2017. 04. 15., Szo – 06:11

Egy vallomással tartozom: megszállottan gyűjtöm a hírlevél bakikat, a "másra nem, de elrettentő példának jó lesz" típusú leveleket, a legordítóbb SPAM hírleveleket.

A napokban jött velem szembe ez a gyöngyszem a saját megszokott levelezőmben és rögtön tudtam, hogy megint kincsre bukkantam, amit meg kell osztanom Veled is.

Ez volt a tárgy:

Ennél jobb ajánlatunk az idén már nem lesz! (Ezzel még nem is lett volna gond. Felhívja a figyelmet, kíváncsi leszek mindjárt, hogy mi is ez a legjobb ajánlat ...)

Tovább olvasom és ezt látom:

A leiratkozáshoz KATTINTS IDE!

Ez a legjobb ajánlatuk?!? 

Mutatom:

egy képből álló hírlevél

 

Rögtön sejtettem, hogy mi történt: túl szépet akartak, csak a levélszerkesztésénél nem ügyeltek valamire.

A levél megnyitása után ezt látjuk: (pontosabban nem látjuk ...)

hirlevel_egy_kepbol_alevelezoben

Íme, az egy képből álló hírlevél.

Biztos sok órát töltött el vele a grafikus, aki az év legjobb ajánlatához méltóan csodás grafikát álmodott, csak kár, hogy nem figyeltek valamire.

Miért nem látszik a kép?

A levelezőkliensek nagy része nem jeleníti meg automatikusan a képeket egy hírlevélben. Ha kép is van a levélben, az olvasó egy üres négyzetet lát először. Ha kattint az "Az alábbi képek megjelenítése" linkre felül, akkor fognak csak betöltődni a képek, tehát amíg nem engedélyezi a képek megjelenítését, nem is fogja azokat látni.

Ha a hírleveled egyetlen képből áll, semmi szöveg, max. az alján a leiratkozásra vonatkozó rész, és ki akarod kerülni, hogy egy nagy üres négyzettel találkozzon először az olvasó, akkor NEM SZABAD ELFELEJTENED kitölteni a kép ALT szövegét, vagy helyettesítő szövegét! Ide általában egy kérést szoktak írni, pl.: Ha ezt olvasod, kérjük, engedélyezd a képek megjelenítését!

Ha ez a helyettesítő szöveg ott van, akkor máris egyértelműbb az olvasónak, hogy mit kell csinálnia. A bemutatott példában ezt elfelejtették a levél szerkesztésekor.

Miért ezt (Ennél jobb ajánlatunk az idén már nem lesz! A leiratkozáshoz KATTINTS IDE!) látja az olvasó a levelezőjében, mielőtt megnyitja a levelet?

Nos az, hogy nem adtak meg a képnek helyettesítő szöveget, további problémákat szült.

A levelezőkliensek a tárgy után megjelenítik a hírlevél első mondatát, pontosabban az első szöveges elemet, amit a hírlevélben találnak. (abból is csak egy részt, amennyi kifér) A példa hírlevélben nem volt szöveges elem a kép mögött, minden szöveg a képen volt, amit ugye nem tud a levelező megjeleníteni, hát megjelenítette azt, amit talált ... a leiratkozásra vonatkozó felhívást. Ha lett volna a képnek helyettesítő szövege, akkor azt jeleníti meg. pl. Nehogy lemaradj róla, kattints a képek megjelenítésére! Mondjuk ebből csak a "Nehogy lemaradj róla," fért volna ki, de jobb mint a leiratkozásra felhívás ...

Igen, a méret is lényeges:

Az egy képből álló hírlevelek további hátránya, hogy általában a nagy képeket használnak bennük, és azt is beágyazva. Ez azt jelenti, hogy csatolmányként is tartalmazza a levél a képet. Azaz nagy fájlméretű képek esetében (1-2 MB) a levélméret is ugyanígy nagy lesz, amit a spamszűrők nem díjaznak. Mi ennél jóval kisebb méretű képeket javaslunk: 30-40 KB.

Nagy levélméret esetén a kiküldés lassulhat, mi a ListaMesternél extrém nagy levelek esetében direkt lassítjuk. Nem annyira a saját szervereink védelmében, azok bírják a kiképzést, hanem a fogadó szerverek miatt. Pl. ha a Freemailt megbombázod egy óra alatt 1000 db 2-3 MB méretű levéllel, "rosszul lesz" és lezár előtted, azaz egy jó darabig nem fogad levelet Tőled.

 

Szólj hozzá:

Új hozzászólás

Korlátozott HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Nagy Zsuzsánna (Nem azonosított) 2015. 10. 29., cs – 12:31

Köszönöm szépen, nagyon hasznos tippeket kaptam. A képpel kapcsolatos részletekre én sem fordítottam nagy hangsúlyt. Ezután másképp csinálom.

Üdvözlettel
Zsuzsa

Péter István (Nem azonosított) 2015. 10. 29., cs – 12:56

Amikor kezdtem ezzel a témával foglalkozni, akkor azt hittem, hogy egy e-mailben fontos a kép. MOst már tudom, hogy a "nagyok" csak írnak, azt is a legegyszerűbb betűvel. Ha netán van is kép, és elmarad, akkor sem történik semmi. De önmagában képre alapozni az baklövés :-)

City Gold Rent (Nem azonosított) 2015. 10. 29., cs – 13:54

Nagyon jó! Hasznos és érdekes. Pont aktuális is. Köszönöm

Halász Péter (Nem azonosított) 2015. 10. 30., p – 14:46

Szia,

Ügyes észrevétel. Sok jót olvasok nálatok mindig, így tovább.

Ui.: Láblécben még ©2012 van.

Üdv,
Pet

admin 2015. 11. 07., Szo – 09:04

Válasz Halász Péter üzenetére

Szia,

Köszönjük, igyekszünk. Az észrevételt is. :-)
üdvözlettel,
ListaMester

Bacskai hajni (Nem azonosított) 2017. 12. 23., Szo – 05:16

Szolgáltatásoknál értem. De például termékeknél? Ruha, divat, gyerekjáték? Ott is a szoveg lenne a legjobb?
Koszi

admin 2017. 12. 23., Szo – 09:39

Válasz Bacskai hajni üzenetére

Kedves Hajni,
Alapvetően nem vagyunk a képes hírlevél ellen. Természetesen lehet használni, webshopoknál - amit te is írtál, ruha, divat, játék - nem is lehet megkerülni. Amire itt felhívtuk a figyelmet, hogy ne álljon az egész levél egyetlen képből. Kép + szöveg (kép nélkül is értelmezhető szöveg!), több kép + szöveg, mindezt nyugodtan lehet használni és tesztelni. Az a gond, ha csak egy kép az egész levél és más semmi.