A legaktívabb olvasók megszólításával, extra bevételre tehetsz szert. Mindjárt mutatjuk a „hogyan”-t, de előtte a „miért”-ről:
Abban biztosan megegyezhetünk, hogy aki aktívan olvassa a leveleidet, azaz megnyitja és kattint bennük, azt igazán érdekli, amit írsz. Igazán érdekli a már kiküldött 3-4-5-9 leveled az új szolgáltatásodról, máskülönben miért olvasgatná. Miért kezelnéd akkor őket ugyanúgy, mint a többi olvasódat, akik kevésbé érdeklődőek?
Egy részük, vásárolni fog, de lesz olyan is,a ki bár eddig végigkattintgatta a leveleidet, de nem vásárolt. Neki lehet, hogy csak egy utolsó hírlevél hiányzik a vásárlásához, amiben leírod azok véleményét, akik már megvették a termékedet. Vagy meg is kérdezheted tőle, hogy miért nem tudott még dönteni, és a következő levélben kezelheted ezeket a kifogásokat.
Ha őket nem szólítod meg, akkor pénzt hagysz az asztalon.
Ezentúl egyszerűen és bármikor megkerestetheted a szoftverrel a legaktívabb olvasókat, hogy aztán csak nekik küldjél egy ajánlatot, egy extra letölthető anyagot, egy kupont, egy utolsó lehetőségről levelet, stb.
Hálás dolog a szegmentálást a legjobb olvasókkal kezdeni: gyorsan és nagy tömegben reagálnak.
Hogyan válasszuk ki az aktív olvasóinkat?
Egyáltalán mi az, hogy AKTÍV? Ki az, aki AKTÍV?
Aki megnyitja a levele(i)det, vagy kattint benne bármilyen linkre. Mindkettőre rá tudsz a segítségünkkel keresni.
Ezt a szűrőt, ami segít neked kiválasztani a legjobb olvasóidat, „aktívan olvasta mostanában az emaileket” -nek nevezte el a fejlesztő kolléga. (Igen, tudjuk, hogy a helyesírás sántít, a felszín lecserélésével ezt is cserélni fogjuk.)
Nézzük, hol találod!
Csoportjaim- Válaszd ki az adott csoportot - Szerkesztés - Szűrők - új szűrő létrehozása - A szűrő válasszon ki mindenkit, aki aktívan olvasta mostanában az emaileket
Nevezd el a szűrőt és kattints a Létrehozás gombra!
Hátra van még, hogy beállítsd, szerinted mit legyen az „aktív olvasás”:
A Csoporttag kiválasztó szűrő szerkesztése oldalon nevezd el a szűrőt! pl. Ha úgy döntesz, hogy az, aki az utolsó 3 kampányleveledet olvasta, az lesz most számodra az érdekes, akkor legyen a szűrő neve: utolsó 3at olvasta!
A rendszer kiírja emlékeztetőül, hogy mire fog szűrni: Kiválaszt mindenkit, aki aktívan olvasta mostanában az emaileket.
Írd be, hogy a legutóbb kiküldött kampányleveledből mennyit vegyen a rendszer figyelembe, vagyis mennyi legyen a kiküldések száma! Ebben a példában az utolsó 3 kiküldött levél megnyitóinak akarunk majd újabb levelet küldeni, ezért 3-at írtunk be. Ha te itt 10-et írsz be, akkor a legutolsó 10 kampányleveleddel (a csoportra tömegesen kiküldött levelekből az utolsó 10) számol a szoftver.
Megjegyzés: Hírlevélsorozatban kiküldött levelekre ez a szűrő nem alkalmazható!
Döntsd el, hogy mi legyen az aktivitás mércéje! Megnyitás vagy kattintás?
Ha a megnyitást választod, arra számítanod kell, hogy nem lesz tökéletes a szűrés. A megnyitás mérése soha sem pontos, mert vannak, akiknek a levelezője nem tölti be automatikusan a megnyitást mérő képet, vagy nem adnak rá engedélyt, ezért bár megnyitják a leveledet, de nem tudunk róluk. Az átkattintás viszont pontosan mérhető. Bármelyik linkre is kattintott az olvasó a levélben (ha csak egy linkre és csak egyszer, akkor is), azt mérni tudjuk.
Végül kattints a Mentés gombra! A szűrő elkészült, ott lesz a kiválasztó szűrők listáján.
Hogyan/hol tudod ezt a szűrőt használni?
Egyszerűen írd meg azt az ajánlatot, amit csak a legjobb olvasóidnak szeretnél felkínálni, és a hírleveledre állítsd be ezt a szűrőt, amikor beidőzíted a csoportra!
Az aktuális kampányodon belül külön kis kampányt tudsz így indítani azokra, akik bár olvasták a kampányban eddig kiküldött összes leveledet, de még nem rendeltek. Lehet, hogy már csak egy utolsó levél hiányzik, hogy rákattintsanak arra a bizonyos „Megrendelem” gombra!
Megjegyzés: Ezt úgy kell kivitelezni, hogy ezt az új szűrőt egy „ÉS ” -el összekapcsolod a „nincs benne a megrendelő csoportban” szűrővel, és ezt az összetett szűrőt teszed a levélre, amit kiküldesz a csoportra.
Új hozzászólás