2019. 11. 05., k – 21:55

Azért, mert igaz!

Nem hiszel nekünk? Rendben, akkor ez a néhány statisztika talán gyorsan meggyőz téged is:

  • A fogyasztók 74 százaléka szerint frusztráló, ha olyan üzenetet kapnak, amelynek tartalma nem egyezik az ő érdeklődési körükkel.
  • 25 százalékuk hajlandó lenne akár arra is, hogy egy hónapig lemond a csokoládéról, csak végre személyre szabott ajánlatokat kapjon.
  • A Statista szerint a személyre szabott hírlevelek megnyitási aránya 17,6 százalék volt, míg a nem perszonalizáltaké csak 11,4 százalék.

Érdemes itt megjegyezni, hogy az online vásárlók 86 százaléka semmilyen perszonalizációt nem tapasztalt ügyfélútja vagy a vásárlása során, pedig számított rá, elvárta. Tudjuk, ilyenkor te is arra gondolsz, hogy ez olyan ziccer, amit kihagyni vétek.

Tanulság akkor? Ne gondold, hogy az e-mail marketing halott, csak mert te nem nyitsz meg hírleveleket, vagy, mert a cégek többsége rosszul kommunikál. Csináld jól, és látni fogod, hogy milyen sokat számít egy kis innováció.

Mit jelent az, hogy perszonalizált e-mail?

A perszonalizált hírlevél a modern e-mail-marketing egyik legfontosabb része, kvázi az alapja.

Bátran kijelenthetjük, hogy ez az egyik elérendő cél, amit ki kell tűznöd magad elé, ha eddig még nem alkalmaztad volna, hiszen ennek használatával, sokkal személyre szabottabb üzenetet küldhetsz ki a felhasználóidnak.

Nem csak arról beszélünk, hogy „Szia, [keresztnév]” megszólítással kezded a hírleveledet, hanem arról, hogy az olvasóidnak a megfelelő időben a megfelelő üzenetet kommunikálod.
Tömeges e-mailek és szőnyegbombázás helyett a lehető legpontosabban becélzod a feliratkozóidat, és azt, akkor mondod nekik, amit (szerinted) akkor hallaniuk kell.

Az e-mail-marketing következő szintje

Képzelj magad elé egy webshopot, amely több ezer terméket értékesít, és ami havonta 10-20 terméket le is akcióz.

A webshop erről az akcióról hírlevelet is küld, de ahelyett, hogy a feliratkozókról/vásárlókról beszerzett információk alapján célozna (férfi, nő, fiatal, idős, városi, vidéki, mit vásárolt eddig, stb.), kiküld egy e-mailt, benne az összes akcióval, bízva abban, hogy majd az olvasó megnyitja, kimazsolázza a neki szimpatikus ajánlatot, és még vásárol is.

Ez így nem működik. Nem delegálhatsz a feliratkozóidnak a kelletnél több feladatot, mert nem fogják elvégezni még a legapróbb dolgokat sem.

A perszonalizáció amúgy szorosan összekapcsolódik az automatizálással, vagyis amikor nem manuálisan, hanem egy szoftver és egy előre kialakított workflow (munkafolyamat) segítségével küldesz ki leveleket.

Ne feledd, magadnak sem delegálhatsz a kelleténél több feladatot, és több ezres feliratkozói bázisnál nem is lesz időd arra, hogy ezt szoftver segítsége nélkül irányítsd.

Miért éri meg személyre szabott hírleveleket küldeni?

Azért, mert a perszonalizált és automatizált e-mail-marketing megkönnyíti a munkát,

és azáltal jobb eredményt (nagyobb átkattintási arányt, több leadet) érhetsz el.

ListaMester szegmentálás hatása
ListaMester szegmentálás hatása

 

Alapból oszlassuk el azt a mítoszt, hogy az e-mail-marketing már haszontalan, és hogy a Facebook meg más lehetőségek miatt elveszítette a hatékonyságát. Amerikai adatok szerint 3800 százalékos ROI-ról beszélünk, és maga a módszer évtizedek óta bizonyít, sőt, viszonylag stabil is.

(ROI = Return on investment, azaz megtérülés. Ezzel a képlettel számolhatod ki: (bevételek – költségek) / költségek. Általában százalékban adjuk meg. Részletesen itt olvashatsz róla, hogy hogyan számoljuk ki.)

A perszonalizált és automatizált e-mailek pedig az e-mail-marketing evolúciójának következő szintjei, amelyeknek eredményeit számok igazolják.
Térjünk vissza a fentebb említett webshop példájára, (legyen ez egy állateledel webshop) és képzeljünk most magunk elé két felhasználót. Az egyik egy 30 éves nő, a másik egy 45 éves férfi. Mindketten viszonylag aktív vásárlók, egyikük a webshopban mindig prémium minőségű macskaeledelt, macskaalmot, sampont , a másikuk kutya felszerelést, jutalomfalatot, bilétát vásárol. A vásárlókról szerzett információk alapján tudod, mikor vásároltak utoljára, mennyit költöttek, eddig hányszor vásároltak, stb.

Ezek alapján mennyire tűnik jó ötletnek kiküldeni egy tömeges hírlevelet nekik (is), amiben hirdeted az akciós haleleséget?

Semennyire, igaz?

Mi kell a perszonalizáláshoz?

Először is egy szoftver, másodsorban egy koncepció. Előbbiből szerencsére egyre több megbízható van a piacon (mint pl. a ListaMester), utóbbi pedig olyan szakmai tudás és tapasztalat, amelyet szintén el lehet érni, ha neked nincsenek először ötleteid.

Egy jó szakember a céged alapos megismerése után képes arra, hogy felmérje, milyen munkafolyamatokat érdemes kialakítani. Például:

  • feliratkozás után köszönőlevél érkezik;
  • ha már eltelt az utolsó vásárlása óta 3 hónap, akkor automatikusan megy egy kupon ingyenes kiszállításra, hogy visszacsábítsd;
  • vásárlása után x idővel egy automata levél megy ki elégedettségmérő kérdőívvel;
  • az adott hónapban 30 000,- Ft felett vásárlóknak külön ajánlatot küldhetsz;
  • aki megvette az "X" terméket, annak ajánlja a rendszer hozzá kiegészítőként az "Y"-t;
  • mivel a ListaMester a feliratkozási nevekhez automatikusan legenerálja neked a névnapok dátumát, ha kéred, ezért csak egyszer kell beállítanod, hogy a névnapján felköszöntse a rendszer egy kuponnal; stb.

A lehetőségek száma végtelen, és csak a te (plusz a veled dolgozó szakember) képzeletén múlik.

Ha ezek megvannak, akkor jöhet a szegmentálás, vagyis az adatok beszerzése, ami egy hosszabb, de egyúttal hosszú távra is szóló munka. A céged jövőjét alapozhatod meg ezzel, és az eddigi tapasztalatok világosak: megéri ebbe a lehetőségbe fektetni.

Ha Unas, ShopRenter, WooCommerce, Prestashop, OpenCart webáruházad van, akkor az összeköthető a ListaMesterrel, és a vásárlóid ÖSSZES ADATA automatikusan és folyamatosan frissítve megérkezik a ListaMesterbe. Innentől kezdve pedig szűrőket használva könnyen kiválaszthatóak pl. azok a vásárlók, akik haleleséget vettek, (hogy maradjunk a korábbi állateledel webshop példánál) és őket nagyobb valószínűséggel fogja érdekelni, hogy újra kapható a boltban pizsama lazac. Bár lehet, ez a macska tulajdonosokat is érdekelné ...

 

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.