Mit jelent ez pontosan?

Összekötés után az UNAS áruházunkból a hírlevélfeliratkozók / vásárlók automatikusan átkerülnek a ListaMester-be. (a vásárlók az összes adatukkal együtt, ha azt is kérjük).

Két csoportunk lesz a LM-ben: (vagy csak egy, mert lehet csak az egyiket lekérni)

  1. hírlevélfeliratkozók
  2. vásárlók

Nem kell kézzel másolni, Excel táblákkal dolgozni.

Ki, mikor, mit rendelt, mennyit fizetett, hányszor rendelt már, összesen eddig mennyi pénzt hagyott nálunk, számlázási adatok, stb. A régi vásárlók IS, tehát akik még az integráció beállítása előtt vásároltak nálunk, és az új vásárlók is – ők már automatikusan.

Milyen adatok jönnek át?

1. A hírlevelet kérők csoportba:

  • Mindenki, aki feliratkozott hírlevélre, azaz csak feliratkozó és nem vásárolt még + a vásárlók, akik KÉRTEK hírlevelet.
  • Név, e-mail-cím, feliratkozási dátum jön át.

2. A vásárlós csoportba:

  • Mindenki, aki vásárolt. Az is, aki NEM kért hírlevelet!
  • Ha a csoportjaim listában kiválasztjuk ezt az új vásárlós csoportot és a szerkesztés linkre kattintunk, majd az Adatmezők fülre, akkor ott látjuk magunk előtt, hogy milyen adatokat hozunk át a webshopból a ListaMester-be.
  • A számlázási adatok, az utolsó vásárlásának adatai (mikor, mit vásárolt, cikkszámok, termékek, mennyit fizetett), az összes vásárlásának adatai (összeg, szám, cikkszámok, történelem). Ezeket az adatokat, ha akarjuk látni a Tagok listájában is mindenki neve mellett, akkor a Tagok listájában meg kell szerkesztenünk. Amilyen adatot látni szeretnénk a Tagok listájában, az elé teszünk pipát, miután az OSZLOPOK opcióra kattintva megjelenik a Megjelenített adatmezők listája. Végül az „OK”-val mentsük a módosítást.

Mire lesz jó, ha összekötjük az UNAS webshopunkat a ListaMester-rel?

  • Minél több adat a feliratkozóról (itt vásárlóról), annál jobban tudjuk célozni az ajánlatainkat.
  • Kiválasztó szűrőkkel ki tudjuk választani csak azokat, akik egy bizonyos termékünket vették meg, és tudunk nekik ajánlani hozzá kiegészítő másik terméket. Ezt az ajánlatot felesleges lenne az egész listának kiküldeni, mert azokat kevésbé fogja érdekelni, akik még nem vásárolták meg az előzőleg említett terméket.

Összekötés menete:

A LM bal oldali menüjéből a Beállítások - Integrációk – Webshopok – Unas opciót választjuk ki. Beírjuk a következő képen látható adatokat, mentjük, és teszteljük a kapcsolatot. A sorrend a képen. Ügyelni kell rá, hogy ne maradjon szóköz sem a beírt adat előtt, sem mögött!

Listamester-Kézikönyv-Integrációk - Unas - összekötés - fejlett

Kinek küldhetünk hírlevelet? Az összes vásárlónak?

NEM, csak annak, aki erre engedélyt adott. Ha nem kérte a hírlevelet, akkor a Vásárlós csoportban a “Kér hírlevelet” adatmezőben “nem” fog szerepelni, ill. ha eddig nem volt ilyen adatmező a megrendelő űrlapon, akkor is alapértelmezetten a “nem” válasz lesz beírva. Nekik csak a konkrét vásárlásukkal kapcsolatban küldhetünk hírlevelet, (tranzakciós levelek, garancialevél) egyéb ajánlatokat nem.

Mi történik, ha valaki leiratkozik abban a hírlevélben, amit az automatikusan frissülő hírlevelet kérők csoportjára küldünk?

Töröljük őt az automatikusan frissülő hírleveles csoportból, és köv. frissítésnél nem is kerül vissza a címe a hírleveles csoportba.

Fontos! Ha XY nem iratkozik le, hanem levelet ír neked, hogy töröld őt a listából, akkor nem elég törölnöd a LM-ben, hanem törölni kell az Unasban is őt a hírlevél listából!

Mi történik, ha valaki leiratkozik abban a hírlevélben, amit erre az automatikusan frissülő vásárlós csoportra küldünk?

A ListaMester-ben természetesen erről a listáról töröljük, de a webshopban ott marad. Az automatikus frissítésnél újra átkerül az adataival, de a “Kér hírlevelet” adatmezőben már a “nem” fog szerepelni.

Tehát a leiratkozása átbillenti ezt a kapcsolót „igen”-ből „nem”-be. Ha legközelebb ismét rendel, meggondolja magát, és kér hírlevelet, akkor ahogy átkerül a ListaMester-be, a „Kér hírlevelet” adatmezőben “igen” fog szerepelni. Ha a következő rendelésénél sem kér hírlevelet, akkor marad a “nem”.

Hogyan küldjünk helyesen hírlevelet a vásárlós csoportra?

(Azaz csak olyan kapjon, aki kért hírlevelet.)

Nem szabad elfeledkezni arról, hogy a vásárlós csoportba MINDEN vásárló átjön, az is, aki nem kért hírlevelet. Tehát szűrünk az „igen”-re a „Kér hírlevelet” adatmezőben.

Ha a vásárlós csoporton van adatmezőnk, hogy XY kért hírlevelet, akkor:

  • Készítünk egy szűrőt, ami azt nézi, hogy ki kért hírlevelet, azaz kinek van a “Kér hírlevelet” adatmezőjében “igen” válasz. Amikor beállítjuk a hírleveledet a csoportra az Email küldés menüpontban, akkor ezt a szűrőt be kell állítani a csoportra. Így biztosak lehetünk benne, hogy csak az kapja meg, akinél „igen” van.

Ehhez a leírást ITT találod. Ez a szűrő azt mutatja meg, hogyan keresünk a „nő” kifejezésre egy adatmezőben. Ugyanez a módszer érvényes, amikor az „igen”-re keresünk a „Kér hírlevelet” adatmezőben.

Amit még át kell gondolni:

Ha viszont XY vásárló egy másik csoportra küldött levélben iratkozik le, (mert abban a másik csoportban is benne van, pl. készítünk egy külön csoportot a BF ajánlatunkra feliratkozóknak), akkor onnan természetesen töröljük, de az Unas vásárló csoportból nem és nem küldünk visszajelzést az Unasnak, hogy állítsa át, akkor sem, ha a "minden listáról leiratkozom" gombot nyomja meg a leiratkozási oldalon.

Tehát ha valaki már webshop integrációkat használ, akkor át kell gondolni, hogy milyen
csoportjaira, milyen leveleket fog küldeni, mi legyen az egyes csoportokhoz tartozó leiratkozási oldalon, leiratkozási gombokon.

A legjobb megoldás, hogy MINDEN, a vásárláshoz kapcsolódó automatizmus, véleménykérő kérdőív, szegmentált ajánlat az a vásárlós csoportra megy (természetesen a "kért hírlevelet" szűrővel, stb.)

Minden általános hírlevél meg a többi csoportra. (és ezeknek a csoportoknak a leiratkozó oldalán ott van, hogyha leiratkozik innen, attól még a vásárlásához kapcsolódó automata leveleket kaphat) A csoportokhoz tartozó leiratkozási oldalak és leiratkozási gombok beállítását ITT találod.

Szegmentálás vásárlási adatok alapján: (azaz olyan ajánlatot küldjünk, ami a vásárló korábbi vásárlásai alapján érdekes lesz a számára)

Ha több feltételnek is meg kell felelnie annak, akinek levelet szeretnénk küldeni, akkor összetett szűrőt kell készítenünk a vásárlói csoportra. Tehát ha azt szeretnénk, pl. hogy az kapjon hírlevelet, aki kérte, és aki eddig 100 000 forint felett költött nálunk, akkor az előzőleg említett szűrő mellé el kell készíteni egy másikat is, ami azt nézi az Összes vásárlás összege adatmezőben, hogy ez a szám 100 000 felett van-e. (Kiválaszt mindenkit, aki -nek a válaszában megadott számérték egy intervallumba esik) Majd a két szűrőt “ÉS” -el összekapcsoljuk és ezt a szűrőt használjuk a levél kiküldésekor.

  • Az összetett szűrőhöz a segítséget ITT találod.
  • A különféle típusú adatokra kereső szűrőket pedig ITT.
Példák szűrések helyes beállítására:
  1. Csak annak akarunk kiküldeni egy ajánlatot, aki már legalább 5x vásárolt nálunk:
    Készítünk egy szűrőt, ami azt nézi meg, hogy a Megrendelések száma adatmezőben kinek van 5, vagy annál nagyobb szám. Ezt egy „ÉS”-el összekötjük a „kér hírlevelet” nevű szűrőnkkel és ezzel a szűrővel ellátva küldünk levelet az egész csoportnak. Így valóban csak az fogja megkapni, aki kért hírlevelet, és már min. 5-ször vásárolt. Az adamezőben egy bizonyos szóra való szűrés leírását ITT találod.

  2. Csak annak akarunk kiküldeni egy ajánlatot, aki már megvette az X terméket, mert akarjuk neki ajánlani hozzá az Y-t:
    Ehhez készítünk egy szűrőt, ami azt nézi meg, hogy a Vásárolt termékek nevei nevű adatmezőben kinek van beírva X. Megint a már ismert szűrőt használjuk.
    Ezt egy „ÉS”-el összekötjük a „kér hírlevelet” nevű szűrőnkkel és ezzel a szűrővel ellátva küldünk levelet az egész csoportnak. Így valóban csak az fogja megkapni, aki kért hírlevelet, és X terméket már megvette. (cikkszámra is lehet rákeresni szűrővel)

  3. Csak annak akarunk kiküldeni egy ajánlatot, aki még NEM vette meg az X terméket:
    Készítünk egy szűrőt, ami azt nézi meg, hogy a Vásárolt termékek nevei nevű adatmezőben kinek van beírva X. Megint a már ismert, 2. pontban leírt szűrőt használjuk. Ezt a szűrőt tagadjuk, azaz az ellentettjére fordítjuk, mert nekünk az kell, aki NEM vett még X-et. (A tagadáshoz a leírást ITT találod.) Ezt a már tagadott szűrőt egy „ÉS”-el összekötjük a „kér hírlevelet” nevű szűrőnkkel és ezzel a szűrővel ellátva küldünk levelet az egész csoportnak. Így valóban csak az fogja megkapni, aki kért hírlevelet, és nem vette még meg az X terméket.

Bármennyi szűrőt lehet kombinálni. Egészen pici szegmensekre is rá lehet szűrni.
Pl. Már nem vásárolt fél éve, de korábban költött 100 000,- Ft felett, és legalább már 3-szor vásárolt, akkor kérdezzük meg, hogy miért pártolt el + adjunk neki egy exclusive ajánlatot.

AZAZ

  • 1. szűrő: legutolsó vásárlásának időpontja több mint fél éve volt
  • 2. szűrő: az összes megrendelés összege több mint 100 000
  • 3. szűrő: a megrendelések száma adatmezőben min. 3 van
  • 4. szűrő: kért hírlevelet
  • 1 ÉS 2.
  • 3. ÉS 4.
  • (1. ÉS 2.) ÉS (3. ÉS 4.)
+ Az automatizmusok: (egyszer beállítjuk a leveleket, amik különböző vásárlói
viselkedésre reagálva kimennek – és utána már automatikus lesz)

Amikor automatizmusokat állítunk be arra, hogy XY újra vásárolt valamit, akkor az utolsó vásárlási dátum mező változását figyeljük, és ennek a megváltozása indítja el az automata folyamatokat. Tehát erre az adatmezőre ráállva vannak definiálva szabályok, különféle feltételekkel. (kiválasztó szűrőkkel)

  • Főmenü - Email küldés menüpont - Egyedi adatmezőhöz képest időzített emailek küldése - Idő típusú adatmezőhöz képest időzített emailek

Attól függően, hogy mit vett, vagy milyen értékben, ... stb. lehet beállítani szabályt, hogy akkor melyik levelet és mikor küldjünk. Vagy akárcsak egy sima véleményt kérő levelet. És persze azt is be lehet állítani, hogy ha változik ez az idő típusú adatmező, akkor a beállított levelekkel mi történjen. (időzítsük az új időponthoz, az eredetileg időzítettet meg töröljük, vagy duplán időzítsünk ... stb.)

pl. Ha azt szeretnénk, hogy ha X terméket vásárolt az illető, akkor menjen ki neki egy
véleménykérő levél 14 nappal a vásárlása után, akkor:

  • megírjuk ezt a véleménykérő levelet,
  • elkészítjük a szűrőt a vásárlós csoportra, ami azt nézi, hogy az „utolsó vásárlása” adatmezőben benne van-e az X termék neve
  • ezt a szűrőt egy „ÉS”-el összerakjuk a „kért hírlevelet” szűrővel
  • ebben a menüpontban: Idő típusú adatmezőhöz képest időzített emailek - létrehozunk egy új szabályt, ami azt fogja eredményezni, hogy ha XY vásárolt X terméket ÉS kért hírlevelet, akkor 14 nappal a vásárlása után menjen ki neki ez a véleménykérő levél, és ha közben újra vásárolna, akkor is küldjük ki.

Első körben lehet, hogy az első pár szabályt összerakni nem 5 perc lesz, de ha ez meg van, és megérted a rendszer logikáját, akkor utána elméletileg bármit be tudsz állítani vele, amire eddig drága, külföldi automatizációs szoftvereket kellett használni.

Hasznos volt számodra ez a cikk? check_circleIgen

Írj nekünk, segítünk:

CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.