2019. 10. 10., cs – 09:42

Elárulunk egy titkot: a cégvezetők egy része egészen addig nem hisz az e-mail marketingben, amíg meg nem mutatják nekik a mások által felépített (hatalmas) adatbázisokat, és azt, hogy azok mekkora forgalmat és extra bevételt generálnak.
Ők azok a cégvezetők, akik a „hiszem, ha látom” elv alapján működnek, de amikor meglátják végül a lényeget, alig hiszik el a számokat.
Ilyen az e-mail marketing: az egyik leghatékonyabb eszköz a marketingedben, amit könnyen elképzelhető, hogy néhány versenytársad már javában használ, hiszen ők nyitottak voltak, és nem hezitáltak, amikor megismerték a hírlevelekben rejlő lehetőségeket.

A kérdés így az: kimaradsz és lemaradsz, vagy még időben belevágsz?

Miért fontos, hogy listát építs?

Listának hívjuk azt az adatbázist, ami a hozzád feliratkozott e-mail-címeket tartalmazza, minden ahhoz rendelhető adattal, legyen az név, életkor, cím, és idővel bármi, amit be tudsz szerezni, képes vagy rendszerezni, majd fel tudsz használni.
A lista legfontosabb eleme persze mindig az e-mail-cím marad: az, ahová kiküldheted a hírleveleket, és azzal együtt az üzeneteidet.
Hogy miért olyan fontos a lista? Miért kap ekkora hangsúlyt a többi marketingtevékenység között?

Azért, mert a pénz a listában van.

Azért, mert az e-mail-címek mögött olyan embereket találsz, akik feliratkoztak a listádra, tehát valamilyen szinten már biztosan érdeklődők. Ügyfélútjuk egy pontja során bebizonyították, hogy érdekli őket a céged, a terméked, tehát építhetsz arra, hogy a nekik küldött üzenet végül célba talál. Nem teljesen ismeretlenek, hanem olyan potenciális vásárlók, fogyasztók, akik már rendelkeznek információval rólad.
Ideális leadek.

A közösségi média népszerűsége és a spamelés negatív hatása ellenére az e-mail marketing továbbra is sikersztori:

ez az első számú kommunikációs csatorna, és persze az egyik leghatékonyabb felület, ha konverziókról van szó.

Miért gondoljuk ezt? "Nézd meg, hogy pl. a Facebook vagy a Twitter mit kér tőled, hogy elkészülhessen náluk a fiókod!  Ó, igen! Egy e-mail címet. Ezek a cégek is tudják, hogy e-mailen keresztül tudnak megbízhatóan elérni." (Ezt az ütős megfogalmazást a wpbeginner.com blogján olvastuk, muszáj volt idézni.)

4300%-os ROI

(Igen, megint a ROI-val jövünk, de az előző cikkben írtunk róla, mit jelent ez a 3 betű, és hogyan számold ki.)

Nem véletlen, hogy az e-mail marketing a Direct Marketing Asscociation felmérése szerint 4300 százalékos ROI-val rendelkezik az Egyesült Államokban; más számítás szerint 1 elköltött dollárra átlagosan 44,25 dollárnyi bevétel jut.
Döbbenetes számok, igaz? Ha azt kérdezed, mi ennek az oka, akkor 4 érvet mi gondolkodás nélkül fel tudunk sorolni:

  • a hírlevél személyes(ebb, mint egy közösségi médiás kampány)
  • kiválóan célozhatsz vele
  • a listádat te uralod, és nem kell félned attól, hogy valaki átnyúl feletted (gondolj csak a Facebook-oldalak esetleges letiltására)
  • az e-mail privát és szofisztikált kommunikációs lehetőség

Ezért mondják, hogy egy 21. századi intelligens cégnek szüksége van erre az eszközre, bármivel is próbálják meggyőzni őket az ellenérdekelt szakértők.

Miért olyan csodálatos az e-mail marketing?

Azért, mert az e-mail marketing 50 százalékkal több leadet generál, miközben 33 százalékkal kevesebb befektetésre van ehhez szükség. Hatékonynak hangzik? Nem csak annak hangzik, az is.
A marketingszakértők egyetértenek abban, hogy az e-mail marketing az elérhető legjobb eszköz a márkatudatosság építésére és a konverziós célok elérése, hiszen:

  • a felhasználók 91 százaléka legalább naponta egyszer megnézi az e-mailjeit,
  • 3-szor több e-mail-fiók van, mint ahány Facebook- és Twitter-fiók összesen,
  • a felhasználók 72 százaléka pedig továbbra is elektronikus levélben szeretné megkapni a promóciós tartalmakat.

De mondunk egy ezeknél is megdöbbentőbb dolgot: a Forrester Research kutatása szerint, ha a marketingszakembereknek választaniuk kell, akkor az e-mailes listát választják a Facebook rajongói bázis helyett.
Napokig tudnánk még sorolni a pozitív visszacsatolásokat adó statisztikákat és kutatásokat, de reméljük, ennyi elég lesz arra, hogy alátámasszuk mondanivalónkat.

Az emberek szeretik a minőségi hírleveleket

Az e-mail marketing folyamatosan átalakul, és olyan finomabb, hatékonyabb megoldások jönnek, amelyek képesek minden korábbinál jobban megszólítani a fogyasztókat. Jó hír számodra, hogy ezeket még nem mindenki használja.
Sőt, sokan régimódi megoldásokat alkalmaznak, és ezért rossz minőségű hírlevelekkel bombázzák a fogyasztókat.

Az e-mail marketing viszont csak akkor lehet hatékony, ha a feliratkozóidnak olyan üzeneteket küldesz, ami elég jó ahhoz, hogy azt megnyissák. Ami önmagáért beszél.

Ehhez egy jó szövegíróra és egy jó hírlevélküldő szoftverre van szükséged. Előbbit, a jó hírlevelek írását még meg tudod tanulni, de szoftvert már nem tudsz otthon barkácsolni magadnak. Ehhez profi és rugalmas segítségre van szükséged.

Milyen hírlevélküldő szoftverre van szükséged?

Olyanra, ami egyrészt okos, másrészt képes arra, hogy automatizálja a bonyolult kampányokat és salesfolyamatokat. Olyanra, amit elérhető áron szerezhetsz meg, mégis alkalmazásával nem kerülsz versenyhátrányba azokkal a cégekkel szemben, amelyek méregdrága külföldi szoftvereket használnak.
A ListaMestert mi folyamatosan az ügyfelek igényei alapján fejlesztjük, óriási előnyünk a mamutcégekkel szemben a rugalmasság, ezért fordulhatott elő pl. az, hogy amikor több ügyfél kérte a PrestaShop integrációt az egyik héten, akkor mi két nap alatt elkészítettük.

Mi hiszünk az e-mail marketingben,

és hiszünk a vállalkozásokban, amelyek használják ezt az eszközt.

A mi dolgunk megmutatni, hogyan kell jól használni, és hogyan szolgálja a céljaidat a ListaMester.

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.