2020. 02. 15., Szo – 06:54

Megírtad életed legszuperebb hírlevelét, de mielőtt elküldenéd, egy dolog még hátravan: írnod kell valamit a tárgymezőbe. Ez nem tűnik bonyolultnak, igaz? Gyorsan be is gépelsz pár szót – az első ötletet, ami az eszedbe jut, mert sietned kell, mint mindig, de nem ez lesz a legjobb megoldás. Sok esetben egy jó tárgymező megírása tovább tart, mint az egész hírlevélé. Mutatjuk, hogy miért:

A tárgymező fontosabb, mint gondolnád

Természetesen egyáltalán nem mindegy, hogy mit tartalmaz a hírleveled, de ne becsüld alá a tárgymező fontosságát! Valahogy olyan ez, mint egy film vagy egy könyv: lehet az bármilyen jó és izgalmas, ha a címe dögunalmas, nem veszel rá jegyet, illetve nem lapozol bele.

A hírlevelekkel ugyanez a helyzet. Ha a tárgymező nem fogja meg az olvasót, akkor hiába dolgoztál az e-maillel, és hiába hoztad össze a legjobb ajánlatot, mégsem lesz sikeres a kampányod.

Éppen ezért fontos, hogy alaposan átgondold, mi is kerül a tárgymezőbe, mert sok múlik rajta. Hogy segítsünk hatékony tárgymezőket írni, adunk most néhány hasznos tanácsot.

Az alapelvek

Ma már számos elemzés foglalkozik azzal, hogy mi tesz egy tárgymezőt igazán jóvá, de mielőtt belemennénk a részletekbe, álljon itt általánosan pár alapelv.

1. Szabd személyre a tárgymezőt! Ha valamit konkrétan neked ajánlanak, akkor arra sokkal nehezebb nemet mondani, és ignorálni a hírlevelet. Ráadásul így azt erősíted az ügyfeleidben, hogy fontosak a számodra. Ez lehet a klasszikus „név a tárgyban” megoldás, de itt inkább arra gondolj, hogy szegmentált listáknak más-más ajánlat lesz érdekes. Ne ugyanazt a hírlevelet küld mindenkinek!

2. Legyen egy jó ajánlatod! Itt nem okvetlenül a kedvezmények, a kuponok, az ingyenes anyagok emlegetésére gondolunk a tárgyban, hanem egy értékes ajánlatra. Ez lehet a Te célcsoportodnak egy értékes információkat tartalmazó blogbejegyzés is.

3. Tedd kíváncsivá az olvasóidat! A kíváncsiság ugyanis egy olyan alapvető emberi tulajdonság, amit az előnyödre fordíthatsz, és ha jól használod, nagyobb megnyitási arányt érhetsz el.

4. Légy releváns! Bár egy ütős tárgymező csábító lehet, de mindig tartsd szem előtt, hogy ne szakadj el a tárgytól. Az olvasók nem szeretik, ha félrevezetik őket. A legelkeseredettebb pillantásokat akkor kapjuk, amikor tréningen elmondjuk, hogy „a tárgymezőbe azt írjuk, amiről szól a levél”. Pedig tényleg ennyire egyszerű. Az egyenes út a legjobb.

5. Használd a kreativitásod! Egy kis csavarral jóval könnyebben megragadhatod az olvasók figyelmét, mint egy unalmas tárgymezővel. Ahelyett például, hogy azt írnád, „ListaMester februári hírlevél”, válaszd inkább a „Tippek a hatékony tárgymezőhöz” sort! Ráadásul ez utóbbi konkrétabb és jobban kifejezi, hogy miről van szó a levélben.

És most nézzük meg részletesebben, hogy mire figyelj a tárgymező kitöltésénél.

Derüljön ki a tárgyból, hogy miről szól a levél!

Lehetsz kreatív, de ne öncélúan. Ne találj ki olyan szóvicceket, amiket csak egy szűk célcsoport ért – például egy adott sorozat nézői –, és amikből nem egyértelmű, hogy pontosan milyen értéket kap az olvasód, ha megnyitja az e-mailed. Ez látszólag nem tűnik bonyolultnak, mégis sokan elbuknak itt.

A tárgymező nem egy kvíz, amit a feliratkozóknak meg kell fejteniük, hanem egy olyan informatív sor, amiből egyértelmű, hogy mit tartalmaz a leveled.

Csak annyit ígérj a tárgymezőben, amennyit adsz!

Gyakori hiba, hagy a nagyobb megnyitási arány érdekében túlzó az ígéret, viszont ez a fajta magatartás könnyen visszaüthet. Ha ugyanis teszel egy űberbombasztikus ajánlatot a feliratkozóidnak, viszont a levélben ennek nyoma sincs, akkor csalódni fognak, és legközelebb nem vesznek komolyan.

Ne állíts valótlant, és csak annyit ígérj az olvasóidnak, amennyit adni tudsz. Így nem lesz csalódás, és bizalmat is építesz magad iránt.

Légy tömör, a tárgy ne legyen 50 karakternél több!

Nem kellenek a terjengős körmondatok, amiknek elfelejti az elejét az olvasó, mire a végükre ér. Ráadásul az ilyen mondatokban a lényeg is elvész.

A tárgymező kitöltésénél maradj a bűvös 50 karakter alatt! Ha ekkora terjedelemben nem tudod megfogalmazni az üzenetedet, akkor gondold át újra az ajánlatot, és fuss neki még egyszer!

És még valami. Ha túl hosszú a tárgymező, akkor a szöveg egy része le is vágódik, pláne mobil eszközökön, azaz végig sem tudják olvasni a felhasználók. Ennek azért is nagy a jelentősége, mert a hírlevelek legalább felét ma már okostelefonon nyitják meg, szóval próbáld meg tartani az 50 karakteres hosszt!

Ne halmozd a felkiáltójeleket!!! NE ÍRJ MINDENT NAGYBETŰVEL!

Hidd el, az olvasóid nem szeretik, ha kiabálsz velük. És a csupa nagybetűvel írt tárgy sem serkenti őket arra, hogy megnyissák az e-mailed. Sőt, a tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek jobban szeretik a kisbetűvel írt tárgyat. Ha mindenáron ki akarsz a leveleddel tűnni, akkor számos egyéb lehetőséged van erre, válogass azok közül!

Csak óvatosan a különleges szimbólumokkal!

Az emotikonok és a különleges szimbólumok használata a tárgymezőben csábító lehet. Talán azt gondolod, hogy egy # vagy egy & jó ötlet, egy ❤ aranyos, egy ✈ pedig egyedi. Az ilyen szimbólumokkal alapvetően az a baj, hogy a spamszűrők számára gyanúsak lehetnek, és könnyen kéretlen tartalomnak minősíthetik miattuk az e-mailed.

1-2 évvel ezelőtt volt divat emotikonokat használni a tárgyban (sok marketing gurunál is láthattad), aztán valahogy kikoptak. Az olvasók már nem kapták fel a fejüket rá.
A mi tanácsunk: Ha lehet, és nem feltétlenül muszáj, akkor kerüld el őket, mert nem hoznak annyi hasznot, mint amennyit vihetnek. Ha viszont úgy érzed, hogy az aktuális hírleveled tárgyát többé teszi, vagy nagyon jól kiegészíti egy szimbólum, próbáld ki! Teszteld a leveledet több levelező kliensbe kiküldve, mert nem mindegyik emotikont jelenítik meg. Ezen az oldalon is találsz szimbólumokat, ha kipróbálnád: https://fsymbols.com/

Figyelj az időzítésre!

Bármilyen jó is egy tárgymező, ha a leveled a reggeli nagy dömpinggel együtt érkezik meg, akkor kisebb az esély arra, hogy az olvasóid ráklikkeljenek. Érdemes alaposan lekutatni, hogy mikor a legkisebb a hírlevélforgalom, és akkor próbálkozni vele.

A nemzetközi kutatások szerint a hírlevelek kiküldése szempontjából a hét legforgalmasabb két napja a kedd és a csütörtök, míg a napszakot tekintve a kora este, vagyis a 6-7 óra közötti időszak. Ennek ellenére lehet olyan üzeneted, amit muszáj pont ebben az intervallumban elküldeni, minden más esetben viszont érdemes átütemezni. Hogy mely hónapokban, a hét mely napjain, mely órákban küldjük a legtöbb levelet, azt megtudhatod ebből a korábbi cikkünkből, amiben a 2016-os év kiküldési statisztikáit mutatjuk be. (de 2017-es statokkal is jövünk még idén februárban)

Ami még fontos, hogy a konkrét ajánlatokat – például az ügyfelek születésnapjára küldött kupont, vagy az előfizetés lejártára figyelmeztető levelet – időben juttasd el a felhasználóidhoz.

A FWD: és a RE: nagyon átlátszóak

Az emotikonokhoz és a speciális karakterekhez hasonlóan a FWD:, illetve a RE: sem ajánlott a hírleveled címsorába. Bár vannak, akik esküsznek rá, hogy ezekkel sokkal jobb megnyitási arány érhető el, de a FWD:-ra például a spamszűrők is érzékenyek, a RE: pedig annyira átlátszó, hogy ezt egyáltalán nem javasoljuk.

Ne használd ugyanazt a tárgyat túl hosszú ideig!

Lehet, hogy megtaláltad a tökéletes szöveget a tárgymezőbe, de egy idő után az is elkopik, ezért érdemes időről időre változtatni rajta. De ezt Te is érzékelni fogod, és ahogy csökken a megnyitások száma, érdemes átírnod azt.

Legyen személyes a tárgymező!

Vannak, akik szkeptikusok azzal kapcsolatban, hogy a „szólítsuk a felhasználót a nevén a tárgyban” módszer működik-e még. Nos, a jó hír az, hogy igen. Saját adataink alapján az e-mailek átlagos megnyitási aránya 20,57%, míg abban az esetben, ha szerepel a név a tárgyban, ugyanez az arány 27,51%. De nem hallgathatjuk el azt sem, hogy a leiratkozások száma is megduplázódik. (2016 évben kiküldött hírlevelekből számolt statisztika alapján)

Vagyis érdemes személyessé tenni a tárgymezőt, mert a legtöbben szeretik azt érezni, hogy az adott ajánlat csakis neki szól. Viszont ne ess túlzásba, mert az visszaüthet, ha túl sokat tudsz róluk: a keresztnév használata még oké, de a lakhely hozzáadása talán már túl sok a jóból.

Mehet kérdés a tárgymezőbe?

De még mennyire! Sőt, 44%-kal több megnyitást érhetsz el akkor, ha kérdés van a tárgyban. Persze ez csak akkor működik, ha releváns a kérdés, és olyan témát érint, ami érdeki az olvasódat. Az „Érdekel, hogy tedd hatékonnyá a tárgymezőt?” kérdés például a mi esetünkben témába vágó, és még az 50 karakteres bűvös határt sem lépi át.

Tegyél a tárgymezőbe limitet!

Ha egy konkrét ajánlattal élsz a feliratkozóid számára a tárgymezőben, akkor legyen benne valamilyen limit. Vagy a rendelkezésre álló készlet mennyisége, vagy egy időkorlát, amíg az ajánlatod él.

Ez ugyanis akcióra ösztönzi az olvasókat, és még kíváncsivá is teszi őket, ezért valószínűleg többen klikkelnek majd a leveledre. Ha megnézed a hírlevélküldődben, hogy kik kattintottak a múltkori hírleveledben a piros akármire, és csak nekik küldesz egy A „Kedvenc termékedből már csak 3 darab maradt!” tárggyal hírlevelet, ez például gyors cselekvést fog elindítani náluk. (+ ugye-ugye a szegmentáció hatalma)

De hasonló jó megnyitásról tud az is beszámolni, aki konkrétan leírta a tárgy végén: (nyisd meg vasárnapig)

Nos, első körben, bevezetőnek ennyi. Az egyes pontokat még szétszedjük a későbbi blogcikkekben, hozunk saját és ügyfelektől is konkrét példákat. Olyat, ami működött, és olyat is, ami nem.

Ha van egy sikeres tárgy a tarsolyodban, és elmesélnéd nekünk a sztorit is mögötte (kinek, mikor, miért küldted), akkor írd meg nekünk a support kukac listamester pont hu címünkre, és esettanulmány is lehet belőle. Hadd tanuljunk!

Szólj hozzá:

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Musulin, Béla (Nem azonosított) 2018. 02. 16., p – 12:26

Köszönöm

dr. Kun László (Nem azonosított) 2018. 02. 18., v – 09:54

Egyetértek!

Nekem a keresztnév kérdéssel kombinálva vált be