutomatákba vagy csomagpontokra rendelés népszerűsége is, ma már több mint 5000 ilyen működik itthon,
  • Szektorok növekedési üteme tavaly: a divat, az FMCG, a szépségápolás és a játék nőtt, viszont a műszaki cikkek, barkácsáruk, bútorok és a számtech minimum stagnálnak, de inkább csökkennek,
  • A teljes éves belföldi e-kereskedelmi forgalom harmadát adta tavaly a karácsony,
  • A webshop platformok piacát a Shoprenter és az Unas uralják, és amin személyesen is meglepődtem, több mint 700 Magento webshop működik itthon.

 

 

[15:07]

Tehát, visszatérünk, méghozzá Kerek Istvánnal, aki arról fog beszélni, hogy jelenik meg az AI az üzleti életben.
Az előadást azzal kezdi, ki ismeri a Temu-t (amit egyébként ma mindenki többé vagy kevésbé ekéz), és jelzi, hogy amúgy egy egyéves cégről van szó. És abban, hogy éppen megeszik a piacot, igen nagy szerepe van az AI-nak, amivel elsősorban a lokalizációs problémáikat oldják fel.

 

 

[14:30]

Egy újabb szünet következik, 15:00-tól nekiesünk a nap utolsó blokkjának, többek között megint az AI-ról lesz szó, illetve podcastelésről is - stay tuned.

 

 

[14:21]

Miközben én a termek között poroszkálok, Timiék se unatkoznak, még nem jártam úgy a standnál, hogy ne lett volna ott, vagy érkezett volna éppen valaki. Pörgés!

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 14:21

 

 

[14:20]

"Ha minden jónak látszik, de nincs profit, és ugyanazt a modellt viszed tovább, akkor nem is lesz", hangzik el Lászlótól, aki nem először hangsúlyozza, hogy tudnod kell egyrészt változtatni, másrészt felismerni, ha valami nem működik, és kilépni belőle.
Első lépésként, ha azt érzed, hogy gond van, akkor be kell azonosítanod a gondot. Látogatód nincs, vagy vásárlód? Az eszközeidben van a hiba, vagy a marketingesben aki használja őket? Ha a hibát felismerted, akkor változtatnod kell, nem tovább haladni fejjel a fal felé. (Parafrazálok picit.)
László kiváló konkrét példája a hibaazonosításra: ha mondjuk azt látod, hogy a kosárba helyezések és a vásárlások száma között radikális az eltérés, akkor valami nem jó a fizetési vagy szállítási móddal, esetleg mással a checkout folyamaton belül, de biztos, hogy oda szűkítheted a bajt.
 

 

[14:16]

Elértünk a marketingig - és ezzel a rettegett büdzséig.
László szerint nem feltétlen szerencsés büdzsében gondolkodni, azt mondani, hogy "költsünk egymilliót Facebookra" - mert ha megtérül, akkor költsünk többet, ne szorítsuk konkrét korlát közé. Az indulásnál ez persze még nem kivitelezhető, így az elején alaposan tervezned kell, nem véletlen hangsúlyozza a stratégia fontosságát.
"Lehet, hogy az erős PPC öngyilkos vállalkozás, ha nem ismernek minket", ez a mondat imádatommal találkozik. Ha nincs márkaismertséged, múltad, a vásárlókkal kialakított akár legminimálisabb bizalmi viszonyod, akkor tökmindegy, milyen jól jelensz meg a hirdetésekben, mert jó eséllyel inkább az ismertebb, household name konkurensedtől fognak vásárolni.

 

 

[14:10]

A USP-kről egy kicsit részletesebben szólva: milyen VALÓS értékajánlatot tudsz tenni, ami nem csak kimondott szó? Néhány gyakorlati példa: ha azt mondod, hogy ha délig rendelsz, akkor még ma feladjuk a csomagod, ez egy valódi, kézzelfogható dolog, aminek van reális hozzáadott értéke. Ha a mélyfagyasztott termékeket mondjuk tudod hűtve szállítani (amire a legtöbben nem képesek), az szintén USP.
No de ezeknek az ellentéte - minek hangsúlyozod azt, hogy "biztonságos bankkártyás fizetés"? A vásárlónak erről jut eszébe, hogy esetleg nem biztonságos.
Ez egy nagyon hasznos észrevétel Lászlótól, magam is elejtem néha tanácsként, hogy feleslegesen badge-ekkel, "bizalmi elemekkel" túlzsúfolni egy webshopot egyenesen kontraproduktív lehet. Tukmálós, bizonygató, esetlen.

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 14:10

 

 

[14:01]

Közvetítésünk következő alanya Venk László, aki a webáruház-indításról fog beszélni, pontosabban arról, hogy miért fontos az első év, és hogyan kell annak eltelnie. 
Szimpatikus módon László azzal indít, hogy ugyan a statisztikák ódákat zengenek az e-kereskedelem bővüléséről, a terepen nem feltétlen azt érezni, hogy évről évre hatalmas lenne a növekedés - aminek megvan a maga millió oka, a COVID után leülő lelkesedéstől az energiaválságon át az árösszehasonlító oldalak térnyeréséig.
Nem véletlen, hogy a webáruházak 60%-a nem éri meg az első éve végét.
Ellenben valószínű, hogy azoknak a webáruházaknak a nagy része, akik az első évet képesek túlélni, nagy valószínűséggel sikeresen képesek továbbmenni.
Tehát, hogyan készüljünk fel egy webáruház-nyitásra? László szerint a 6 alapelv:

  • Legyen meg hozzá a motivációd,
  • Legyen meg a USP-d, ami megkülönböztet másoktól,
  • Legyen meg maga a webshop, a jó platform, amin működni fog a webboltod - meglepően keveset foglalkozunk ezzel általánosan, mondja László,
  • Aztán legyen egy marketingterved, mert ez jelentheti a különbséget a túlélés és csőd között,
  • Legyenek meg a piaci ismereteid, és persze,
  • A csapatod, aki az egészet nap mint nap életben fogja tartani.

 

 

[13:39]

Az olcsó tartalomnak végleg vége, nincs értelme olcsó tartalommal versenybe szállni, amikor gombnyomásra lehet szöveget létrehozni, hangzik el.
A Google EEAT alapelvéről - Experience, Exertise, Authority, Trustworthiness - is szól Peti, hangsúlyozva, hogy a Google-ben kizárólag akkor lehetsz sikeres, csak akkor tudod magad megkülönböztetni a kész, de általános válaszokat adó mesterséges intelligenciától, ha egyedi és értékes tartalmat állítasz elő.
Egyébként, és ezt már én fűzöm hozzá, hogy a SEO tartalomgyártás a közeljövőben nem sokban fog különbözni attól az alapvető módszertől, hogyan hiperrészletes skyscraper cikkeket építünk fel: mindig megvizsgáljuk, milyen tudást áll rendelkezésre a piacon, és annál csinálunk jobbat. Mélyebbet, részletesebbet, újabbat.
Ugyanígy fogsz az AI elé kerülni is, és épp ezért a szövegírók szerepe a közeljövőben, legalábbis szerintem, még fontosabb lesz.

 

 

[13:36]

Beszélünk az AI hibás találatairól is, ami egy nagyon fontos téma. Múlt héten Pusztai Ádám ezt úgy fogalmazta meg egy másik konferencián, hogy "az AI-ban az a veszélyes, hogy ha kérdezel tőle valamit, mindenképpen válaszol". Peti is arról beszél, hogy a generatív alapú AI, nos, generál - nem úgy következtet, mint egy ember, hanem mintázatok alapján, és ezért könnyedén jut hibás végeredményre, főleg, ha hibás adatokból dolgozik.

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 13:36

 

 

[13:34]

Search Generative Experience, avagy a Google új szolgáltatása a téma, ami már egy generatív AI, aminek ha kérdést teszel fel, már nem is találatokat ad ki neked, hanem megválaszolja a kérdésed, párbeszédben.
1998 és 2023 között az on-site, off-site és technikai SEO (nagyon leegyszerűsítve: tartalom, linkprofil és technikai háttér) határozták meg elsősorban, hogy mennyire voltál sikeres a SEO-ban. Ez persze nagyrészt még ma is igaz, nem fordult ki a világ a sarkából.
Nem lesz SEO? Peti szerint lesz, az életünk része marad, csak épp változni fog. (Egyetértek.) Az emberek lassabban változnak, mint a technológia - még ha ki is váltaná amúgy teljesen a keresőoptimalizálást az AI, a technológia implementálása akkor is jó pár évet venne igénybe.

 

 

[13:25]

"Nem tudjuk nem létrehozni a mesterséges intelligenciát", üti fel az előadást a BPdigital alapítója. Ennek egyik oka az elképesztő tartalommennyiség, amit kollektíven előállítunk, és amit valahogyan kezelnünk kell - a sok százezer órányi YouTube videó, sok százmillió Facebook- és Instagram-fotó már ember számára kezelhetetlenek.
No de: el fogja-e venni a gép a munkánkat (újra)? Valószínűleg lesznek olyan szakmák, amik tíz éven belül nem fognak létezni, de ahogy az ipari forradalom során is voltak, akik igyekeztek tagadásban élni, gépeket rombolni, a fejlődés nem egy statikus dolog, és elkerülhetetlen, hogy találkozzunk vele. A választási lehetőségünk az, hogy kimaradunk a buliból, vagy beszállunk, mondja Peti, ahogy elkanyarodunk a SEO felé.

 

 

[13:12]

A hangulat továbbra is kitart, amennyire szaladgálás közben, illetve a beszélgetésekből fel tudom mérni, eléggé lelkes a közönség.
Most épp Szesztay Peti előadására készülök, mindjárt ő mesél az AI és a SEO kapcsolatáról, amit epekedve várok.

 

 

[12:54]

Már Halmi Bencét hallgatom, aki éppen arra ösztönöz, hogy ha tartalmat gyártasz, főleg sokat, akkor minél több melót szervezz ki profiknak.
A céges profil nélküled is létezik - elengedhetetlen, hogy legyen egy arc, egy vezér, de a márkádnak nélküled is működnie kell.
Bence persze TikTokos, de ez minden tartalomgyártásra érvényes.

 

 

[12:36]

"Egy kuponos kampány akkor lesz sikeres, ha nem felejtitek el aktiválni a kuponkódot", szól mélyen igazat Sandra.

Eközben a kuponozás grafikai fogásait magyarázza, és mivel ez inkább vizuális elem, ezért én is megmutatom körmondatok helyett:
Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 12:36

 

 

[12:32]

És most következzék egy Tesco-esettanulmány.
Sandra egy húsvéti kampányról mesél, ahol egy kuponon két ajánlatot kommunikáltak, egy 1500 és egy 2000 forintos kupont adtak, utóbbit a visszatérő vásárlók számára. A kampány alatt ez utóbbit használták fel többen.
A kampány ugyanígy futott Szlovákiában és Csehországban is, offline és banneresen is - ami érdekes, hogy ahogy a magyaroknál, itt is a visszatérő vásárlók voltak többségben a kuponok felhasználásánál.
Ahogy látom, ez elég jól megerősíti azt, hogy a kuponozás, kedvezményadás sokkal alkalmasabb a meglévő vásárlók ösztönzésére, mint az újak bevonzására, aminek örülök, mert én magam szívből gyűlölöm a kényszerű, öncélú akciózgatást.
Ha kedvezményt akarsz adni, legyen erre koncepciód, tudd elmondani, hogy annak mi értelme azon túl, hogy valami olcsóbb. Mire akarsz pontosan ösztönözni vele és kiket? Miért gondolod, hogy egy 10%-os kedvezmény komoly vonzerővel bír?

 

 

[12:26]

Sandra a Borbáróval futtatott tavalyi kampányukat hozza fel éppen példaként - 15 000 Ft kedvezményt adtak minimum 30 000 forintos vásárlásnál. Egyedi ajánlat, tisztán kommunikálva, és bemutatja a brandet.
Azért örülök ennek a példának, mert ezt a kedvezményt tavaly konkrétan igénybe vettem, rendeltem tőlük 7 palack bort. Ebből az egyiket a lánykérés estéjén bontottuk fel, de nem is ez az érdekes.
A termék kiváló volt, csak éppen a futárszolgálat rommátört a 7 palackból 4-et. Érthetően morcos voltam, ami viszont meglepett, hogy a Borbáró supportja gyakorlatilag azonnal reagált, tisztán kommunikált, és visszautalta a sérült palackok árát - na, ilyen a jó ügyfélkommunikáció, amikor a reklamációt profin kezeled. Mellékvágány vége.

 

 

[12:15]

Vissza is tért a közvetítés, most átevezünk az e-kereskedelemre, Vavrik Sandra az árkommunikációról fog regélni, mégpedig ügynökségi szemszögből, mint ígéri.
Az alap követendők: 

  • Kommunikáld tisztán mind az árat, mind a termék leírását, tulajdonságait is.
  • Beszélj a fogyasztó, a vásárló nyelvén, hogy megkönnyítsd ezzel a döntését.
  • Kommunikálj következetesen (vagyis konzisztensen) az omnichannel (többcsatornás) környezetben is, ne váltogasd az alapüzeneted radikálisan ahhoz képest, hogy milyen platformon kommunikálsz.
  • Gyűjtsd a vásárlói visszajelzéseket, és finomítsd ezek alapján a kommunikációd a későbbi kampányodnál - vagy akár ez alapján gondold át a szolgáltatásod, terméked. Mindez segít javítani az ügyfélélményt és ezzel erősíteni a lojalitást.

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 12:15

 

 

[11:45]

Jó érzéssel indulok az ebédszünetre, a délelőtti előadásblokkban végig olyan információkat hallottam, amiket csak megerősíteni és sulykolni tudok.
Stay tuned, 12:15 környékén folytatjuk.

 

 

[11:36]

"Tévhit, hogy az emberek nem olvasnak. De, ha elég érdekesek, izgalmasak vagytok, ha meg tudjátok ragadni a felhasználó figyelmét."
Noémi most neuromarketinges részről arról a jelenségről beszél, hogy ha egy jó történettel valakit bevonsz, akkor az agyhullámai elkezdenek rád hangolódni - ez egy tökéletesen valid dolog, kutatásokkal ezerszer tesztelt és az egyik kedvenc jelenségem a marketingben, nagyon örülök, hogy előjött.
Lényegében arról van szó, hogy minél jobban bevonod a hallgatóságod (olvasód, közönséged stb.), minél több agyterületet mozgatsz meg (lehetőleg minél több érzékszervet bevonva), a befogadó agyhullámai egyre jobban hasonlítani kezdenek majd a mesélőére, vagyis a tiédre - na, így lehet igazi elköteleződést teremteni, és ezért nincs jobb marketingeszköz a storytellingnél.

 

 

[11:31]

Noémi most arról beszél, hogy mennyi időbe telik, ha minden felületen egyszerre jelen akarsz lenni - és értelemszerűen rengetegbe, egy profi teljes munkaidejét lefoglalja csak a felületek kezelése.
Ezért érdemes a tartalomdisztribúció felé fordunod szerinte - ami egyrészt a tartalmak ismétlését jelenti, másrészt azért összeér a tartalommutáció témakörével is.
A lényeg: nem kell mindig, minden pillanatban, minden felületen újat alkotnod, ismételheted magad - főleg, hogy egy konverzióig általában 7 találkozáson keresztül vezet az út egy konkrét üzenetnél.
"Az egyik legnehezebb része a tartalomgyártásnak: mit írjak?" - mondja Noémi, és már megint hevesen bólogatok. (Javaslata, hogy havi mondjuk egyszer brainstromingolj a csapatoddal, ennél jobbat én se tudok.)
És igen, a sarokkő tartalmakról is szó esik, amikből leágaztathatsz konkrétabb, fókuszáltabb tartalmakat (videók, blogposztok, hírlevelek és így tovább), hiába social témájú előadás ez, a bennem élő SEO copywriter ugyanúgy szélesen mosolyog.

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 11:31

 

 

[11:26]

Következő trendek: 

  • A nanoinfluencereké, vagyis 5000 követő alattiaké, Noémi (illetve az általa hivatkozott) adatok szerint ők felfutóban vannak a nagy influencerekkel ellentétben, és kiválóan használhatóak arra, hogy nagyon szűken célzott kampányokat futtass.
  • Ez most inkább általános lesz, és át is fogalmazom kicsit: az elköteleződés, amit a szórakoztató történetmesélés vált ki, még ma is a leghatékonyabb módja annak, hogy megtérülő kampányokat építs fel. A közönséged elsősorban arra vágyik, főleg a közösségi médiát használva, hogy jól érezze magát közben - és itt vissza is kanyarodunk Tyrion bölcsességéhez a történetek erejéről.

Közben elhangzik az is, hogy adj a stratégiádnak, kampányaidnak időt, legyél türelmes, várj 3-6 hónapot, mielőbb mélyebb következtetéseket vonnál le a metrikáidból - és igen, itt most nem SEO-ról, tartalommarketingről beszélünk, ez még a social médiára is érvényes, amit hagyományosan pörgősebbnek élünk meg.

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 11:26

 

 

[11:20]

Matykó Noémi közösségi média stratégiát hozott 2024-re.
Trendekkel indít, megtudjuk például, hogy:

  • A Z generáció 40%-a a TikTokot és az Instát használja keresésre, ezért ma már nem csak a Google-nél, de a social médiában is figyelmet kell fordítanod a keresőoptimalizálásra.
  • YouTube Shorts: a 13-17 év közöttiek 95%-a YT-n néz videót, szemben a TikTok 66 és az Insta 62 százalékával, vagyis még mindig ez a legfontosabb videós platform.
  • MI/AI: a felhasználók 62%-a nem bízik az AI-generált tartalmakban. (Megjegyzem, akkor a maradék 38% eléggé, mondjuk úgy, optimista.) Vagyis az AI könnyen erodálhatja a márkád, terméked hitelességét.

Noémi tippjei az AI használathoz:

  • Ismerd meg a közönséged, hogy megtudd, egyáltalán nyitottak-e rá.
  • Oszd ki a feladatokat: az AI legyen asszisztens, ne stratéga.
  • Belső szabályozás: mindenkinek legyen egyértelmű, ki és mire használhatja.
     

 

[11:14]

Oké, lassan a nap felénél járunk, ideje némi általános benyomásnak: a rendezvény hangulata jó, mindenki pörög kavarog, networkingel, a termek elég szépen telnek. Ami az előadásokat illeti, egyértelműen alapozó szintűek, annak viszont stabilan jó színvonalat hoznak - és a saját tapasztalatom is az, hogy hiába beszélünk már 15 éve tartalommarketingről, landingekről, hirdetésekről, egyrészt újszülöttnek minden vicc új, másrészt pedig bőven elfér a vállalkozói közösség rugdosása a megvalósítás felé.
Na, iramodjunk tovább a következő előadásra.

 

 

[11:08]

Ádám kitér arra is, hogy ne hagyd magad átvágni olyan "weboldal auditokkal", amikből annyit tudsz meg tíz vagy százezrekért, hogy mitől lassú mondjuk az oldalad mobilon, mert a PageSpeed Insights gyakorlatilag egy teljes auditot ad neked, minden részletet kibontva - ez egy teljesen valid meglátás, de azt is hozzátenném, hogy amit kapsz, azt leginkább a fejlesztőd fogja tudni értelmezni, főleg javítani.

 

 

[10:53]

Neil Patel egyik klasszikus idézete tűnik fel a kolléga széles mosolyával együtt a dián, ami azt üzeni, hogy hozz létre egy minimum életképes terméket (minimum viable product eredetiben), hajítsd rá a piacodra és várd a visszajelzést. (Némileg átfogalmazva.)
Vagyis arról beszélgetünk, hogy szinte mindegy, hogy milyen egy ajánlatod, terméked, kampányod, az első fontos pont tényleg az, hogy egyszerűen legyen - aztán később legfeljebb finomítasz. De ha nem vágsz bele, az életben nem lesz bevételed.
 

 

[10:50]

Ádám szól arról is, hogy nem mindig van szükséged landing page-re - mert van, amikor egy kampány mondjuk egy szimpla Facebook formmal is alacsony költséggel képes tökéletes megtérülést hozni.
"A szövegnek meg kell lennie ahhoz, hogy landing oldalt tudjunk rá építeni. Az ügyfelek azt mondják, ők majd megírják" - és a kutatások alapján, nos, nem írják meg, mondja Ádám, és eléggé bólogat bennem a copywriter.
Most kanyarodunk rá arra, hogy mit csinál a ChatGPT, ha kérsz tőle egy landing oldal szövegezést, és hogy röviden összefoglaljam, katasztrófát, Ádám példája nagyjából ugyanazt mutatja, mint a saját tapasztalatom: mire az MI-ből kitaposol egy közepesen használható, marketingszöveg-szerű bármit, addig ötször megírod saját magad is, beleértve a tanulási időt amíg mondjuk átlapozol néhány oktatóanyagot.
“A ChatGPT nem szövegíró”, hangzik el.

 

 

[10:45]

A következő lépések a landingépítéshez:

  • Ne bonyolítsd túl! Igen, ez szintén jó meglátás, próbálj első körben ne kusza elágazásokat, tíz különféle formot, csilivili grafikai elemeket készíteni, menj arra, hogy az oldal átlátható, könnyen kezelhető, és főleg működő legyen.
  • Ha kérdésed vagy kihívásod akad, kérj szakmai segítséget.
  • És persze nézd meg a versenytársaidat, avagy konkurenciaelemzés.

Teljesen korrekt lista.
 

 

[10:38]

Linda kiváló alőadása után egy erre tökéletesen kapcsolódó témát fogunk végighallgatni, Dávid Ádám ugyanis (a Kiszervezett Marketingtől) arról fog beszélni, hogy milyen egy jó landing page 2024-ben - ami ugye a hirdetéseidet követő célállomás.
Ádám erősen indít: mint mondja, az első célkitűzésed nem más, mint hogy egyszerűen legyen egy landing oldalad. Nos, egyetértek.
 

 

[10:33]

A keresőkifejezés az, amit a látogató beír a Google-be - az algoritmus pedig a kulcsszóegyezési beállításaid alapján jeleníti meg ezeknél a kifejezéseknél a hirdetéseidet, hangzik el a tipikus beállítási hibáknál.
Én pedig mélyen egyetértek - nem győzöm hangsúlyozni, hogy egy alapos kulcsszókutatás nem csak a SEO-ban hasznos, sokkal rövidebb távú közvetlen haszna is van, ha egy ilyet elvégzel, mert ha hirdetési kampányokat futtatsz, ugyanezeket a kifejezéseket kell majd használnod, és ezekkel előzheted be az ötletszerűen hirdető konkurenseid.
Linda közben a duguláselhárítással példálózik, amit külön imádok. (Annak kapcsán amúgy, hogy ez egy kifejezetten olyan terület, ahol irdatlan magasak a hirdetési költséget a túlszaturált piac, a hatalmas konkurencia miatt.)
 

 

[10:19]

A Performance max (Pmax) kampányok hatékonyságáról hallunk éppen, ami lényegében a Google saját algoritmusa által vezényelt konverziómaximalizáló kampányfajta - ezzel az említett nyelviskola a 2023 áprilisi konverziónkénti 4798 forintos költséget, áprilisra 1214 forintra, augusztusra pedig már 783 forintra szorította le, ami igen szép teljesítmény.
Hogy lehet a Pmaxot kimaxolni? Linda szerint...

  • Ne indítsd el túl hamar, hagyd az algoritmusnak, hogy előbb valós konverziókat lásson,
  • Ne indítsd el átgondolatlanul  -tudd, hogy hová viszed pontosan a látogatót, milyen URL-re,
  • A megfelelő célokat állítsd be a kampánynál,
  • Készíts minőségi hirdetéseket, és 
  • Igyekezz a közönséget helyesen megadni.

Amúgy a minőségi hirdetésekről szólva, ez talán az egyik leggyakoribb buktató, ezt már én teszem hozzá. Hiába állítod be a világ legjobban optimalizált kampányát, hiába célozza neked a mesterséges intelligencia, ha nem jó a szöveged, az ajánlatod, a kreatívod, és persze ha használhatatlan a céloldalad, akkor kiöntöd a hirdetési pénzt az ablakon.
Linda is épp arról beszél, hogy add meg a lehető legtöbb képi, videós és szöveges elemet, hogy a Google algoritmusa tesztelhesse, melyik működik tényleg jól.
Emellett a Search Terms lehetőségről szól, ami egy friss funkciója az adsnek - ha jól értem, lényegében úgy működhet ez, mint az LSI kulcsszavak, segít az algoritmusnak releváns témákat, kategóriákat, célcsoportokat keresni az általad megadott kulcsszavak, szinonimák, kapcsolódó kifejezések alapján.
 

 

[10:15]

Linda tényleg hozott esettanulmányt, az alexanyelviskola.hu példájáról beszél éppen - az alaphelyzet itt az volt, hogy hiába költöttek Ads kampányokra, nem nőtt az új tanulók száma. Mint kiderült, ennek oka például az volt, hogy…
Az igazán fontos konverzióknak nem nyúltak utána, 
A leadgyűjtő formok a weboldalon nem működtek jól (vagy egyáltalán),
És mindezek miatt persze a visszamérés sem volt pontos.
Tehát a feladat az volt, hogy releváns látogatókat vigyenek az oldalra, és valamilyen ingyenes ajánlattal leaddé konvertálják őket.
Rákanyarodun a szegmentálás fontosságára - ami persze nem csak Ads kampányoknál, hanem általában bármilyen marketingtevékenységednél létfontosságú.

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 10:15

 

 

[10:05]

Hogy ne maradjon ki egy helyszín se, átszaladtam Szaladják Linda előadására a MiniCRM termébe (avagy a nagyelőadóba). Ő a Google Ads kampányok hatékonyságának növeléséről fog beszélni ma, és igen nagy lendülettel indít.
“Sok a kattintás, de kevés a vásárló” - ebből az alapproblémából indítunk különféle megoldási stratégiák felé, úgy tűnik, még esettanulmány is lesz, ami hatalmas öröm.
Linda azzal indít, hogy igen, még 2024-ben is beszélnünk kell arról, hogy a hirdetési kampányaid sokszor egyszerűen azért nem hatékonyak, mert nem jó a weboldalad használhatósága (mert mondjuk nem lehet könnyen ajánlatot kérni), vagy nem jó az értékesítési stratégiád (mert nem kéred be a potenciális leadedtől a kontaktinformációit).
Nem tudok vele vitatkozni - miközben a hasonló rendezvényeken minden évben egy rakás jól megvalósítható stratégiával jelennek meg a szakik, sok résztvevő ezeket csak hallgatja, esetleg jegyzetel, aztán sohasem valósít meg. Tehát igen, hiába van 2024, helye van, hogy beszéljünk az alapproblémákról.
 

 

[09:45]

Éppen az első szünet hömpölyög, mostanra megtelt a rendezvényközpont. Eddig zökkenőmentesen zakatol a program, az igazán szakmai előadások a következő blokkokban lángolnak majd fel (várhatóan).
Ha itt vagy, látogasd meg a Listamester standot, mert hoztunk magunkkal kisokost kezdőknek, marketingnaptárat haladóknak, plusz egy önelemző checklistet mindenkinek.
 

 

[09:05]

Továbbrobogtunk az e-commerce terembe, ahol egy kerekasztal kezdődik éppen az e-commerce logisztikai kihívásairól. Egyelőre a Foxpost képviselője általánosságban arról beszél, hogyan fejlődnek-bővülnek, azt reméljük, a ebből végül beszélgetés és szakmai infók lesznek.

Update: a résztvevők itt leginkább a saját modelljeik alakulásáról, fejlesztéséről beszélgetnek, ami érdekes lehet, azoknak, akik követik őket, de sajnos kevés szó esik az általános logisztikai kihívásokról, konkrétumokról.

 

 

[8:43]

Hol bukhat el egy tartalommarketing stratégia? Az eredeti és hasznos tartalmon, jön a válasz - mármint azon, hogy sikerül-e ilyet gyártanunk. László arról beszél éppen, hogy erre akkor van lehetőségünk, ha abban a témában gyártunk tartalmat, amiben hitelesen tudunk szólni a közönséghez.
Végigveszünk néhány tipikus kontentformátumot is, mint a tippek-trükkök, how-to, terméktesztek és összehasonlítások, toplisták, GYIK és így tovább.
Végül rátérünk arra is, hogy milyen felületen érdemes publikálni - az előadás, és egyben a szakmai konszenzus szerint leginkább saját oldalon (például blogon, helló), mert ezt bármikor elérhetjük, részletes elemzéseket kapunk, értékesíthetünk rajta és teljes a kontrollunk felette.
Néhány gyors példát is végigveszünk, és a sütnijó! és az austria.info blogjai után szembejön az egyik all-time kedvencem is, a teljességgel saját stílusában kommunikáló, a tartalom- és e-mail-marketinget is legalább egy évtizede minden erejéből toló MrSale Öltönyüzlet.
Végül egy kis minimális önpromóba ágyazott magyarázatra kanyarodunk rá arról, hogy mi köze mindennek a natív tartalomhoz - nevesül az, hogy ha a tartalmainkat nagy hírportálokon és hasonló felületeken helyezzük el, olyan környezetben ahová természetesen - natívan, ugyebár - illeszkednek.

 

 

[08:37]

“A tartalommarketing kevésbé kényelmes, sokkal kalandosabb”, mondja László, és nehéz volna vele vitatkozni. De kell-e nekem az, hogy saját sztorikat, történeteket gyártsak, teszi fel a kérdést a márkád nevében, a választ pedig Tyrion Lannister adja meg.
Sajnos a Trónok Harca 8. évadának lezárásából van a klip, ami a tévéipar egyik leglátványosabb vonatkatasztrófája volt, ám a pár mondat arról, hogy az embereket elsősorban a történetek ereje egyesíti, ül az üzenettel.
“Ha a böngészgetőnek alkalmas pillanatban, hiteles tartalmai környezetben érdekes témát kívánunk, lesz egy olvasónk” - vájkálunk a konverzió definiálásában. Reggeli kezdőelőadáshoz illően nem vészesen agyhámozó a téma, de segít ráhangolódni a napra.

 

 

[08:32]

Nem csúszunk, máris belecsapunk a programba - mi először Papp László előadására ültünk be, ahol a natív hirdetésekről beszél, és máris Supermanről vetít egy klippet.
Az alap definiálástól indítunk a John Deere traktorok klasszikus példájával, a tartalommarketing egyik nagy ősével - az ő nagy érdemük, hogy a céges magazin koncepciójával utat törtek a piacon 1895-ben (!), ma is ezen az ösvényen törtetünk előre. Messziről indítunk, de jó irányba az eddigiek alapján.

 

 

[08:17]

Nyüzsög a rendezvényközpont, a dress code-nak megfelelően szendvicsembert nem látni, kávét kereső vállalkozót, marketingest annál többet.
Pörgős nap lesz, a kiállítók fele még pakolászik de már több százan zsibonganak a Lurdy szakmai mosh pitjében.

 

 

[8:15]

Kiss Gőgh Tímea, Benyó Dániel, Tulok Imre már a Marketing Fesztiválon. Mindjárt kezdünk!

Blog - Magyar marketing fesztivál percről percre 8:15

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.