2024. 05. 08., sze – 17:42

[17:03]

Összegezzünk: milyen volt az Ekernap 2024-ben?

Az előadások többnyire kimondottan színvonalasak voltak - aggódtunk a 15 perces formátum miatt, de én azt láttam, hogy a rövid idő mindenkit arra ösztönzött, hogy több érdemi mondandót sűrítsen a színpadra.

A keynote előadás 10/10, profi szakmai  meglátások és szakmai humor, ráadásul mindig jó a hiperkompetitív amerikai perspektívát behozni kicsit a "nyugisabb" magyar piacra.

Az általános hangulat egyébként jó, rengeteg a találkozás, beszélgetés, kávézás.

A standnál pedig folyamatos volt a beszélgetés, illetve Timi aktívan mentorált is - szóval ma sem pihentünk, de kellemesen fáradtunk el az Ekernapon.

És ezzel le is zárom a mai közvetítést, ismételten köszönöm a figyelmeteket, kitartásotokat a Listamester-stáb nevében, én pedig személyesen a folyamatos támogatást a közvetítéshez Timinek, Imrének és Dettinek.

Megyek, szót fogadok Vavrek színpadi felszólításának, és küldök én is egy hírlevelet. További szép napot nektek,

- Benyó

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 17:03 - Benyó Dániel

 

 

[16:52]

Sajó Tamás (Segmentify) most arról fog értekezni, hogyan lehet a vásárlási élményt személyre szabni és automatizálni, és elvezet minket a Perszonalizált Webáruházak Birodalmába.

A termékajánlás az egyik jó perszonalizált megoldás, ami működhet, a látogatók 10%-a kattint ezekre, és ez akár 15%-os forgalomnövekedést is eredményezhet. Ezt használhatod cross- és upsellre, új termékek ajánlására, de persze promóciók megjelenítésére is.

Kezdőlapon: érdemes a legnépszerűbb termékek alatt rögtön egy személyre szabott ajánlattal kezdeni - már persze ha van ehhez adatod a látogatóról. A "neked ajánljuk", "legutóbb megtekintett" és hasonló személyes ajánlatok szintén kiválóan működnek.

Termékoldalon szintén érdemes az utóbbiakat használni, emellett a hasonló és kiegészítő termékeket érdemes még itt megjeleníteni.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 16:52 - Sajó Tamás (Segmentify)

 

 

[16:40]

A "magamnak kell evezni" sodrásiránynak persze szintén vannak előnyei és hátrányai, mondja Lívia.

Ami pozitív, ha magadnak csinálod:

  • Egyediesíthető, testreszabható
  • Fókuszáltabb, arra célzol amire csak akarsz,
  • Saját adatok: stabilitást és tartósságot ad az adatbázisod

Viszont negatívumai, hogy

  • Több manuális munkát igényel, nehezebb feladatokat automatizálni
  • Megelőző kampányokat kell csinálnod adatgyűjtéshez, az adatok nem állnak készen rendelkezésre, vagyis
  • Nincs big data

Mi az optimális megoldás akkor? A középút, nyilván, annak fényében, hogy milyen eredményt vársz, mennyi és milyen szakértelmet és munkaerőt, és persze büdzsét kell befektetned.

De a legjobb mindig az lesz valószínűleg, ha az AI-t saját adatokkal tudod tanítani, és a favágó feladatokat rábízni.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 16:40 - Müller-Váczi Lívia (RG-STÚDIÓ Kft.)

 

 

[16:35]

Müller-Váczi Lívia (RG-STÚDIÓ Kft.) a színpadon, már az utolsó előtti előadásnál járunk - ő arról fog beszélni, ússzunk-e árral szemben, avagy milyen kampánytípusokkal és stratégiákkal növelhetjük a webáruházunk eredményeit?

3000 webáruház elemzésének tapasztalata alapján a legnagyobb kihívás a mérések, technikai beállítások, ezután pedig az, hogy milyen kampánystratégiát alkalmazzanak, mondja Lívia.

Két fő sodrásirány van jelenleg:

  • Saját adatbázisok, saját adatok, amivel nincsenek kiszolgáltatva
  • Mesterséges intelligencia

Az AI-nak előnye, hogy automatizálható, nagyobb merítéssel dolgozik, kevesebb optimalizálást igényel. Viszont egyben nem biztos, hogy elégséges megoldást ad mindenkinek, nem testreszabott, és kevesebb a kontroll felette.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 16:35 - Müller-Váczi Lívia (RG-STÚDIÓ Kft.)

 

 

[15:53]

Polgári Balázs (Extreme Digital Emag Kft.) e-kereskedelmi trendeket hozott nekünk, lássuk a legérdekesebbeket:

  • A vásárlók egyre inkább szeretnek mindent egy helyen megvenni, egyszerre - és az se baj, ha egy futár hozza a cuccot. Szóval ha diverzebb a kínálatod, és a szállítást is jól meg tudod oldani, akkor esélyesen több vevőt tudsz megszólítani.
  • A személyreszabott ügyfélélmény, a termékajánlók, AI-segédek egyre jobban működnek, egyre több konverziót hoznak.
  • A gazdasági környezet megfontoltabb döntések meghozatalára készteti a vásárlókat - magyarul, hajlamosabbak vagyunk a válságban olcsóbban vásárolni.

A legnépszerűbb termékkategóriák a 2023-as adatok alapján:

  • Háztartási cikkek
  • IT, elektromos cikkek
  • Divat és sport
  • Média és játékok
  • Autó
  • Otthon és kert

És ugyancsak 2023 legnépszerűbb termékei az online kereskedelemben:

  • Apple iPhone 13
  • Okosórák
  • Vezetéknélküli fülesek
  • Szájöblítő
  • Divatcikkek

Balázs szólt pár szót emellett a Black Fridayről is: kezd az alkalom varázsa megkopni, egyre telítettebb ilyen üzenetekkel a piac, ráadásul sokan vannak, akik heteken, akár hónapokon keresztül használják a kommunikációban, ami érdektelenebbé teszi a vásárlókat.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 15:53 - Polgári Balázs (Extreme Digital Emag Kft.)

 

 

[15:30]

Következő előadónk Szesztay Péter, a BP Digital alapítója. A témája a SEO megtérülése - ami egy híresen ellentmondásos témakör, amihez személyesen is tekintélyes közöm van. Az alapkonfliktus az, hogy a SEO hosszú távon működik, és nem mindig mérhető igazán jól az eredménye, sokszor nehéz direkt konverzióra, profitforintra fordítani a jól optimalizált oldalak, tartalmak publikálását.

Péter azzal indít, hogy a SEO mérhetőségéről beszél - elsősorban a becsült keresési volumenek, átkattintási arány és a valós, mért számok közötti eltérésről, ami minden SEO projekt velejárója. (Tekintve, hogy a Google algoritmusának pontos működése üzleti titok, és így mindig csak becsléseink lesznek előzetesen.)

Na de hogyan számítasz SEO megtérülést a gyakorlatban?

Először végigmész az alap ROI számításon - vásárlások száma, átlagos kosárérték, konverziós arány és így tovább.

Ezután megnézed a Search Console-t, ahol látod a helyezéseket, az átkattintások számát.

A kettő adathalmazból ki tudod számolni, hogy a rangsorolásaid változásával hogyan változik adott termékeid árbevétele - és persze profitja.

Mindezt érdemes legalább 12 hónapos időtávokon vizsgálni, hangsúlyozva ismét, hogy a SEO hosszútávú játék, nem egyik napról a másikra működik.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 15:30 - Szesztay Péter (BP Digital)

 

 

[15:03]

Ne tudd le az értékeléskérést mint egy kötelező kört, mondja Losi. Ha pozitív az értékelés, kérd meg, hogy ossza meg a véleményét, hogy értékeljen máshol is, görgesd tovább. Az a jó, ha az elégedett vásárlód azt érzi, hogy érdekel a véleménye. (Nem tukmálás - őszinte érdeklődés.)

Ha tudod, hogy mi a terméked életciklusa, akkor pedig ne szégyelld emlékezteti a vásárlóidat, hogy ideje lenne felfrissíteni a készletet. Vitaminok, tintapatron, bármi, ami relatív ciklikusan vásárolandó - szólj nekem, a vevődnek, és hálás leszek érte, hogy nem felejtem el.

"Nem kell tolakodónak lennem ahhoz, hogy ott legyek az emberek fejében", mondja Losi, gondolva arra, hogy nem kell neked a legjobb barátjának lenned valakinek, aki hírlevél-feliratkozód, hanem csak valakinek, akire ha kell, akkor emlékezni fog.

Balázs: "Tudod mi a legfontosabb az ilyen levelekben, automatizmusokban? Hogy kimenjen."

 

 

[14:53]

A leveleidben beszélhetsz az értékrendedről (a sajátodról, cégedéről, brandedéről).

"Minden piacon vannak a csontvázból kirángatható szekrények", hajít be egy verbális repeszgránátot Vavrek a széksorok közé.

Balázs értekezik egy sort arról a nagyon valid koncepcióról, hogy lehetőleg csak azt írd le, akár e-mail-ben, akár más marketingszövegben, ami igaz. Tehát ha mondjuk egy vásárlás utáni levélben azt írod, hogy tök jó terméket választottam, és mondjuk te is megvetted már a fiadnak, akkor az legyen így. "Nem árt, ha nem hazudsz."

És ha igaz, akkor viszont bátran írj ilyeneket - a személyesség és az őszinteség nagyon hatékony a hosszú távú bizalmi kapcsolat ápolásában.

"Nem fog mindenki mindent elolvasni. Nem is kell. Az a fontos, hogy több helyen kommunikáljunk kulcsinformációkat, hogy amikor kell, megtalálja." Ámen.

 

 

[14:42]

A srácok azzal kezdik a beszélgetést, hogy megállapítják, rengetegen küldenek úgy hírlevelet, hogy nem gondolják, hogy az értékes, fontos. Tudják, vagy legalábbis úgy sejtik, hogy idegesítő a kommunikációjuk, mégis csinálják.

"Amit mondok vagy gondolok magamról, az nem mindig áll tökéletes fedésben azzal, amit teszek", mondja Losi.

"Miért az az alapállás, hogy amit kiküldök az idegesítő, miért nem az, hogy imádom ez a piacot, és értékes dolgokat fogok küldeni embereknek, akik ugyanúgy imádják ezt?", teszi fel a kérdést Balázs.

Merd megosztani a saját szenvedélyed, merd legyőzni magadban ezt a gátat, mert ha belül azt érzed, hogy ez nem érdekes, nem fontos, akkor semmilyen csatornád sem lesz hatékony. "Nincs az a profizmus, ami képes ezt a belső feszültséget eltakarni", jelenti ki Balázs.

Mi az első e-mail, amit ki akarsz küldeni egy első vásárlódnak? Jellemzően egy welcome-sorozat, amit a gyors szavazás alapján a jelenlévők többsége küld is.

"Az első levél arról szól, hogy azt segítse, hogy elérjem, hogy ez a kapcsolat öt, tíz évig tartson."

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 14:42 - Vavrek Balázs és Losonczi János

 

 

[14:32]

A keynote előadást ki más követhetné, mint Vavrek Balázs és Losonczi János, akik egy fireside chatet fognak pillanatokon belül lecsapatni, az automatizált e-mailekről fognak elvileg elsősorban diskurálni. (Mellesleg holnap meg saját meetupjuk van, ott szintén elő szokott fordulni a Listamester csapata.)

 

 

[13:47]

Weboldalak hatékonyabbá tételéről beszélünk, és pár konkrét tipp is elhangzik, de fontosabb az, amit Martin átívelően mond: nem kell egy-egy konkrét dolgot hazavinned ebből a prezentációból, csak azt, hogy ne félj próbálkozni.

Próbálj ki dolgokat tesztelj, rakj ki új bizalomépítő elemeket, opciókat, nézd meg, hogy mi növeli a konverziódat.

A mindset nagyon is támogatandó. Ha nem töröd el az oldalad, akkor miért ne tesztelhetnél? Tragédia nem fog történni, de lehet, hogy rájössz, hogy emelj pár százalékot a konverziós arányodon - és ez elég komoly extraprofitot hozhat cserébe.

 

 

[13:39]

"A telefonszám kiírása a legerősebb bizalomerősítő elem a bolygón", mondja Martin, elmondása szerint ez egy gyakorlatilag univerzális tapasztalat: ha fel tudnak hívni, ha csak ott az opció, máris jobban megbíznak benned. (És értelemszerűen így szívesebben is vásárolnak.)

"Azt hihetnéd, hogy az emberek nem lehetnek ennyire hülyék. De lehetnek. Leteszteltük", jelenti ki Martin, épp egy weboldal vizuális megjelenését elemezve, arról beszélve, hogy ha mondjuk kiírod, hogy Sütőeszközök a webshopodba, de csak egyet raksz a kategória képére, le fognak pattanni a vásárlók, mert azt hiszik, csak azt az egyet árulod.

Izgő-mozgó bannerek: hagyd őket a fenébe. Az állatagyad arra fog fókuszálni, az miozog, forog, villog, és egy ilyen banner (vagy bármilyen elem) azonnal hazavágja bármilyen aloldalad konverzióját. 

(Ez utóbbit még saját tapasztalatból is meg tudom erősíteni. Ezért nem jók a carouselek se, soha ne használj önműködő elemeket a weboldaladon, add a kontrollt a látogató kezébe.)

Figyelj a vásárló igényeire: ha webshopod van, ne szöveggel rakd tele a nyitóoldalt, hanem lehetőleg a termékekkel, amit a látogatód meg szeretne venni.

 

 

[13:28]

A marketingesek szintén önzők, és sokszor jobban érdekli őket a saját ötletük megvalósítása, mint a látogatójuk igazi érdekei. Elfelejtik, hogy a cél az lenne, hogy a célközönség igényeit elégítsék ki, hogy nekik okozzanak jó érzést - ne saját maguknak.

Nézzük az About Us aloldalakat - értelemszerűen az önzőségre leginkább alkalmas aloldalt minden weboldalon.

Martin elmondása szerint csak azzal, hogy ezen változtatsz és a látogató nézőpontja irányába alakítod az üzenetét, akár 30 százalékkal növelheted a konverziós arányt.

És a konverziós arány növelése sokkal hatékonyabb, mint a marketingbüdzsé növelése. Ahelyett, hogy többet költenél - amivel baj nincs, csak épp kevésbé hatékony és kevésbé fenntartható - nézd meg, hogy mindazok az eszközök, tartalmak, amik már megvannak, hogyan tehetőek még jobbá, hogyan szólhatnak még inkább az ügyfeleidről ahelyett, hogy magadról beszélnél mindenhol.

A látogatóid három dolgot kérdeznek maguktól, ha a weboldaladon vannak:

  • Jó helyen vagyok?
  • Jól érzem itt magam, jó a benyomásom?
  • Mit kellene itt csinálnom?

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 13:28 - Martin Greif (SiteTuners)

 

 

[13:15]

Éppen félig vakon gépelek, mert rápörgetendő a tömeget az amerikai előadóra, kerekedett itt némi AC/DC a teljes fényshow-val együtt, én meg a második sorban, a reflektorok előtt ülök.

De elég elég ennyi a megpirított retinámról, jön a keynote előadás.

"Van egy vallomásom felétek", kezdi Martin. "Önző vagyok. Mindig magamra gondolok először. Egy állat vagyok. Mind azok vagyunk. És így állati ösztönök vezérelnek minket."

Ilyen az emberi természet...

  • Az a vágy vezérel minket, hogy a saját érdekeinket szolgáljuk.
  • Imádunk magunkról beszélni.
  • Nem vagyunk jó hallgatóság.
  • Elfelejtjük mások nevét, arcát.

Azokhoz az emberekhez és helyzetekhez vonzódunk, akik és amik hasznosak nekünk.

Maslow piramisán keresztül ezután azt taglaljuk, hogy az alapvető igényeink kielégítése után az a szint jön, ahol már a saját státuszunkkal, a társadalomban elfoglalt helyünkkel foglalkozunk.

Martin beszél arról is, hogy még az olyan cselekedetek is, mint a jótékonyság, az adakozás, önkéntesség is önzésből fakadnak - hiszen jól érezzük magunkat tőle. Végső soron ezt a jó érzést keressük.

 

 

 

[13:00]

Visszatértünk, és következik is a nap főelőadása, a színpadon az amerikai Martin Greif (SiteTuners). Ő arról beszél mindjárt, hogyan működik a kapcsolatmarketing a digitális világban.

Előtte még dr. Ormós Zoltán szól pár szót, az Ecommerce Hungary alelnöke. Arról beszél, hogy ez már a harmadik Ekernap, és a rendezvény szépen növekedik, a main már 1200-an vagyunk. Emellett a szervezet érdekvédelmi tevékenységét ismerteti, meg az elmúlt év komolyabb vitás ügyeit taglalja.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 13:00 - dr. Ormós Zoltán (Ecommerce Hungary alelnöke)

 

 

[11:54]

Gyors teremváltás, és máris Tóth Zoltán (KBOSS.hu Kft. Számlázz.hu) előadását hallgatjuk, ami arról szól, hogy "Az ember túl értékes ahhoz, hogy olyan munkát végezzen, amit egy gép is el tud látni."

A leírás alapján azt vártam, hogy AI megoldásokról lesz szó, de sajnos alapvetően egy Számlázz.hu sales előadás ez. Annak mondjuk nem rossz, csak így plusz infóhoz nem jutunk itt.

Következő programpontunk az ebédszünet, utána viszont érkezik a keynote előadó, az amerikai Martin Greif 13:00-tól.

 

 

[11:44]

A felhasználók jelentős része nincs fent Instán, TikTokon, sehol máshol nem fogod elérni őket. Viszont éveken keresztül kapsz innen organikus forgalmat, ha értőn használod.

Pinterestre nem azért megyünk fel, hogy megnézzük, mi történik az ismerőseinkkel, hanem hogy mit vegyünk ajándékba, hogy smikest, fodrászt keressünk, fonalat, kristályt vegyünk - és aki itt keres, annak a nagy része határozott vásárlási szándékkal teszi ezt.

A platform annak ideális, aki...

  • Nem komfortos a videós tartalmakban,
  • Női célközönsége van,
  • Hosszú távon gondolkodik, mert a tartalom nem hal meg pár óra után,
  • És így ki akarja használni az éveken át érkező organikus forgalmat.

És még egy fontos szempont Kármentől: a Pinteresten a magyar piacot nézve szinte nincs konkurencia, a magyar vállalkozók szinte egyáltalán nem foglalkoznak vele.

 

 

[11:36]

Azokban a cégekben, akik a Pinterestet hatékonyan tudják növekedésre használni, van egy közös pontjuk: a célcsoportjuk az anyukák, egyedülálló nők, menyasszonyok, egyetemista lányok.

A felhasználók 80%-a vásárlási szándékkal érkezik a Pinterestre, mondja Kármen, mert a jövőjét tervezi, mert azt a terméket keresi, amire szüksége van - és a felhasználók 60-70 százaléka nő, világszinten 72% ez az arány.

A legnépszerűbb témák a Pinteresten:

  • Lakberendezés
  • DIY
  • Étkezés
  • Női divat
  • Egészség
  • Szépség
  • Utazás
  • Gyereknevelés
  • Kertészet
  • Esküvő

Ha a vállalkozásod, a terméked, szolgáltatásod beleillik ezekbe, akkor lesz neked a leghatékonyabb a platform.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 11:36 - Rózsa Kármen

 

 

[11:30]

Lekerekítettünk egy újabb kávészünetet, és hoztunk egy nehéz döntést: az egyik soron következő előadó Nagy Barna (Kreatív Vonalak Kft.), aki elég magabiztosan hoz kiváló színvonalat az ilyen előadásain - most a márkaépítés főbűneiről beszél éppen, én viszont közben Rózsa Kármen előadására ültem be, egyszerűen azért, mert a Pinterestről fog beszélni, és magyar vonatkozásban elképesztően ritka ez a téma.

Szóval Barnának innen is drukkolok, és most nézzük, mit tudunk kezdeni a nők által dominált platformmal, amit 80%-ban vásárlás előtt használnak.

Timi már a 4. konzultációjánál jár, úgyhogy drukkoljunk, hogy kitartson a hangja végéig! Azonban délután még van némi szabadideje. Ne hagyjátok ki ezt a lehetőséget, és próbáljátok meg elcsípni! Időpontot a Konzultációs teremben tudtok foglalni a hostesseknél, vagy pedig magát Timit a standon találjátok.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 11:30 - Kiss Gőgh Tímea a konzultációra jelentkezettek kíséretében

 

 

[10:56]

Hogyan készülhetsz fel webáruház-tulajdonosként erre?

  • Összpontosíts a tartalomra: válaszolj a releváns kérdésekre elsőként, átfogóan és közvetlenül.
  • Új vagy újszerű információ: legyél elsődleges adatforrás.
  • Jó minőségű képek!

Tamás említi a márciusi algoritmus-frissítést, ami megvagdosta a generált tartalmak rangsorolásait - megerősíteném, hogy ezt intenzíven érezni lehetett, még nem AI-generált tartalmak rangsorolásai is jelentősen meginogtak a hazai piacon is, amíg az algoritmus "beállt".

Fontos változások:

  • Az emberek másképp beszélnek, mint ahogy gépelnek, kezdünk promptban kommunikálni értően.
  • A long tail kulcsszavak ismét (inkább: még mindig) nagyon fontosak.
  • A hangalapú keresés kéz a kézben jár a mobilokkal, nem kerülhetjük el, hogy odafigyeljünk rá.

 

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 10:56 - Perger Tamás (Marketing Consulting Kft.)

 

 

[10:50]

"Heti egy-kettő poszttal nem lehet sikereket elérni", ha azt szeretnéd, hogy sokan vásároljanak tőled, akkor tolnod kell a videókat, több közösségi oldalon, és emellett blogot, hírlevelet, egyéb kommunikációt is.

Itt záródik is az előadás, de ez egy kiváló, intenzíven összerakott etap volt, jár az elismerés.

A következő színpadra lépőnk Perger Tamás (Marketing Consulting Kft.) lesz, amit nagy izgalommal várok, mert a 2024-es keresőoptimalizálási trendekről fog beszélni, természetesen kiegészítve az új AI-megoldásokkal.

Nézzük:

Rengeteget beszéltünk arról az elmúlt időben, hogyan tudjuk az AI-t arra használni, hogy tartalmat gyártsunk vele, munkafolyamatokat váltsunk ki, termékleírásokat készítsünk, de keveset arról, hogyan épül be az AI az olyan szolgáltatásokba, mint a Google algoritmusa, mondja Tamás.

Itt a Google Search Generative Experience: ez annyit tesz, hogy úgy keresel a Google-ben, ahogy a ChatGPT-vel beszélgetsz. Beírod a kérdéseidet, és beszélgetős formában, élőben kapsz választ. A megjelenő válaszokat az algoritmus az organikus találatok előtt jeleníti meg, és minőségi kritériumok alapján választja ki - bár az éles keresőbe még nem került be ez a megoldás, egyelőre a tesztelésnél tartanak.

 

 

[10:38]

"Amikor azt mondjuk, hogy a mi termékünk hagyományos, akkor a közönség azt fogja gondolni, hogy a konkurenciáé nem az. Mert a konkurencia nem kommunikál."

Nagy igazság, és a Mad Men egyik nyitójelenetét ajánlom kifejtésül.

Nem eladunk, hanem elérjük, hogy meg akarják venni a termékünket - és az emberek sokkal szívesebben vásárolnak egy baráttól, mint egy végtől, mondja Péter.

 

 

[10:37]

Miből áll egy jó rövid videó?

  • Hook: keltse fel a kíváncsiságot az emberekben, hogy kedvük támadjon megnézni a maradékot. Indíts erősen.
  • Retention: kommunikálhatsz, taníthatsz, szórakoztathatsz, csak tartsd fenn a figyelmet.
  • CTA: kérd cselekvésre a megtekintőt. Lájkoljon, iratkozzon fel, ami épp az érdeked.

De ami a fő: kommunikálj közvetlenül, "mint egy barát", tolmácsold a szakmádat. Adj a brand mögé egy arcot, vidd be a színfalak mögé őket.

És végül előkerül egy Cialdini alapelv: a kölcsönösség. Ha a közönségednek adsz (szórakoztatod, tanítod), egy idő után azt fogja érezni, neki is adnia kell valamit neked. (Ha nem is rögtön pénzt, de mondjuk egy feliratkozást.)

 

 

[10:28]

Egy gyors félórás szünet után már folytatjuk is, Nagy Péter (Pioneer Marketing Kft) fog arról beszélni, hogyan kell jól működő social tartalomstratégiát felépíteni.

A kiállítótért egész felpezsdült mostanra, és jelentem, a Listamester standja nem unatkozik, még nem tudtam kezdés óta úgy odamenni, hogy a srácok ne legyenek elfoglalva a látogatókkal.

Tehát: "még soha nem volt ilyen könnyű tömegeket befolyásolni", mondja Péter. De van itt egy félreértés: a közösségi média nem megoldás, csak egy platform. Ne kezdjetek el "csak úgy" videókat gyártani, csak azért, mert a konkurencia is csinálja, mert bele fogtok bukni. Főleg, ha nincs mögötte stratégia, ha nem tudod, hogy kinek és mit akarsz kommunikálni.

"Még akkor is bele lehet bukni, ha sokan néznek, mert a megtekintés nem minden." De ha megvan a stratégiád, akkor a rövid videók lesznek a legjobb eszközeid a social platformokon.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 10:28 - Nagy Péter (Pioneer Marketing Kft)

 

 

[9:59]

Mi ösztönzi a vásárlást?

  • Ingyenes kiszállítás.
  • Részletes termékleírások.
  • Különféle szállítási lehetőségek kiválasztása, ami sokat erősödött szempontként.
  • Szintén erősödött az utánvét iránti igény, ami némi bizalomdeficitet jelez, de a készpénz rovására a kártyás vásárlások aránya is nőtt.

Mi tántorít el a vásárlástól?

  • Ha nincsenek megfelelő garanciák, amikor előre kell fizetni a termékért.
  • Túlságosan hosszú szállítási idők - tehát előnybe kerülnek a saját készlettel bíró webshopok.

Főbb szállítási trendek:

  • Még mindig első a házhozszállítás.
  • De nagyon jönek fel a csomagautomaták.
  • A leglelkesebb vásárlók vegyesen használják a különféle szállítási módokat, élethelyzetnek megfelelően.

 

 

[9:53]

Következő előadónk Varga László (DPD Hungary Kft.), aki vásárlói preferenciákról és trendekről beszél nekünk máris. Nézzünk néhány adatot:

  • A webshopoknál a vásárlások 87%-át a visszatérő vásárlók generálják. 
  • Több mint 30%-uk hajlamos az impulzusvásárlásra.
  • 64% árérzékeny, több mint 70% használ külföldi weboldalakat is - elsősorban azért, mert ott megtalálhatja olcsóbban a keresett terméket.
  • Az e-shopperek kedvenc termékkategóriája a cipő, de nagyon feljött az elmúlt időben az élelmiszer is, egészen a harmadik helyre - nem kis részt azért, mert az ár sokszor jobb, a válogatás élménye szintén.
  • C2C platformok: vagyis ahol egymásnak adunk el, Vinted és hasonlók. 4 online vásárlóból 3 már adott el vagy vett terméket magánszemélytől/nek, ami elég durva arány.

 

 

[9:45]

Amikor elindítod a webshopot, azonnal kezdj el hirdetni, mert így lesznek eladásaid a leghamarabb. Ne napi 5-10 ezer forintokat költs, ne félj skálázni, "merjetek költeni", és persze tesztelni a hirdetéseket folyamatosan.

Ha elindítod a hirdetésed, és pár nap alatt nem hoz eladást, állítsd le, vizsgáld meg, hogy jó-e a célcsoport, a célzás, az üzenet. Módosíts rajta - aztán indítsd újra.

A katalógusodból igyekezz kizárni azokat a termékeket, amiket nem éri meg hirdetni - magyarul, amin nagyon alacsony vagy eleve kevés a profitod. Menj rá azokra, amik a legtöbbet hozzák neked - ezzel fog nőni a hirdetési büdzséd is.

Hát ennyi fér bele 15 percbe - némi ösztönzés és alap jótanács. Ádám jól töltötte ki az idejét, szaladunk a következő előadásra.

 

 

[9:42]

"Az adat az új arany" - de csak akkor, ha az adatokat látod is, ha minden be van kötve, integrálva. A Facebook pixel egyre kevesebb adatot ad át, egyre megbízhatatlanabb, mondja Ádám, és aktívan arra biztat mindenkit, hogy az analitikai appok bekötését kezelje kiemelten fontosan - különben nem fogod látni az adataidat sem te, sem a marketingesed, úgy pedig nehéz lesz utánkövetni bármit is.

Consent mode: a megjelenése óta durván csökkent a forgalom azoknál a webshopoknál, ahol nem állították be megfelelően. Megint csak egy érv amellett, hogy a technikai beállításaidra nagyon közelről figyelj.

Blog - Magyar Ekereskedelem Napja percről percre 9:42 - Dávid Ádám (Kiszervezetett Marketing Kft.)

 

 

[9:35]

Ádám egy viszonylag friss konzultáció tapasztalatáról beszél, ahol egy 600 millió feletti árbevételű cégnél azt tapasztalta, hogy a marketingbüdzsé 80%-a Facebook és Google hirdetésekre megy el, ami magas, de nem indokolatlan.

Mit kell megvizsgálni, mielőtt a hirdetéseinket elindítjuk?

  • Célcsoport: jelen vannak-e a platformon a reménybeli vásárlóink?
  • Termék: tényleg ide való, típusban, árazásban?
  • Platform: tényleg a Facebookon keresztül fogják megvenni?

 

 

[9:30]

Az első felszólaló Dávid Ádám (Kiszervezetett Marketing Kft.), vele legutóbb a Marketing Fesztiválon találkoztunk, amit szintén lepercrőlpercréztünk. Akkor a landing oldalakról beszélt, most viszont a Facebook hirdetési stratégia alapjairól fog nekünk beszélni.

 

 

[9:22]

Jó reggelt mindenkinek a Lurdyból, kezdés előtt néhány perccel így áll az Ekernap: nyüzsgés már van, a stand áll, a közvetítésre készen állunk. A mai program igencsak rapid lesz, ami az előadásokat illeti: főleg 15 perces mentálfutamok lesznek, ennyi időbe mondandót sűríteni komoly kihívás az előadók felé, perceken belül megtudjuk, hogyan boldogulnak - a témák mindenesetre kecsegtetőek.

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.