2020. 01. 22., sze – 09:58

 

Úgy gondoljuk, hogy arról már nem kell meggyőznünk, hogy miért lesz jó számodra és az olvasóidnak is, ha szegmentált listával kezdesz el dolgozni. Most a kezdeti lépésekben fogunk segíteni.

Itt az adat, hol az adat ...

Azt már írtuk, hogy adat kell a szegmentáláshoz. Minél több adatot tárolsz az olvasóidról, annál jobb: annál precízebben tudod szétválogatni a címlistádat.

Az ügyfeleink első visszajelzése, hogy miután felgyűrték az ingujjukat és nekiestek volna a címlistájuknak, jött a döbbenet: "De hát nincs is adatom! Mi alapján fogom felbontani a listámat?"

De, van adat! Mindig több adatod van az olvasóidról, az email címükön és a nevükön kívül akkor is, ha semmilyen más adatot nem kértél be a feliratkozáskor.

Az első extra adat: Mikor iratkozott fel? Egy éve? Három hónapja? Egy hete?

Második extra adat: Hol tart a hírlevélsorozatban? (ha van hírlevélsorozat azon a listán) Elején? Már végzett a pl. 20 tagból álló sorozattal?

Harmadik extra adat: Megnyitja-e a leveleidet? Pl. az utolsó 3 hírleveledet megnyitotta-e? A kampányleveleidet, amiben eladni akartad pl. a tanfolyamodat, megnyitotta-e?

Negyedik extra adat (az előzőhöz kapcsolódva): Átkattintott-e a kampányleveleidben? Átkattintott-e a hírlevélsorozatban kiküldött levelekben?

Ötödik extra adat (az előzőhöz kapcsolódva): Vásárolt már? Azaz pl. a tanfolyamos sales leveledben átkattintott és utána vásárolt is. Ezt az adatot feltételezzük, hogy másik címlistában (A ListaMesterben: másik csoportban, amire a megrendelő űrlap készült) gyűjtötted, így máris van extra adatod a nagy címlistában is megtalálható néhány olvasóról.

Nagyon sokféle kombinációban tudnád leválogatni a listádat:

Pl.  Válaszd szét régi (fél évnél régebbi) és új (fél évnél korábbi) feliratkozókra! (+ esetleg legújabbakra, azaz az utóbbi 2 hónapban feliratkozottakra) Tedd külön mindkét listából azokat a feliratkozókat, akik már vásároltak Nálad! Lesznek a "régi vásárlók" és az "új vásárlók". Nézd meg, hogy a régi feliratkozottak listában kik azok, akik minden kampányleveledben átkattintottak, de ennek ellenére nem vásároltak! Kik azok a régiek, akik megnyitották ugyan a kampányleveleidet, de nem kattintottak át? Végül kik azok a régi feliratkozók, akik az utóbbi leveleidet már meg sem nyitják? Hasonló gondolatmenetet követve az új feliratkozóidat is vizsgáld meg!

Ennyi listád (csoportod) lesz - lehet:

  1. régi feliratkozó, aki vásárolt
  2. régi feliratkozó, aki nem vásárolt, de átkattintott az utolsó 3 kampányleveledben
  3. régi feliratkozó, aki nem vásárolt, és nem is kattintott át az utolsó 3 kampányleveledben
  4. régi feliratkozó, aki nem vásárolt, és már meg sem nyitja az utóbbi leveleidet
  5. új feliratkozó, aki már vásárolt
  6. új feliratkozó, aki még nem vásárolt, de átkattintott az ajánlatodra az utolsó kampányleveledben
  7. új feliratkozó, aki még nem vásárolt, és nem is kattintott át az ajánlatodra
  8. új feliratkozó, aki az első egy-két levél után már nem is nyitja meg a leveleidet

Ugye, mennyi lehetőség? Pedig "csak" nevünk volt, meg email címünk. Természetesen  nem kötelező rögtön ennyire szétszabdalni a listádat. Ha nálad még nem volt vásárlási lehetőség, még nem küldtél kampányleveleket, akkor a régi - új, megnyitja - nem nyitja meg (átkattint - nem kattint át a folytatásra a blogoldalon) tengely mentén tudsz válogatni. Itt csak azt akartuk megmutatni, hogy akár ennyiféle ember is lehet az olvasóid között. Mindenkihez egy kicsit másként kell szólni, adott esetben extra levéllel felrázni.

Kérdésed van? Tedd fel itt a bejegyzés alatt! 

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.