2019. 11. 24., v – 04:00

Mit kezdj a felugró ablakokkal? Most megmondjuk!

Felhasználóként a felugró, avagy pop-up ablakokat néha átoknak érzi az ember, hiszen a legtöbb oldalon ez idegesítő módon jelenik meg, és inkább elriaszt a feliratkozástól. Ráadásul mind több és több weblap használ fárasztó, türelmet próbáló megoldásokat.
A másik oldalról nézve viszont kötelező elem a marketingedben: hiába szép dolog a közösségi média, az e-mail-marketing ugyanis erősebb, mint valaha, és sokkal jobb megtérülési mutatókkal rendelkezik, mint az előbbi.

Ahhoz viszont, hogy sikeres legyél ebben, listát kell építened, listaépítéshez pedig az egyik legjobb eszköz, amit használhatsz, az a felugró ablak. A felugró ablak ugyanis működik, és a pop-up gyorsabban növeli a feliratkozók számát, mint a hagyományos feliratkozási mező. Leadgyűjtéshez ezért nehéz jobb módszert találni.

Mi a teendőd akkor? Hogyan vághatod át ezt a gordiuszi csomónak tűnő problémát, amely szerint a pop-up felhasználóként zavaró, mégis kiválóan működik? A legfontosabb feladatod, hogy megtaláld az arany középutat, vagyis az, hogy megértsd:

Mikor nem zavaró a pop-up?

A jó pop-up sajátossága, hogy azt az oldalra látogató felhasználó kitölti. És hogy növeli a konverziót.

A rosszé az, hogy nemcsak az ablakot zárják be, hanem magát az oldalt is. A felhasználó türelme véges, és hamar fel tudja magát idegesíteni, ha olyan elemmel találja szembe magát, ami zavarja a fogyasztásban.

A jó pop-up viszont nem zavar, nem irritál, és nem vezet automatikusan lepattanáshoz:

  • Nem akkor jelenik meg, amikor a felhasználó belép az oldalra, hanem egy kicsit később (egyes felmérések szerint a legjobb, ha 15 másodperccel később). Akkor, amikor a legkevésbé idegesítő a jelenléte.
  • Releváns, és a felhasználó érti, miért jelenik meg az ablak. Az a pop-up, aminek funkciója van, nem irritál, hiszen szervesen illeszkedik az oldalba.
  • Vonzó. És egyúttal rejtélyes. Nem akar állandóan a figyelem középpontjába kerülni, és nem akar állandóan eladni sem.

A jó pop-up onnan ismerszik meg, hogy a felhasználók nemcsak feliratkoznak rá, de az növeli az oldalon töltött időt is. Érdemes neked is tesztelni a különböző verziókat, és mérni, hogy melyik verzió működik, hogy majd azt használhasd a továbbiakban.

Melyek a leghatékonyabb pop-up módszerek?

  • Görgetésalapú (helyhez kapcsolódó) pop-up, vagyis amikor az oldalon eltöltött idő generálja a felugró ablakot. Előnye, hogy a rendszer akkor aktiválja a pop-upot, amikor már bebizonyosodott, hogy a felhasználó érdeklődik a tartalom iránt.
  • Időzített felugró, ami akkor jelenik meg, ha a felhasználó már eltöltött egy meghatározott időt az oldalon. Jó választás, ha leteszteled, és azt választod ki, amelyik a legjobb konverziót hozza neked (lásd fentebb a 15 másodperc esetében).
  • Exit overlay, ami akkor jelenik meg, amikor a felhasználó távozni akar az oldalról. Előnye, hogy nem zavarja a böngészési élményt. Hátránya, hogy mobilon nem működik a kurzor hiánya miatt.

Ebben a cikkben példákat is találsz.

Erre figyelj… a Google miatt

A Google már többször is hadat üzent a zavaró felugró ablakoknak, ezért érdemes pár dologra odafigyelni, ha az ember nem akarja összeakasztani a bajszát a keresőmotorral. 2017. január 10. óta ugyanis a Google bünteti azokat a weboldalakat, amelyek zavaró felugró ablakokat használnak mobilon, és a következmény ijesztő: romlik miatta az oldal rangsorolása a mobilos találati oldalon.

Hogy milyen felugró ablakokat érdemes elkerülni? Azokat, amelyek azonnal megjelennek belépéskor, vagy eltakarják a teljes tartalmat, de a Google azt sem díjazza, ha olyan dizájnt használ a weboldal, amiben hajtás felett egy pop-uphoz hasonló rész van, és a lényegi tartalom a hajtás alá szorul.

Összefoglalva: a Google azokat a megoldásokat bünteti, amelyek a felhasználók élményébe belerondítanak.
Viszont jelenleg nem jár büntetés az asztali gépen vagy az oldalon belül használt pop-up ablakok miatt.

Lehet ezt kényelmesen is

A ListaMester-t használóknak viszont még jó hírünk is van: az OptiMonk-al és a CreatePopup-al való integráció miatt ezekben a pop-up ablakokban feliratkozók nálunk automatikusan bekerülnek a rendszerbe, abba a csoportodba, amibe akarod, és nem kell azokat bizonyos időközönként kézzel feltöltögetni. 
Képzeld el, hogy egy ilyen egyszerű megoldással milyen sok időt takaríthatsz meg, és hogy így valóban hasznos segítséged lehet a felugró ablak használata.

Szólj hozzá:

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Hárnási Ildikó (Nem azonosított) 2017. 08. 17., cs – 06:29

Mennyibe kerül, hol lehet referenciát nézni?