Hogyan kell a két rendszer összekapcsolni?

Az összekötés lényege, hogy nem csak egyszerűen letöltjük a hírlevelet kérő vásárlók nevét és e-mail-címét, hanem MINDENT áthozunk, az összes adatot.

  • pl. ha szeretnél automatikusan mindenkinek az 5. vásárlása után kiküldeni egy extra csomagajánlatot, de csak akkor, ha az 5. vásárlása után az összes eddig elköltött pénze több mint 200 000 forint - akkor ez egyszeri beállítással megoldható.
  • Vagy ha azoknak szeretnél kiküldeni egy ajánlatot, akik már megvették korábban az X termékünket, akkor ez is néhány kattintással leszűrhető és megoldható.

Az összekötés lépései:

A ListaMesterbe (ide: Beállítások - Integrációk - Webshopok - PrestaShop) kellenek a PrestaShop API autentikációs paraméterei:

  • API URL:
  • Api kulcs:

Ez a Prestashopon belül megtalálható:

Haladó beállítások - Webszolgáltatás

Beállítása a Prestashopban:

  • engedélyezni kell - "Prestashop webszolgáltatás engedélyezése"
  • Az API kulcs is ott lesz.
  • Az API URL az a prestashop url-je + api, azaz http://...listamester.hu/prestatest/api
  • A Prestashopban a kulcshoz read/write jogokat kell beállítani az erőforrásokhoz.
  • Írási jog (PUT) a customers táblára kell, az összes többire elegendő olvasási jog (GET). Az írási jog csak arra kell, hogy a hírlevélre feliratkozási beállítást tudjuk átállítani leiratkozáskor.

Ha mindkettő adatot (API kulcs és API URL) beírtad a LM-be a Beállítások - Integrációk - Webshopok - PrestaShop menüpontban, kattints a Mentés gombra, majd a Kapcsolat tesztelése gombra!

A rendszer kiírja: Test: OK.

integrációk - prestashop - LM beállítási felülete

Ha hibát jelez, akkor ellenőrizni kell, hogy nem maradt-e valamelyik adat előtt, vagy mögött egy szóköz, amikor bemásoltuk. Általában ez szokott hiba lenni!

Utána lehet bepipálni, hogy töltse át a vásárlók adatait és JAVASOLT bepipálni, hogy csak azokat a vásárlókat töltse át, akik kértek hírlevelet, és kattintani az Azonnali letöltés vagy frissítés gombra.

A rendszer automatikusan létrehozza a 'PrestaShop - automatikus - ne töröld!' nevű csoportot és minden vásárlót áttölt az adataival együtt. Tehát nem kell sem csoportot létrehozni, se adatmezőket, se Exceleket másolgatni. Teljesen automatikusan készül el minden. Ha sokezer vásárló van, aki kér hírlevelet, akkor a letöltés több percig is tarthat. Lehet, hogy timeout üzenet érkezik, de a rendszer dolgozni fog a háttérben, ne indítsuk újra el a letöltést!

Kb. 6 óránként szinkronizál.

Ha csak azt pipáljuk be, hogy töltsük át a vásárlókat, akkor alapértelmezetten az ÖSSZES vásárlót áthozzuk az összes vásárlási adatával, tehát azokat is, akik nem kértek hírlevelet. Ha olyan a webshopod, hogy ki kell küldeni pl. használati utasítást, garancialevelet, bármilyen olyan infót, ami konkrét vásárláshoz kapcsolódik, és mindenkinek meg kell kapnia, akkor letölthetsz mindenkit, és mindenkire beállíthatod ezeket az automata leveleket.

DE!!! Akciókról, szezonális ajánlatokról, személyre szabott automata ajánlatokat csak azoknak küldhetünk, akik engedélyezték a hírlevelet. (erre kiválasztó szűrőt kell majd létrehozni)+ egy új pipálandó lehetőség is bekerült ide: Minden megrendelést töltsünk le, ne csak a kiszállítottakat

Alapértelmezetten - ha ez nincs bepipálva - akkor a lezárt vásárlásokat frissítjük csak mindig.

Mi az, hogy lezárt vásárlás?

Annak idején, mikor lefejlesztettük a LM + Prestát, Presta esetén az tűnt az egyetlen fix pontnak arra vonatkozóan, hogy kinek töltsük le az adatát egyáltalán, hogy kinek van beállítva már a szállítás időpontja.

Ha be van állítva a szállítás időpontja = vége a vásárlásnak = lezárt vásárlás.

Volt viszont igény rá, hogy már megrendelés leadása után hozzuk át a friss vásárlásokat (még a megrendeléses státuszban - tehát amikor még nem tudjuk, hogy fizetett / nem fizetett, ha utalást választott)

Ha ezt bepipáljuk: Minden megrendelést töltsünk le, ne csak a kiszállítottakat, akkor frissítéskor hozzuk azt a "vásárlást" is, amikor még csak megrendelte. Bekerülnek a vásárolt termékek közé a megrendelt termékek, módosul az utolsó vásárlás időpontja, módosul a vásárlás gyakoriság szám, az összesen eddig elköltött összeg, stb. (közben meg lehet, hogy nem utal ...)

Milyen adatok jönnek át?

A vásárlós csoportot kiválasztva a csoportjaim listában (nevére kattintunk megnyílik a csoport Beállítások oldala) és az Adatmezők linkre, ott lesz előttünk, hogy milyen adatok jönnek át egy vásárlóról.

Ezek az adatmezők nem látszódnak automatikusan a tagok listája menüpontban.

Mi történik, ha valaki újra vásárol, tehát már egyszer átjött az összes adatával együtt a webshopból, csak újra vásárol?

Ha valaki már ott van a rendszerben és csak újra rendel, akkor csak felülírja az új adatokkal a meglévő adatokat, nem viszi be újra, tehát megnöveli az összvásárlás összegét, módosítja az utolsó vásárlás dátumát, stb.

Mi történik azzal, aki leiratkozik a hírlevélről?

Aki leiratkozik ebből a vásárlós csoportból, azt töröljük onnan és infót küldünk a PS-ba, hogy állítsa át a "Hírlevelet engedélyezett" kapcsolóját "nem"-re. Tehát ha legközelebb vásárol, akkor ismét átküldi nekünk a webshop az eredeti vásárló csoportba (ha minden vásárlót letöltünk), de ott lesz már, hogy nem kér hírlevelet. Ezért is kell a levélküldésnél a vásárlós csoportra használni a "Hírlevelet engedélyezett" szűrőt a kiküldésnél, hogy ne kapjon hírlevelet az, aki nem kérte.

Ha csak azokat töltjük le, akik kértek hírlevelet, akkor leiratkozása után átállítódik ez a kapcsoló, és nem töltjük őt újra le. Ha pedig a következő vásárlásánál megint kér hírlevelet, akkor megint áthozzuk.

Hasznos volt számodra ez a cikk? check_circleIgen

Írj nekünk, segítünk:

CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.