2020. 03. 21., Szo – 06:26

Tegyük fel, hogy van egy levelezési listád, 30 000 feliratkozóval. Ez eddig remekül is hangzik, de nem mindegy, hogy hányan aktívak közülük, azaz hányan reagálnak az ajánlataidra. Előző blogbejegyzésben megnéztük, hogy hogyan tudod néhány kattintással kiválasztani azokat, akik a legaktívabbak, most nézzük meg, hogy hogyan fogsz a segítségünkkel automatikusan megszabadulni a passzív listatagoktól.

Igen, van egy olyan szegmens a feliratkozóid között, amire a legkevesebb figyelmet fordítod. Pedig ha figyelnél rájuk, akkor rájönnél, hogy feleslegesen cipeled őket. Mivel feleslegesen cipeled őket, csak kidobott pénz, amit értük is fizetsz a hírlevél-szolgáltatódnak.

Hogy kikről is beszélünk?

A listád passzív részéről. A nem olvasókról. Az inaktív feliratkozókról.

Ki tekinthető inaktív feliratkozónak?

Azok a feliratkozóid tekinthetők inaktívnak, akik ugyan kérték a hírleveleidet, de egy ideje már egyáltalán nem reagálnak rájuk. Nem nyitják meg őket, nem kattintanak a bennük szereplő linkekre, ám valamilyen okból nem iratkoztak le a listáról.
Miért válik valaki inaktívvá?
Ezzel kapcsolatban hat nagyobb csoportot különböztetünk meg:

  1. A feliratkozók túl sok e-mailt kapnak, és nincs idejük megnyitni mindegyiket, ezért egyszerűen nem is foglalkoznak vele.
  2. A címzetteket ugyan érdekli a terméked/szolgáltatásod, de pillanatnyilag nincs rá szükségük, ezért hagyják figyelmen kívül a leveled. Itt érdemes megemlíteni, hogy a nem releváns – például a nem évszaknak megfelelő – ajánlat is okozhat passzivitást.
  3. Már egyáltalán nem érdekli őket a céged, mert egy egyszeri ajánlatra érkeztek, csak lusták, hogy leiratkozzanak a levelezési listádról.
  4. Tévedésből iratkoztak fel, nem erre számítottak a feliratkoztató oldaladon található ismertető elolvasása után, de megint csak kényelemből nem  iratkoznak le.
  5. A kezdetekben érdekelte őket az, amiről írsz, de mostanra elunták, nem az ő szájuk íze szerint kommunikálsz.
  6. A felhasználók meg sem kapják az e-mailed, mert az a spam mappában landol.

Ez a hat csoport nagyon különbözik egymástól, ezért más-más lépésekkel lehet újra bevonni őket. (az aktiválásukról a következő cikkben írunk)

Most azt nézzük meg, hogy a 3, 4, 5 ponthoz tartozó listatagokat hogyan fogjuk leiratkoztatni AUTOMATIKUSAN, egyszeri beállítással.

Miért ne maradhatnának a listán? Hátha egyszer csak megnyitnak egy levelet!

Nem, nem valószínű, hogy megnyitnának. Ha valaki csak a csali miatt iratkozott fel, vagy ha tévedésből, mert teljesen más ajánlatokra számított, vagy ha időközben kiszeretett a leveleidből, akkor feleslegesen tartod a listádon.

Ha nem érdekli a témád, akkor nem a célpiacod.

Ha ezeket a passzív listatagokat leiratkoztatod, akkor

  • tisztul a listád, az marad, akit tényleg érdekli az, amiről írsz neki
  • pénzt spórolnak neked (a legtöbb hírlevélküldő szoftvernél a lista nagysága alapján fizetsz)
  • javul a statisztikád – könnyebben bejutnak a leveleid (több érdeklődő a listán, több megnyitás, több átkattintás, így a levelezők is azt fogják látni, hogy a te leveleidet megnyitják, azaz nagyobb eséllyel kerül az elsődleges mappába a friss feliratkozóknak is)
  • a jobb megnyitási és átkattintási arányok mellett jobb lesz a konverziód is.

Reméljük, ezután már nem kell tovább bizonygatnunk, hogy a 3, 4, 5 ponthoz tartozó régi feliratkozóidat feleslegesen cipeled.

NÉZZÜK A GYAKORLATBAN A MEGVALÓSÍTÁST:

Kiket tekintünk passzívnak?

Aki már egy ideje nem nyitott meg egy levelet sem.

Hány nap legyen ez az „egy ideje”?

Mennyire vagy türelmes? Általában 3 és 6 hónap közé teszik azt az időtartamot, amíg érdemes valakit a listán tartani. Aki már fél éve a listán van, de még nem olvasott egy hírlevelet sem, az szerintünk már menthetetlen, de nem érdemes ezt a 6 hónapot sem megvárni, hanem még korábban kopogtass be egy „hol vagy, régóta nem láttunk” levéllel.

Írd meg ezt az érdeklődő levelet abban a stílusban, ahogy eddig is írtál a feliratkozóidnak!

Nem kell túlcifrázni: Írd le, hogy úgy látod, nem olvassa a leveleidet. Sajnálod, hogy ha már nem érdekli, amit írsz. Olyan embereknek szeretnél csak levelet küldeni, akiket valóban érdekel a témád. Időnként átvizsgálod a listát és az inaktívakat törlöd. Ha továbbra sem fog megnyitni levelet, akkor 10 nap múlva törlöd a listáról, és nem fog több levelet kapni. Persze ha érdekli, csak az utóbbi időben nem volt ideje olvasni, akkor csak kattintson bármilyen linkre a levélben.

Fontos: Azt nem szabad elfelejteni, hogy a levelek megnyitását sosem tudjuk pontosan mérni. (az átkattintást igen) Tehát biztosan lesznek olyan olvasók is, akik olvassák a leveleidet, csak éppen a levelezőjük nem tölti be automatikusan a képet a levélben, és ezért nem jön visszajelzés a levelezőjükből, hogy megnyitották a levelet. Viszont még így is megéri megtisztítani a listát. Aki olvas és továbbra is olvasni akar, az vissza fog jelezni.

Két időpontot fogsz beállítani a rendszerben egy adott csoportra:

Hány nap inaktivitás után küldje ki a szoftver ezt a figyelmeztető levelet? (inaktivitás = nem nyit meg egy levelet sem ezalatt az időszak alatt)

E levél kiküldése után hány napot várjon a szoftver arra, hogy valami reakció érkezzen a listatagtól? (reakció = megnyitás, vagy kattintás) Mivel a kattintást tudjuk pontosan mérni, ezért érdemes kattintást kérni a levélben.

Hol fogod ezt beállítani?

Csoportjaim - válaszd ki a csoportot, amire be akarod állítani - kattints a szerkesztés linkre!

Az Általános beállítások oldalra jutsz.

  1. Az Inaktivitás detektor beállításai opciónál add meg, hogy hány nap inaktivitás után küldjük a figyelmeztető levelet!
  2. Válaszd ki a legördülő menüből, hogy melyik legyen ez a figyelmeztető levél!
  3. Írd be, hogy a levél kiküldése után hány nappal töröljük, ha továbbra sem nyit meg egy e-mailt sem!
  4. Mentsd el a beállításokat a lap alján a Mentés gombra kattintva!
Automata inaktivitás detektor beállítása a ListaMesterben
Automata inaktivitás detektor beállítása a ListaMesterben

Mi történik azzal, aki ezt a figyelmeztető levelet sem nyitja meg, és az utána következő 14 napban sem nyit meg levelet tőled?

Nem töröljük azonnal, csak felkerül egy listára, amin ezek a passzív tagok szerepelnek, és eldöntheted egy gombnyomással, hogy törlöd őket, vagy adsz még néhány nap haladékot. Ezt a listát rögtön, a fiókodba való belépéskor látni fogod.

Adhatsz még 7 - 14 - 28 nap haladékot. Ha nem törlöd, hanem haladékot adsz, akkor a nevek lekerülnek a listáról, és újabb 7 - 14 - 28 nap múlva,  ha még mindig nem nyitott meg levelet, újra felbukkannak ezen a listán.

Miért nem töröljük automatikusan, ha lejár a 14 nap várakozási idő?

Óvatosságból vezettük be ezt a „halállistát” (ügyfelünk nevezte el így), mert előfordulhat, hogy mégsem akarsz valakit törölni. Még mindig nagyon féltek a listatisztítástól - mi ezt tapasztaljuk - ezért van még ez a + lépcsőfok. A visszajelzéseitek alapján dől el, hogy marad, vagy kivesszük, és tényleg automatikusan a rendszer törölni fog a példában beállított 14 nap után.

Fontos: Ha egy listatag törlésre kerül, az összes adata és statisztikája elveszik. (A neve és e-mail címe megmarad a rendszer belső memóriájában (ún. hash-ben mentve), hogy ha esetleg egy régi listát szeretnél feltölteni, amiben még szerepel, akkor tudjunk jelezni neked, hogy őt nem veheted fel, mert már egyszer töröltük.)

Mi történik azzal, aki kattint a figyelmeztető levélben valamelyik linkre, vagy megnyitja a 14 napon belül érkező leveleket?

Marad a csoportban. De ha a következő 120 napban megint nem nyit meg tőled levelet, akkor ismét kimegy neki a figyelmeztető levél.

Hogyan tudod ezt az inaktivitás detektort kikapcsolni egy csoporton?

Állíts be nullát a napok számánál! Állítsd a levelet a Nem küldünk, inaktivitás detektor kikapcsolva első opcióra! Mentsd el az új beállítást a lap alján a Mentés gombra kattintva!

 

 

 

 

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.