Visszajelzéseket a feliratkozóidtól, hogy mennyire hatékony egy-egy kampányod, mennyire érdekes számukra egy hírlevélsorozatod, úgy kaphatsz, hogy megnézed a statisztikákban az adott csoport aktivitását.

Látni fogod a fel és leiratkozók számát, a levélmegnyitási és átkattintási számokat, a visszapattanásokat, mennyi kampánylevelet és hírlevélsorozatban kiküldött levelet kaptak. Tetszésed szerint beállíthatod az időintervallumot, hogy pl. az utóbbi 14 napot, vagy az elmúlt fél évet mutassa meg a rendszer. Sőt! A csoportra létrehozott szűrők segítségével, egészen speciális alcsoportok viselkedését is lekérheted. pl. ha van szűrőd elkészítve a csoportra, ami a 2016 februárja előtt feliratkozókat választja ki, akkor itt is használhatod és azt fogod látni, hogy ezek a feliratkozók mennyire aktívan kattintgatnak ... vagy éppen leiratkoznak tömegével.

Főmenü – Statisztikák – Események a csoportban

Listamester - Kézikönyv - Statisztikák - Események a csoportban

A legutóbbi időszak történései oldalra jutsz.

Itt kell kiválasztanod a legördülő listából, hogy melyik csoportra vagy kíváncsi. Ha ezt kiválasztottad, kattints a Kiválaszt gombra! (pl. a példában: Karácsonyi kampányban vásárlók)

Listamester - Kézikönyv - Statisztikák - Események a csoportban, csoport kiválasztása

Rögtön megjelenik előtted a válaszút. Ránézhetsz egy fix időszakra (pl. ma, tegnap, 48 órában, 7 napban...), vagy megadhatsz egy idővallumot.

Nézzünk egy példát:

Ebben a példában visszamenőleg 2016-ig vizsgáltunk. A csoport csupán 1 taggal rendelkezik, tesztlevelekre van használva.

Ha más időintervallum érdekel, csak egyszerűen válaszd ki az egyik fix időpontot, vagy egy megadott időintervallumot, és kattints az Számolás és Rajzolás gombra!

Választható fix időtartamok: ma, tegnap, tegnapelőtt, legutóbbi 24 órában, legutóbbi 3 napon, e héten, múlt héten, múlt hét előtti héten, legutóbbi 7 napon, legutóbbi 14 napon, legutóbbi 28 napon, e hónapban, múlt hónapban, múlt hónap előtti hónapban, jelenlegi negyedév, előző negyedév, jelenlegi félév, előző félév, idén, tavaly, tavalyelőtt, legutóbbi 5 év.

A felső kockákban a kiválasztott csoportra kiküldött hírleveleket látod:

  • Összes kiküldött e-mail
  • Kampányban kiküldött
  • Hírlevélsorozatban kiküldött

Kampányban kiküldött = minden olyan levél, ami nem automatikus hírlevélsorozatban lett kiküldve

Alatta grafikonon is meg lehet nézni. Ebben a példában látható, hogy november 11.-én összesen 10 volt a kiküldött levelek száma (kék oszlop), ebből kampányban kiküldött volt 10 levél (narancssárga oszlop), hírlevélsorozatban kiküldött pedig 0 (zöld oszlop). Pontos számok a két grafikon alatt a táblázatban.

Alatta egyetlen grafikonon láthatsz minden adatot a csoportod feliratkozóiról:

  • Feliratkozások
  • Leiratkozások
  • Visszapattanások
  • Levél megnyitások
  • Átkattintások
  • Meghívások

Ha akarod mindezt egyszerre mutatja a grafikon, de egyenként is meg tudod nézni az adatokat. A grafikon alatt egyszerűen egy pipával válaszd ki, hogy milyen adatokra vagy kíváncsi és kattints fent az Számolás és rajzolás gombra!

Listamester - Kézikönyv - Statisztikák - Események a csoportban - statisztika kirajzolása

FONTOS! Megnyitást csak akkor tud számolni a rendszer, ha a levél szerkesztésekor kérted a visszaigazolást a megnyitásról!

Megjegyzés: A megnyitások mérése sosem pontos. Ennek okairól ITT ÍRTUNK BŐVEBBEN.

 

HOGYAN TUDOD A CSOPORT EGY ALCSOPORTJÁRA LEKÉRNI A STATISZTIKAI ADATOKAT? MIRE JÓ EZ?

A ListaMesterben a csoportjaidra létrehozott szűrőket használhatod a statisztikák lekérdezésénél. Tehát ha készítettél olyan szűrőt, pl. ami kiválasztja az egy bizonyos dátum előtt feliratkozottakat, vagy olyan szűrőt, ami nézi, hogy megnyitottak-e már egy konkrét levelet a feliratkozók, akkor ezeket a szűrőket bevetheted itt is – így tudsz egyre részletesebb adatokat kinyerni a csoportjaidról.

Pl. Ha előfordultak nálad olyan feliratkozók, akik megrendeltek egy szolgáltatást, de nem fizették ki és Te ezt a nem fizetés tényét beírtad nekik egy rejtett adatmezőjükbe, amit csak Te láthatsz, akkor lehet nekik küldeni egy „felrázó” levelet, aminek a megnyitás – nem megnyitás, benne a linkekre való kattintás – nem kattintás számainak elemzése segít, hogy eldöntsd, teljesen le kell mondani ezekről a feliratkozókról, vagy a nem fizetés, csak pillanatnyi üzemzavar volt és egyébként még mindig érdeklődőek.

Először hozd létre a szűrőt a csoportra a Kiválasztó szűrők menüpontban, ami arra szűr, hogy a rejtett adatmezőben szerepel-e a „nemfizetett” szöveg! Ennek BŐVEBB LEÍRÁSA ITT!

Majd a Statisztikák - Események a csoportban menüpontban válaszd ki a konkrét csoportot! Állítsd be a szűrőt a csoportra, amit pl. „rendelt, de nem fizetett”-nek neveztél el! Végül válaszd ki az időintervallumot! pl. múlt hónapban (amikor a „felrázó” levelet küldted nekik) Kattints az Újrarajzolás gombra!

statisztikak09

Láthatod, hogy a példában egy adott nagy csoportból a „rendelt de nem fizetett” szűrővel kiválasztott feliratkozók kaptak 20.-án egy levelet. Összesen 12 ilyen „nem fizetős” feliratkozó volt a csoportban, tehát 12 db levél ment ki. Aznap, 20.-án egyetlen egy fő nyitotta meg ezt a levelet és utána már senki más. Ráadásul a levélben elhelyezett linkre még ez az egy sem kattintott. Vagyis 11 főt nem érdekelt az újabb leveled, pedig megkapták. (nem volt visszapattanás)

Ilyenkor eldöntheted, hogy kiveszed őket a csoportból (vagy törlöd őket), vagy még egy darabig benne hagyod, de a tanácsunk az, hogyha a következő leveleidet sem nyitják meg, akkor felesleges benne hagyni őket a csoportban, ők nem érdeklődnek. Akkor minek rontsák a megnyitási statisztikákat?

Hasznos volt számodra ez a cikk? check_circleIgen

Írj nekünk, segítünk: