A sima hírlevélküldés sajnos egyre inkább veszít a hatékonyságából. Kicsit ügyesebb technika a szappanopera effektus bevetése. Ha megfigyelted, szappanoperákban gyakori hatásfokozó elem, hogy a filmet pontosan ott szakítják meg, ahol a legizgalmasabb – a betörő éppen fejbe készül vágni a gyanútlan főszereplőt, a kamion 2cm-re közelíti meg a rémült kismama gyanútlan gyerekét, stb. Ezt a technikát érdemes használni a hírlevélben is: elkezded írni a tartalmat, de egy izgalmas ponton félbeszakítod a mondatot és beraksz egy linket, hogy kattintson a folytatáshoz. Ezen a ponton a ListaMester akcióba lép, és gondosan feljegyzi Neked, hogy az illető átkattintott (és hogy pontosan mikor). A Statisztikák menüpontban tudod az átkattintásokat listázni.
Azt az oldalt, amire a hírlevélből átkattintanak, hívjuk tartalmi oldalnak. Ez lehet a ListaMester szerverén, vagy a saját honlapodon. Ez utóbbi esetben a ListaMester egy valójában a mi szerverünkre mutató linket szúr be, ami a kattintáskor elvégzett adminisztráció után azonnal és észrevétlenül átirányítja a látogatót a Te megadott oldaladra. Ha a ListaMesteren van a tartalmi oldal, akkor még saját honlapra sincs szükséged, hogy átkattintásokat elemezz. Ez akkor is kényelmesebb lehet, ha pl. céged honlapját nem tudod vagy nehézkes módosítani (pl. mert a webdizájnerekre kell várni).
További csavar a dologban, hogy az így szerzett információ (csakúgy mint a levélmegnyitási információk) a továbbiakban felhasználható tagszűrőkben. Pl. két átkattintási linket betéve egy levélbe a jövőben más tartalmú levelet tudsz küldeni azoknak, akik a szőke nő melletti linkre kattintottak, mint azoknak, akik a piros sportautó melletti linkre. És mindezt automatizálni is lehet, tehát előre be lehet programozni a rendszernek, hogy más hírlevél sorozatot kapjanak a nőre kattintók, mint az autóra kattintók. Mindezt programozó nélkül, egyszerű felületen el tudod végezni Te magad!