Múltkor tokától bokáig tanulmányoztuk a feliratkoztató oldalakat, így ha minden igaz, akkor
legalább vázlatosan össze tudod rakni a sajátodat.
Egy dologról viszont nem beszéltünk.
A köszönőoldalról, ami több száz kampány méltatlanul elhanyagolt része – a tényállásból lépéselőnyt kovácsolsz, ha észreveszed és kihasználod a benne szunnyadó lehetőséget.
(Jól gondolkodsz, ha azt latolgatod, hogyan tudod a cikk tartalmát a feliratkoztató mellett az értékesítési oldalaknál is használni, mert a logika mindkét esetben ugyanaz.)
Szerintem megszoktad, hogy nem rontunk ajtóstól a házba és örömmel nyugtázod, hogy most is az alapoktól indulunk.
Mi az a köszönőoldal?
Amit az újdonsült feliratkozód vagy vásárlód lát az adatai megadása vagy a vásárlás után.
Kísértetiesen hasonló szerepet tölt be, mint a visszaigazoló levél – azzal a lényeges különbséggel, hogy a látogató nem tudja 100%-ban ignorálni (vagyis nem megnyitni).
A helyzetünk könnyítéseként tekintsünk a köszönőoldalra az érkeztető oldal konverziós célja és az ügyfélmegtartást összekötő habarcsként.
Talán kezded túlbonyolítani a képletet, de nyugalom, a jó köszönőoldalnak kevés kritériumnak kell megfelelnie.
Legyen:
- egyértelmű.
- közvetlen (mint az egész kommunikációd, ugye).
- szórakoztató és ízléses (nyilván az opt-in vagy az értékesítő oldal ajánlata és a közönséged vérmérséklete fogja megadni a stílus alaphangját).
Persze nem az evidens ismertetőjegyeket összeszedni kihívás, hanem összerakni egy hatékony, sablonmentes verziót.
Mindjárt rátérelünk a hogyanra, de előbb megválaszolok egy gyakori kérdést, ami talán benned is felmerült.
Miért nem kap több figyelmet, ha ennyire fontos?
Három magyarázattal találkoztam eddig.
1. A kampány többi része annyi energiát kivesz a vállalkozókból, marketingesekből, hogy a vásárlás utáni törődésre már nem marad kraft.
2. Felesleges bíbelődésnek könyvelik el a pofozgatást, mert „a tranzakció már megtörtént” és „úgyis küldenek e-mailt, ha legközelebb akció lesz”.
Szerintem ez a vélemény kikopna a köztudatból, ha úgy gondolnának rá, mint a leadgondozás alacsonyan csüngő gyümölcsére – ami azért fontos, mert egy felmérés szerint azok az érdeklődők, akikkel foglalkozol 47%-kal többet költenek, mint a magányosan hagyott társaik.
3. Nem tudják, milyen elemek vagy tartalom kerüljön rá.
A probléma két perc alatt orvosolható, mert az alapváltozat 3 részből áll össze.
- Mondd el, mi a következő lépés.
Például ‘itt férsz hozzá az e-bookhoz’; ‘megkaptuk a megrendelésedet’, ‘mindjárt érkezik a visszaigazoló e-mail’; ‘pár perc és küldöm a kuponodat’.
- Mutasd meg a felületeket, ahol elérhető vagy.
A social platformok ikonjai mellett beillesztheted a blogodat, podcastedet, videós csatornádat, zárt csoportodat stb., tehát bármit, ahol kisebb vagy nagyobb körrel tartod a kapcsolatot.
- Használj call-to-actiont.
Emlékeztetőként mondom, hogy az ikonokat nem elég kitenni. Az is kell, hogy egyértelművé tedd a cselekvést (pl. ‘iratkozz fel a Youtube-csatornára’, ‘legyél a kis közösségünk tagja’, ‘figyeld a hírleveleket’, ‘kövess a Spotify-on’).
Most, hogy ráhangolódtunk a feladatra jöhet a kreatív rész: milyen tartalom kerüljön a szimpla „Köszi, hogy csatlakoztál” helyére. (Eredetileg 5 tippet akartam adni, de végül megfejeltem egy extrával.)
„Ez is az enyém?”
Ajándékot kapni mindenki szeret (oké, minimális kivételtől eltekintve) és extra örömmel tölt el a gesztus, ha a meglepetés erejével van nyakon öntve.
A kérdés, hogyan használd fel ezt a tudást a köszönőoldalon.
Képzeld magad a látogató helyébe.
Rányomott a CTA-ra és arra számít, hogy egy „köszi” után jön a kedvezményes kupon, a letölthető e-book vagy pár napon belül a rendelése.
De megérkezik a köszönőoldalra, ahol...
...azon felül, hogy „virtuális pacsit küldesz neki a bizalmáért és elmondod, hogy mindjárt kap egy e-mailt” egy bónusszal fogadod.
Ez akármi lehet, amit a jó szándékod és az ügyfélszerzési költségvetés közös metszete elbír a kis értékű terméktől a következő megrendelés ingyenes kiszállításán át egy extra videós tartalomig, trial időszakig vagy konzultációig.
„Honnan tudjam, minek örülne a közönségem?”
Kiindulásnak nézd meg, milyen tartalomtípusra reagálnak a közösségi oldalakon, milyen témában kérdeznek vagy milyen kedvességet díjaznak (mennyiségi kedvezmény, ajándék termék stb).
Talán már most felvillant a fejedben a villanykörte, de nézzük, hogyan mélyítheted még kapcsolatot.
Kiegészítő infók a feliratkozáshoz
Nyugtasd meg az érdeklődőt, hogy minden a tervek szerint halad, azaz hamarosan megkapja a rendelését vagy az edukatív tartalmat és erősítsd benne, hogy ezzel a lépéssel egy társaság tagja lett.
Ami nemcsak extra tudásanyagot vagy a nagyközönségnek nem látható ajánlatokat jelenthet, hanem azt is, hogy nem fogod spammelni és csak akkor írsz, amikor érdemi közlendőd van.
Utóbbi pont betartásával máris sikerrel megkülönbözteted magad azoktól a nyomulós cégektől, akik boldog-boldogtalannak megírják a „civileknek” érdektelen híreket vagy csak a Black Friday, a karácsonyi és a húsvéti akció apropóján küldenek levelet.
Melegszik a helyzet, mert rákanyarodunk a viszonylag ritkán látott köszönőoldal variációkra.
Még egyszerűbb letöltés
Bár szeretnénk, hogy minél többen megnyissák a letölthető anyagot tartalmazó visszaigazoló levelet (amelynek megíráshoz találsz segédletet itt), de semmi nem tiltja, hogy jó fej legyél és a köszönőoldalon is elérhetővé tedd a letöltési linket.
Két megjegyzés.
- A figyelmes gesztussal a feliratkozó kicsit lekötelezve fogja érezni magát – ami egybecseng azzal a hosszú távú céllal, hogy annyi értéket adj, hogy később szívesen teljesítsék a kérésedet.
- Attól, hogy itt is elérhetővé teszed a lead magnetet még jelezheted, hogy a visszaigazoló levelet is érdemes megnyitni, mert lesz benne valami extra. (Így megtarthatod az első leveledtől elvárt kiugró megnyitási arányt.)
Legyél megbízható idegenvezető
Több cikked is van a letölthető tartalomba simuló témában?*
Szuper, akkor ajánld be őket (hivatkozással) és írj róluk pár soros kedvcsinálót, hogy ne csak a bizalmat, hanem az oldaladon eltöltött időt is növeld.
*Ezt kombinálhatod az előbb említett letöltési linkes vagy a kiegészítő infós verzióval.
Értékesítési oldalhoz írsz köszönőoldalt?
Akkor gyűjts össze pár releváns, kapcsolódó terméket és ajánld be őket.
A szövegírók elkoptattak pár billentyűt az upsell, downsell és cross-sell kifejtésével.
Ebből nekünk most annyi a lényeg, hogy a sikeres értékesítés pillanatában nagyobb eséllyel és könnyebben tudsz eladni még valamit, mert úgyis a vevő keze ügyében van a pénztárcája vagy a bankkártyája és egyszer már bizalmat szavazott neked.
Tipp: A kapcsolódó terméken felül ajánlhatsz eseményt, hűségprogramot, edukációs anyagot, kupont, beilleszthetsz kaparós sorsjegyet, szerencsekereket, zsákbamacskát vagy rákérdezhetsz, hogy kimaradt-e valami a kosárból.
(Utóbbira legyen egy kitölthető mező, ahol azonnal lehet nektek írni a probléma orvoslására.)
Mi a helyzet az időpont- vagy helyfoglalással?
Nem ismerem a vállalkozásod (még).
Lehet, hogy a feliratkozóid egy részét ingyenes konzultációval, expressz tanácsadással szerzed vagy jelképes összegért tartasz webinárt, előadást.
A hasonló megmozdulások köszönőoldala általában kimerül annyiban, hogy „Örülök a jelentkezésnek, hamarosan találkozunk”.
Ebből a közegből könnyen kitűnsz például azzal, hogy emlékeztetőként leírod a menetrendet, megmutatod a térképen a címet, felsorolod a tömegközlekedési opciókat, ajánlasz éttermet, kávézót, látnivalót a közelben, ahol el lehet ütni az időt, ha valaki korábban érkezik vagy bedobhatsz egy űrlapot, ahol már most fel lehet tenni az előadással kapcsolatos kérdéseket.
És persze itt is megjelenhet egy-egy kapcsolódó videó, a social elérhetőségek vagy egy zárt csoport linkje, ahol hasonló érdeklődésű emberek tudnak dumálni.
Ha csak egy jó tanácsot adhatnék
Akkor azt mondanám, hogy találj ki egy call-to-actiont, mert ha ezt kihagyod, akkor biztosan 0%-os konverziót tudsz elkönyvelni a köszönőoldalon.
Korábban láttad, hogy nem kell nagy dologra gondolni: ajánlhatsz cikket, terméket, social elérhetőséget, tehát bármit, ami az előző oldalon eladott termékre (ez lehet egy hírlevél feliratkozás vagy letölthető anyag is) ráfűzhető.
Az pedig örökérvényű szabály, hogy körültekintően válassz cselekvésre ösztönző üzenetet, mert a túlterheléssel (túl sok konverziós lehetőséggel) frusztrációt keltesz a látogatóban, aki a végén inkább bezárja az oldalt.
Ha maradt kérdésed a témában, akkor bedobhatod ide vagy írhatsz a support kukac listamester pont hu-ra, ahol megbízható szakemberekkel is összekötünk, ha egyedül elveszettnek érzed magad az opt-inek, köszönőoldalak, landingek rengetegében.
Mini értelmező szótár
CTA (call-to-action): cselekvésre ösztönző elem a hirdetésben, cikkben, szórólapon, szpotban stb. Egyszerűen és érthetően mondja meg az olvasónak, hogy mi a következő lépés, pl. „töltsd le az e-bookot”, „iratkozz fel a hírlevélre”, „foglalj időpontot”.
Konverzió: amikor a látogató elvégzi az általad kívánt cselekvést (pl. feliratkozik, előfizet, rendel).
Új hozzászólás