Szeretnénk eloszlatni azt az általános téves vélekedést, hogy:
„Veszünk egy dobozos hírlevélküldő szoftvert, feltelepítjük a szerverünkre. Hurrá, csak egyszeri költség van! Mehet a kiküldés millió számra, nincs korlátozás, és eljött a Kánaán.”
Igen, havonta néhány ezer hírlevélnél egy darabig működni fog.
De hogy jól működjön, azaz hogy meg is érkezzenek a levelek kell még hozzá:
- DKIM és SPF rekordokat kell regisztrálni és a továbbiakban is figyelni,
- levélküldő szerver IP címének hitelessége,
- SMTP szerverek finomhangolása,
- regisztrálni a feedback loop-okra és ha már regisztráltál, akkor odafigyelni, érkezik-e ilyen visszajelzés,
- visszapattanó levelek kezelése, return path paraméter beállítása,
- false positive-ok észlelése esetén, erről bejelentés küldése a szolgáltatóknak,
- feketelisták folyamatos ellenőrzése, (+ teendők ha felkerült a küldő szerver IP címe)
- szerver oldali vagy PC-s szoftver frissítések elvégzése.
Ezt vagy Neked, vagy a rendszergazdádnak folyamatosan figyelnie kell, amennyiben saját vagy bérelt tárhelyre telepített hírlevél küldő szoftvert használsz.
Egyszerűen technikailag a saját (vagy bérelt) szervered nem olyan jó minőségű hírlevél küldés szempontjából, mint a professzionális hírlevél szolgáltatók szerverei. Ezeken a szervereken csak tömeges e-mail küldés folyik. Minden beállítás azt a célt szolgálja, hogy a lehető legjobb célba jutási arányt érjék el.
Az előbb felsorolt dolgokkal nem kell foglalkoznod, ha online e-mail marketing szoftvert használsz, pl. a ListaMestert. Ez a mi dolgunk. Azaz megspóroljuk az idődet, vagy a rendszergazda órabérét, amit kifizetnél ezért neki.