Hogy miért jó az online? Hogy miért jó a felhő? Hogy miért jó a ListaMester?
Hát, ezért:
Ha online hírlevélküldő rendszert használsz, akkor nem fordulhat elő Veled olyan, ami nem egy ügyfelünkkel előfordult, akik korábban dobozos szoftvert használtak hírlevelezésre:
„Hosszú évek óta használok hírlevélküldő rendszert. Többfélét is kipróbáltam, és végül egy robusztus kialakítású szoftver mellett döntöttem, amelyet a vásárlás után telepítenem kellett a saját szerveremre. Azt gondoltam, hogy egyszer kifizetem és nem lesz többé gondom vele. Csakhogy az adatbázis növekedésével elkezdtek visszajönni az e-mailek, néhány szerver spammernek minősített, amit rendszeresen meg kellett oldanom, ha azt akartam, hogy a személyes leveleim célba érjenek. A ListaMesterre éppen akkor találtam rá, mikor kétségbeesetten kerestem az új hírlevélküldő rendszert.”
Jakubecz Mónika
1. Lehet, hogy már unod, hogy ezt ismételgetjük, de akkor is leírjuk: Nem kell telepíteni.
Nem kell a körmödet rágva a webmesteredre várni, mert „bár Te követted az instrukciókat, még sem sikerült maradéktalanul a telepítés.”
De a szoftver cégre sem kell várni, hogy segítsenek.
Online hírlevél szoftverek esetében a regisztráció egyszerű, gyors, és azonnal kipróbálhatod a rendszert. Az online rendszerekben a regisztráció után max. egy perccel már készen is van a fiókod. Általában az ingyenes csomagok korlátlan ideig használhatók, tehát nem fog a rendszer 30 vagy 60 nap múlva elkezdeni pittyegni, hogy „Vegyél meg! Vegyél meg!”, ami dobozos szoftvereknél garantáltan előfordul.
Mi a ListaMesternél nem korlátozzuk le a funkciókat sem az ingyenes fiókban: bármit kipróbálhatsz, azt is, amit a profik használnak.
2. Az online szolgáltatás helyfüggetlen. Bárhonnan elérhető. Nem vagy géphez kötve.
Ha útközben jut eszedbe ellenőrizned a levélmegnyitásokat, akkor is könnyen hozzáférsz a statisztikáidhoz.
De ami fontosabb! Ha útközben hasít beléd a felismerés, hogy a beidőzített kampányleveledből lemaradt valami, vagy nem vagy biztos benne, hogy jól szúrtad be azt a bizonyos változót … és mi lesz ha az olvasók nem vásárolni fognak, hanem nevetni, ... nos, online szoftvernél ezt is menet közben kijavíthatod.
3. Frissítés? Online szolgáltatónál havonta többször - észre sem kell, hogy vegyed.
Csak abból, hogy megjelentek az új funkciók és erről értesítést kaptál levélben tőlük.
Dobozos szoftver esetében ezt neked kell megtenned és örülnöd a végén, hogy sikerült és nem történt adatvesztés.
4. Most jön az az érv, hogy: De a dobozos szoftvert csak egyszer kell megvenni!
Valóban? Az e-mailküldés ingyen van?
A tárhelyszolgáltató azonnal felhúzza a szemöldökét, ha elkezdesz havonta – naponta több ezer e-mailt kiküldeni. Ha utánanézel, hogy mi van a legtöbb tárhelyszolgáltató szerződéseinek feltételeiben, ott azt találod, hogy általában X levélben van maximalizálva az óránkénti levélkiküldés (így fordulhatott elő, hogy az egyik ügyfelünk a korábbi szoftverénél meglepve vette tudomásul, hogy a 6000 levél kiküldése 30 óráig tatott) + van napi limit is.
Szeretnél többet kiküldeni?
Lehetséges. Csak fizetned fog kelleni érte a szolgáltatónak.
Továbbá a „shared hosting cégek” (amikor egy szerveren több ügyfél van) nem szoktak rajongani az ötletért, hogy rengeteg levéllel áraszd el a világot, mert gyorsan fekete listákon találhatja magát az a szerverük, ahonnan küldik a leveleket és akkor a többi felhasználó is rosszul jár. (Veled együtt persze)
Bérelned kell egy szervert. Ennek havi díja van. Nem sok, szervert bérelni manapság már havi 3000,- Ft-ért is lehet, de ez akkor is évente + 36.000,- Ft. (több tízezer címet tartalmazó listákra való levélküldés esetén ennél erősebb és drágább „vas” kell)
Szóval megint megkérdezzük: Az e-mail küldés ingyen van?
5. Ha a dobozos szoftveredhez már szervert is béreltél a levélküldéshez, azt be is kell valakinek állítania, ha azt szeretnéd, hogy megérkezzenek a leveleid. Ez is pénzbe kerül.
Kell még:
- DKIM és SPF rekordokat kell regisztrálni és a továbbiakban is figyelni,
- levélküldő szerver IP címének hitelessége,
- SMTP szerverek finomhangolása,
- regisztrálni a feedback loop-okra és ha már regisztráltál, akkor odafigyelni, érkezik-e ilyen visszajelzés,
- visszapattanó levelek kezelése, return path paraméter beállítása,
- false positive-ok észlelése esetén, erről bejelentés küldése a szolgáltatóknak,
- feketelisták folyamatos ellenőrzése, (+ teendők ha felkerült a küldő szerver IP címe)
- szerver oldali vagy PC-s szoftver frissítések elvégzése.
Ezt vagy neked, vagy a rendszergazdádnak folyamatosan figyelnie kell, tehát megint csak fizetned kell érte.
Ezekre, ha felhő alapú hírlevélküldőt választasz, nem kell figyelned,
mindezt a szolgáltató megteszi helyetted.
Náluk a működtetési feladatok nem a felhasználókat terhelik.
Egyszerűen technikailag a saját (vagy bérelt) szervered nem olyan jó minőségű hírlevél küldés szempontjából, mint a professzionális hírlevél szolgáltatók szerverei. Ezeken a szervereken csak tömeges e-mail küldés folyik. Minden beállítás azt a célt szolgálja, hogy a lehető legjobb célba jutási arányt érjék el.
6. A felhő könnyen méretezhető
Felhő alkalmazásnál nem kell azon aggódnod, hogy mi történik, ha megnövekszik a forgalmad, mert a felhő szolgáltatások könnyen méretezhetőek.
Több e-mailt szeretnél kiküldeni?
Semmi gond. Nem kell figyelned, hogy a tárhelyszolgáltató mit szól hozzá, engedélyezi-e, mennyit kér pluszban érte, vagy bírja-e a saját szervered, vagy jobb lesz megint rendszergazdát hívni, hogy nézze meg a szerver beállításait.
Ha már nem elég a csomagkereted és nem eleve korlátlan csomagot használsz, akkor egyszerűen csomagot váltasz a szolgáltatódnál és máris mehet a nagyobb volumenű kiküldés.
… és ha már a méreteknél tartunk:
Egyre nagyobb lista = egyre nagyobb esély arra, hogy összeomlik a dobozos szoftver adatbázisa a nagy terheléstől. Sokszor csak használat közben derül ki, hogy nagyon terhelik a szervert a dobozos hírlevélküldőben épített nagy listák. Adatbázis összeomlás után a javítás nagyon nehéz és a legtöbb esetben csak részleges adatvesztés mellett sikerül.
Ettől online rendszerek esetében nem kell félned.
7. „Segítség! A leveleim SPAM mappába mennek! Mi történt?”
Ilyen előfordul ha saját tárhelyről vagy saját (bérelt) szerverről küldesz sok-sok levelet, az olvasók meg SPAM-nek jelölik: fekete listára került az IP cím, amit használsz, vagy a szervered IP címe.
Miért jelölik SPAM-nek?
Mert elfelejtették, hogy feliratkoztak, vagy megunták a leveleidet és egyszerűbbnek tűnt a SPAM bejelentésre kattintani nekik, mint leiratkozni, vagy túl agresszívnak találták az utolsó értékesítő leveledet és dühösek lettek.
Ilyenkor ki kell derítened, hogy melyik fekete listán vagy fent. Onnan le kell szedetned a címedet, amit ha gyorsan akarod, akkor fizetned kell érte. (vagy megvárod azt a néhány hét elévülést, … de néhány lista olyan szigorú, hogy pénzért sem vesznek le, és akkor az IP címed kuka)
De mit csinál ilyen esetben az online hírlevélküldő szolgáltató? Az online hírlevélküldő szolgáltató szerverei is kerülhetnek fekete listára?
Az online szolgáltatók folyamatosan monitorozzák a visszajelzéseket a levelező rendszerekből, figyelik a visszapattanó leveleket, ellenőrzik a fekete listákat, illetve ún. fehér listákra „fizetnek elő”, hogy megbízható küldőként legyenek nyilvántartva.
Az online hírlevélszolgáltatók IP címeikről iszonyat sok levél megy ki, és a spam szűrők pozitív megerősítéseket is kapnak, nemcsak negatívat. Lehet, hogy naponta 5-10 ember is bejelöl egy IP címet SPAM-nek, de ugyanakkor 20 meg bejelöli, hogy nem SPAM. És ebben pont segít az, hogy mások is használják ugyanazt az IP-t, és változatos forgalom megy ki a szerverről, nem egyoldalúan csak pl. heti egy akciós árlista tengerparti nyaralásokról. IP alapján tehát nem tudnak olyan könnyen szűrni a szűrők.
A ListaMesternél nagyon szigorúan vesszük a "NO SPAM" szabályt. Aki megszegi a felhasználási feltételekben leírt szabályokat, azt gyorsan lekapcsoljuk.
Van még kérdés? Írj nekünk a support kukac listamester pont hu e-mail címre! Szakértőink szívesen adnak felvilágosítást.