A méltán közkedvelt WooCommerce (Wordpress rendszerhez ingyenes webáruház kiegészítő) is már könnyen integrálható a ListaMester-rel.

Mit jelent ez pontosan?

Összekötés után a WooCommerce áruházadban a megrendelők automatikusan átkerülnek a ListaMester-be az összes adatukkal együtt. Nem kell kézzel másolni, Excel táblákkal dolgozni. Ki, mikor, mit rendelt, mennyit fizetett, hányszor rendelt már, összesen eddig mennyi pénzt hagyott nálad, számlázási adatok, stb. A régi vásárlók is, tehát akik még az integráció beállítása előtt vásároltak nálad, és az új vásárlók is - ők már automatikusan.

Miért érdemes a két rendszert összekapcsolnod?

A jelszó: Újraértékesítés. Automatikusan érkeznek az adatok a vásárlóidról és sokkal egyszerűbb lesz személyreszabott hírlevelekkel elérned őket, és újra eladnod nekik. Szűrőkkel könnyedén kiválaszthatod, hogy pl. ki az, aki már vett egy bizonyos terméket tőled és ajánlhatsz neki egy másikat, vagy egy bizonyos összeg fölött költő vásárlóidnak küldhetsz egy VIP ajánlatot. Tűhegyesen célozhatsz a vásárlóidra, és akkor még az automatizmusokat nem is említettük. Nem vásárolt valaki már pl. 6 hónapja? Megy neki az automata emlékeztető, hogy szeretettel várod az új kollekcióval.

Ezeknek a funkcióknak köszönhetően könnyebben,

kevesebb munkával és hatékonyan újra vásárlásra csábíthatod

a meglévő vevőidet, azaz növekedni fog a bevételed.

Mi szükséges hozzá egy ListaMester előfizetői fiókon kívül?

Minimum 2.1-es verziójú WooCommerce webáruház és SSL tanusítvány (https protokoll) használata. Alkalmazni fogjuk továbbá a Woo Checkout Field Editor Pro bővítményt, ami egy ingyenes plugin. (vagy legalábbis nagyon ajánljuk, hogy használd)

Kis kitérő: Miért kell/ajánlott a Woo Checkout Field Editor Pro bővítmény is az integrációhoz?

Nem konkrétan az integrációhoz kell. Fontos azt is megoldani, hogy ha egy olvasó leiratkozik a hírleveledről, akkor ezt az információt a WooCommerce áruházban (esetleg) újra rendelő olvasóhoz hozzá tudjuk rendelni. Ha nincs ott XY neve mellett, hogy kér, vagy nem kér hírlevelet, akkor leiratkozása után, amikor a ListaMester ismét automatikusan letölti az adatokat a webáruházból, (ez kb. 6 óránként automatikusan megtörténik) ismét áthozza XY-t a megrendelők listájába, és újra kimennek neki a levelek, amiknek nem kéne. Ezt a + információt, hogy kér-e hírlevelet, fogjuk tárolni egy külön adatmezőben, amit a Woo Checkout Field Editor Pro bővítménnyel hozunk létre. Így ha leiratkozik, a ListaMester törli őt természetesen a ListaMester rendszerében a listáról, és ha legközelebb újra frissít és áthozza az adatokat, akkor bár ismét átkerül XY, DE már ott lesz ebben az új adatmezőben, hogy nem kér hírlevelet. Természetesen, ha ő egy új megrendelésénél bepipálja, hogy kér hírlevelet, akkor ez az információ fog átjönni.

Tehát az első lépés a Woo Checkout Field Editor Pro bővítmény letöltése és telepítése. Ezzel menedzselhető, hogy a megrendelő űrlapon melyik mezők látszódjanak, adható és szerkeszthető az űrlaphoz új mező. Új menüpont jelenik meg oldalt: Checkout Form.

Ennek a segítségével egy új adatmezőt kell hozzáadni a megrendelő űrlaphoz.  Az Additional Fields fülön lehet extra adatmezőket létrehozni az Add field gombra kattintva.  Az új adatmezőhöz pontosan azokat írd be/válaszd ki, amit a képen látsz. Ez lesz a neve (Name):lm_newsletter (lm alsó vonal newsletter), a típusa: Select, Label: Kérek hírlevelet (ez lesz az űrlapon, persze lehet máshogy is megfogalmazni), Options: igen/nem (ezt a két lehetséges választ írd be és ebben a formában!), Class: form-row-wide. + a többi beállítás a Class alatt.

Új mező hozzáadása Edit Checkout Field segítségével
Új mező hozzáadása Edit Checkout Field segítségével

Így most már a vevők egyértelműen jelezhetik, hogy kérnek/nem kérnek hírlevelet, és ha leiratkoznak a hírlevélről, akkor a rendszer ezt a választ át tudja állítani "nem"-re, ha legközelebb vásárol és ezért ismét megérkeznek a vásárló adatai a Woo-ból a ListaMester-be. (és ha a vásárló maga nem kérte az új vásárlásánál a hírlevelet. Ha kérte, akkor természetesen az "igen" válasz jön át.)

Milyen adatok jönnek át?

Ha a csoportjaim listában kiválasztod ezt az új csoportodat és a szerkesztés linkre kattintasz, majd az Adatmezők linkre, akkor ott látod magad előtt, hogy milyen adatokat hozunk át a webshopodból a ListaMester-be.

A számlázási adatok, az utolsó vásárlásának adatai (mikor, mit vásárolt, cikkszámok, termékek, mennyit fizetett), az összes vásárlásának adatai (összeg, szám, cikkszámok, történelem). Ezeket az adatokat, ha akarod látni a tagok listájában is mindenki neve mellett, akkor itt meg kell szerkesztened. Amilyen adatot látni szeretnél a tagok listájában, az elé tégy pipát, kattints a szerkesztés linkre, pipáld be a Mutassuk a tagok táblázatában opciót és mentsd el a módosítást!

ListaMester Woo webáruházból áthozott vásárlói adatok listája
ListaMester Woo webáruházból áthozott vásárlói adatok listája

Mire lesz jó, ha összekötöd a Woo webshopodat a ListaMester-rel?

Minél több adat a feliratkozóról (itt vásárlóról), annál jobban tudod célozni az ajánlataidat. Kiválasztó szűrőkkel ki tudod választani csak azokat, akik egy bizonyos termékedet vették meg, és tudsz nekik ajánlani hozzá kiegészítő másik terméket. Ezt az ajánlatot felesleges lenne az egész listának kiküldeni, mert azokat kevésbé fogja érdekelni, akik még nem vásárolták meg az előzőleg említett terméket.

Kinek küldhetsz hírlevelet? Az összes vásárlódnak?

Nem, csak annak, aki erre engedélyt adott. Ha nem kérte a hírlevelet, akkor a "Kérek hírlevelet" adatmezőben "nem" fog szerepelni, ill. ha eddig nem volt ilyen adatmeződ a megrendelő űrlapon, akkor is alapértelmezetten a "nem" válasz lesz beírva. Nekik csak a konkrét vásárlásukkal kapcsolatban küldhetsz hírlevelet, egyéb ajánlatokat nem.

Mi történik, ha valaki leiratkozik a ListaMester által kiküldött hírlevélben?

A ListaMester-ben természetesen erről a listáról töröljük, de a webshopban ott marad. Az automatikus frissítésnél újra átkerül az adataival, de a "Kérek hírlevelet" adatmezőben már a "nem" fog szerepelni. Ha legközelebb ismét rendel és kér hírlevelet, akkor ahogy átkerül a ListaMester-be, a "Kérek hírlevelet" adatmezőben "igen" fog szerepelni. Ha a következő rendelésénél nem kér hírlevelet, akkor marad a "nem".

Hogyan küldjél helyesen hírlevelet erre a csoportra? (Azaz csak olyan kapjon, aki kért hírlevelet.)

Készíts egy szűrőt, ami azt nézi, hogy ki kért hírlevelet, azaz kinek van a "Kérek hírlevelet" adatmezőjében "igen" válasz. Amikor beállítod  a hírleveledet a csoportra az Email küldés menüpontban, akkor ezt a szűrőt ne felejtsd el bekapcsolni! Így biztos lehetsz benne, hogy csak az kapja meg, aki kérte.

Ha több feltételnek is meg kell felelnie annak, akinek levelet szeretnél küldeni, akkor összetett szűrőt kell készítened a vásárlói csoportra. Tehát ha azt szeretnéd, hogy az kapjon hírlevelet, aki kérte, és aki eddig 10 000 és 50 000 forint között költött nálad, akkor az előzőleg említett szűrő mellé el kell készítened egy másikat is, ami azt nézi az Összes vásárlás összege adatmezőben, hogy ez a szám 10 000 és 50 000 között van-e. (Kiválaszt mindenkit, aki -nek a válaszában megadott számérték egy intervallumba esik) Majd a két szűrőt "ÉS" -el összekapcsolod. 

Mi történik akkor, ha nem teszel "Kérek hírlevelet" lehetőséget a megrendelő űrlapra, ill. nem fogod használni a Woo Checkout Field Editor Pro bővítményt?

Nem lesz adatod arról, hogy a vásárlód szeretne-e hírlevelet kapni. Ha csak a vásárlásukkal kapcsolatod információt küldöd ki hírlevélben, akkor ez nem gond. Ha mást is szeretnél, akkor igen. Ha valaki leiratkozik, akkor következő adat szinkronizáláskor ugyanígy átjön az adataival együtt, hisz a webshopod nem tudja hol tárolni az információt, hogy ez a vásárló nem kér már hírlevelet.

Hasznos volt számodra ez a cikk? check_circleIgen

Írj nekünk, segítünk:

CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.