2021. 11. 06., Szo – 09:00

A bőség zavara

Talán nincs is ennél találóbb kifejezés, amivel jellemezhetnénk a Black Friday és az ünnepi akciózások körüli felhajtást. Az e-mail fiókok ilyenkor napok, sőt órák alatt roskadásig telnek a legkülönbözőbb ajánlatokkal és valljuk be: egy kisebb webshopnak, vagy kisvállalkozónak ez akár még elbizonytalanító tényező is lehet. Hogyan vehetnénk fel a versenyt a nagy brandekkel, a mammut cégekkel, akik akár hónapok óta erre készülnek?

Egy jó stratégiával, tervezéssel, feliratkoztatással, és néhány jól megírt sales levéllel. 

A Black Friday jelentősége: érdemes beállni a sorba?

Előző cikkünkben már mazsoláztunk néhány friss statisztikából, itt csak a lényeget ismételjük el:

2020-ban a Shopify üzlettulajdonosok együttesen 5,1 milliárd dollárt kerestek. Ez 76%-os értékesítési növekedést jelent az előző évhez képest. 

LM-Blog-BlackFriday Shopify

2020-ban a Black Friday vásárlások értéke elérte a 9,03 milliárd dollárt, 1,63 milliárd dollárral többet, mint 2019-ben. – mondja ezt az Adobe az ünnepi vásárlási trendek felmérésében.

A kutatási eredmények tükrében beláthatjuk, nem érdemes nekünk sem kimaradnunk az akciózásból. Az emberek vásárolni fognak. Ha nem nálunk, akkor máshol. Ráadásul, az extra bevételszerzésen felül, még a vásárlóink elköteleződését is elősegíthetjük, amellett, hogy ajánlatunkkal új látogatókat vonzunk az oldalunkra.

Feliratkozók gyűjtése: ne legyen kihagyott ziccer

Egy Black Friday - Cyber Monday kampány felfuttatása, ma már szinte elképzelhetetlen e-mail-marketing nélkül. A Shopify egy korábbi kutatása szerint az e-mail-marketing hatékonyabb eszköznek bizonyult, mint a social media, vagy a google hirdetések. A számok magukért beszélnek, a google keresési és direkt hirdetések konverziója 3.60% és 4.35% volt, míg a social media csak 2%-ot konvertált, szemben az e-mail-marketing 4,38%-os konverziójával.

LM-Blog-BlackFriday - Shopify konverziós ráta

Azt már tudjuk, hogy az e-mail-marketing fontos eszköz, már csak azt kell megtervezni, hogy hogyan használjuk megfelelően. Egy Black Friday és Cyber Monday kampány stratégiájában vegyük előre a feliratkozók gyűjtését. Lássuk, mire építhetünk!

Aki kíváncsi, (hamar megöregszik) jó ajánlatra lel: Az ember természeténél fogva kíváncsi, emiatt szeretünk film előzeteseket nézni, vagy hamarabb értesülni az újdonságokról. Nincs ez másképp a Black Friday, Cyber Monday, vagy bármilyen ünnepi vásárlási szezon előtt sem. Az e-mail kampányunk tervezésekor erre a természetes kíváncsiságra építünk, olyan ajánlatot mutatunk be a látogatóknak, amit izgatottan várhatnak majd. És mi lenne az az ajánlat? Ez csak tőlünk függ, de mindenképpen érdemes adnunk valamit a megelőlegezett bizalomért, feliratkozásért cserébe, például: 

  • kupont, amellyel a Black Friday előtt kedvezményesen vásárolhatnak,
  • korai hozzáférést ahhoz, hogy az elsők között ismerhessék meg az akció részleteit, láthassák az ajánlatot,
  • ha az ajánlatunk limitált (akár a megvásárolható darabszám miatt, akár a limitált elérhetőség miatt, mert pl. csak egy napra korlátozzuk az ajánlat érvényességét), akkor különösen csábító lesz az a lehetőség, hogy mások előtt jussanak hozzá
  • tippeket, tanácsokat, amik érdekelhetik a látogatókat (ezt egy hírlevél sorozatban osztjuk meg velük az akció kezdetéig, vagy még azután is).

“Minek nevezzelek?”

Early Black Friday, preBlack Friday, BF warm up, VIP Black Friday, elő Fekete Péntek, a lényeg, hogy kiderüljön, hogy valami olyan lehetőséghez jut a feliratkozó, amihez majd a “hagyományosan” Black Friday napján vásárló nem.

Kinek hirdessük a feliratkozási lehetőséget?

Lehet minden, a weboldalunkon / webshopunkban megfordulónak, de dönthetsz úgy, hogy eleve a vásárlóid csak egy szűk szegmensének ajánlod fel, hogy előre értesülhessen a vásárlási lehetőségről. VIP csoport, az évben eddig a legtöbbet költő vásárlók? Az adatok ott vannak a webshopban, amik alapján szegmentálhatsz. (Ha összekötötted a webshopodat a ListaMesterrel, akkor könnyű dolgod van, mert a vásárlóid az összes adatukkal ott vannak a hírlevélküldődben is, így pl. a minimum 3-szor vásárlókat, vagy a már 100 000,- Ft felett költőket kiválasztani, és csak nekik küldeni hírlevelet csak néhány kattintás.)

Mikor kezdjük el hirdetni a feliratkozási oldalt?

Már az akció kezdete előtt hetekkel is használhatunk a honlapunkon megjelenő feliratkozó popup-ot, vagy meghirdethetjük az Early Bird ajánlatunkat tartalmazó feliratkozó formot/ Early Bird Black Friday landing oldalt a social media felületeineken. (Legkorábban október 7-én találkoztunk pre BF ajánlatra feliratkoztató hirdetéssel.) Ugyanígy min. 2 héttel korábban kiküldhetünk a lehetőségről egy e-mailt a meglévő olvasóinknak / vásárlóinknak, vagy egy speciális csoportjuknak. Minél inkább könnyítsük meg a dolgukat: a feliratkozás legyen a levélben egy egyszerű link vagy gomb, amire kattintva máris feliratkoznak az elő BF ajánlatunkra. 

Itt dönthetünk arról is, hogy megosztjuk-e az ajánlat részleteit (pl. 50%-os leértékelés várható), vagy homályban hagyjuk (pl. “Az év legnagyobb leértékelése hamarosan elkezdődik! Iratkozz fel most, hogy az elsők között értesülj az akció kezdetéről.”)

Hogyan csinálják ezt mások?

Pl. Korábban az OptiMonk így hirdetett: “Hamarosan egy szenzációs ajánlattal jelentkezünk, mely mindössze pár óráig lesz elérhető. ha nem szeretnél lemaradni róla, SŐT, szeretnél már a kampány hivatalos megnyitása előtt elsők között értesülni, akkor iratkozz fel várólistánkra.”

LM-Blog-BlackFriday optimonk 02

De volt, aki ennél egyszerűbben oldotta meg a hirdetést: PRE BLACK FRIDAY, -70%-ig. A hirdetésre kattintva a feliratkozó oldalon találta magát a kattintó. Vagy még a kedvezmény mértékét sem írták, ki csak annyit, hogy BF, GET EARLY ACCESS.

LM-Blog-BlackFriday modivo és jewellery

Levélben jött ajánlat a Digital Marketer-től, Ryan Deiss-el a feladóban. VIP Early Bird listára lehetett feliratkozni. A linkre kattintással nem csak az ajánlathoz jutunk hozzá korábban, de nyerhetünk is egy MacBook Air-t. ÉS! Még egy csavart elhelyeztek a levélben: Nézzük csak az utóiratot! Figyelmeztetnek, hogy érdemes megadni a telefonszámot is, mert napi bónusz ajánlatokat és kedvezményeket szöveges üzenetben fognak küldeni.

Miért ne értesíthetnéd a LEGJOBB vevőidet sms-ben, hogy a VIP ajánlatod már elérhető?

Nagyon kevesen használják az sms-t, pedig a megfelelő célcsoportnak, a megfelelő időben nagyon hatékonyan kézbesít üzenetet. (a ListaMesterben néhány kattintással küldhetsz ki a vásárlóid egy bizonyos csoportjának sms-ben is ajánlatot)

LM-Blog-BlackFriday Digital Marketer

(Kiegészítés november 18-án:)

Hírlevélre magyar példa a Hervis Sports Magyarország feliratkoztató ajánlata, ami VIP Club tagságot kínál, és ha feliratkozol, akkor hamarabb értesülsz a BF ajánlatokról.

LM-Blog-BlackFriday - Hervis Sports

Ezra Firestone, a zipify.com tulajdonosa a Black Friday-ra felkészítő előadásában megmutatta, hogy mennyire egyszerű és lényegretörő hirdetéseket használtak az Early BF sale kampányokhoz: A legnagyobb kedvezmények felirat a képen, röviden a lényeg, felszólítás: “Iratkozz fel, hogy elsőként vásárolhass!”, adatmező az e-mail-címnek és nagy lila gomb “YES I WANT IN” felirattal.

Mellette a köszönő oldal, ahol megerősítik, hogy milyen jó döntést hozott a feliratkozó, előre jelzik a kb. indulását az elővásárlási időszaknak, és kapcsolatfelvételre bátorítják.

LM-Blog-BlackFriday - zipify.com

Mi történik a feliratkozás után?

Ne engedjük el itt a kezüket, hanem a köszönő oldalon felül küldjünk a feliratkozóknak egy automatikus köszönő e-mailt is. Nem érdemes ezt a lépést kihagyni, hisz a köszönő e-mailek megnyitási aránya 60% fölött lehet! (Ezra elárulta az előadásában, hogy nekik 62% feletti volt, ha te is tanulnál tőle és kollégáitól: https://smartmarketer.com/blog/)

Sablon a köszönő levél tartalmára:

Tárgy: Hurrá! Örülünk, hogy itt vagy velünk!

Betekintő szöveg: Egy lépéssel közelebb kerültél az év legnagyobb akciójához!

Az e-mail tartalma:
  • Név szerinti üdvözlés,
  • megköszönjük, hogy feliratkozott,
  • ezzel elérhetővé tettük számára a kuponkódot / early bird ajánlatot / korai hozzáférés lehetőségét,
  • elismételjük, hogy mennyivel korábban fog hozzájutni a BF ajánlatunkhoz
  • felhívjuk a figyelmet, hogy érdemes kihasználni az ajándékba kapott lehetőséget, mert a BF indulásakor már gyorsan fognak fogyni a készletek, de ő mennyire jól döntött, hogy bebiztosította a maga számára az első sort
  • mivel érdekel bennünket a leendő vásárlónk (ugye?),megkérdezzük: idén mit tervez vásárolni / mivel szeretné önmagát meglepni / mit vár a leginkább az idei ünnepi időszakból
  • felajánljuk számára más csatornáink követését is.

Az egyik legjobb példa, amit BF feliratkozás után kaptunk (dizájnban és szövegben is, csak már sehol sem találjuk …) egy állatkereskedés köszönő levele volt. A levél végén a webshop tulajdonosa egy képen szerepelt a kutyájával, aki leírta, hogy mit nézett már ki magának az üzletéből a kiskedvence. Alatta kérdés: Te mivel fogod meglepni a legjobb barátodat? Egy csipet személyes történet, és máris nem az eladót látjuk, hanem egy kutyás társat, akivel együtt vásárolhatunk.

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.