Webhook beállítás

Kezdjük az OptiMonk felületén:

OptiMonkban: (Onnan indulunk, hogy a kampány már be van állítva az OptiMonkban.)

Kampányok - Megjelenési feltételek – Összefoglalás -ba kell belemenni.

Módosításra kattintunk.

A következő oldalon lesz olyan, hogy Integrációk. Itt kattints az Új integráció beállítása gombra!

Optimonk - Listamester összekapcsolás - Webhook 1/1.

A felugró ablakban válaszd ki a Webhook lehetőséget!

Optimonk - Listamester összekapcsolás - Webhook 1/2.

 

Töltsd ki a következő mezőket:

  • URL megadása: https://listamester.hu/restApi/webhooks/subscribe
  • Név megadása: pl. Listamester -Kupon kód átadás (mindegy minek nevezed)

Kész van. Kattints a Tovább gombra!

Optimonk - Listamester összekapcsolás - Webhook 2. - Név és URL megadás

Ezután összekapcsoljuk Webhookkal az adatmezőket a kuponkódos kampányhoz:

A mezők párosítása fülre érünk.

Amit a lenti képen látsz, az egy olyan kampány, amin mi kértünk be nevet, e-mail-címet, illetve volt kupon elnevezés és kuponkód is. A mezőazonosítókat Te adod meg. Arra ügyelj, hogy ne legyen benne szóköz és ne használj hosszú magánhangzókat!

A statikus mezőket (hookID és hookKey) később tudjuk kitölteni, ha a LM-ben is meg van az összekötés.

(Pipáld be a További adatok küldése checkboxot! A További egyedi értékek hozzáadására kattintva tudsz plusz mezőket megadni.) A hookID és a hookKey a LM-es összekötés után lesz elérhető, mivel ezt a LM felülete generálja ki. 

Optimonk - Listamester összekapcsolás - Webhook 3.

 

Beállítás a ListaMester felületén:

Új csoportot hozunk létre.

  • Név és e-mail-cím mező alapértelmezetten benne van.
  • + Azok az adatmezők legyenek benne, amit bekérünk a pop-upban, pl. legyen egy kuponkód neve elnevezésű mező és egy kuponkód ami magát a kuponkódot fogja tartalmazni. (mindegy, hogy hogyan nevezzük el)

A Beállítások – Integrációk – Webhookok menüpontot kiválasztjuk.

Kiválasztjuk a csoportot

Majd kattints az új Webhook létrehozása gombra.

Listamester - Útmutatók - Integrációk - OptiMonk - Webhookok beállítása

  1. Elnevezzük.
  2. Kommunikáció iránya – Bejövő hívás
  3. Művelet = feliratkozás
  4. Aktív
  5. Kattints az Új kulcs generálása gombra. Ezt kell Optimonkban megadnod a hookKey-hez. (Figyelj arra, hogy a megadáskor NE legyen plusz szóköz a Hookkulcs előtt/után.)
  6. Az email mező neve az OptiMonkban= email
  7. A név mező=firstname(Ezeket ugye te adtad meg az OptiMonkban. Az alapján másold!)
  8. Katt az új hozzárendelés gombra! (Itt majd kuponkódot, vagy más egyéb adatmezőt tudunk hozzá rendelni)

 

Megadjuk az új adatmező OptiMonkos pontos elnevezését:

  • Mezőazonosító: [coupon_code]

Pontosan így kell beírni, alsó vonallal, és zárt zárójelekkel, ahogy az OptiMonkban is van!

  • LM adatmező: KuponKód (vagy aminek éppen elneveztük a LM-ben) - legördülő menüből kiválasztjuk

Ha a kupon elnevezését vagy bármilyen más adatmezőt is át szeretnénk hozni, azt külön kell hozzárendelni: kattintsunk ismét az „Új hozzárendelés” gombra, majd töltsük ki a megfelelő mezőket. 

  • Mezőazonosító:[coupon_title]
  • LM adatmező: KuponNév

Ha kész kattints a Mentés gombra!

Listamester - Útmutatók - Integrációk - OptiMonk - Webhookok szerkesztése

Erre az oldalra jutunk vissza:

Listamester - Útmutatók - Integrációk - OptiMonk - Webhookok menüpont

Látjuk, hogy az OptiMonk - Webhook2 nevű webhook elkészült, aktív, és az ID = 123(ezt a LM generálja le)
Ezt jegyezzük meg, ezt kell beírni az OptiMonkba, amikor a statikus mezőt adjuk hozzá. Az ID értéke ez a szám lesz, jelen esetben 123.

Az előbb kigenerált hookKulcs pedig a hookKey.
A LM-ben nincs további teendő az összekötéssel.
Az OptiMonkban pedig ez a hookID és hookKey értékek hiányoznak csak és lehet menteni az összekötést. (Figyelj arra, hogy a megadáskor ne legyen plusz szóköz vagy karakter az adatok előtt/után.)

 

Ha az összekapcsolás sikeres, akkor a tagok listájában az alábbit láthatjuk:

Listamester - Útmutatók - Integrációk - OptiMonk - Tagok listája összekötés után

Hasznos volt számodra ez a cikk? check_circleIgen

Írj nekünk, segítünk:

CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.