Szeretnénk eloszlatni azt az általános téves vélekedést, hogy:

„Veszünk egy dobozos hírlevélküldő szoftvert, feltelepítjük a szerverünkre. Hurrá, csak egyszeri költség van! Mehet a kiküldés millió számra, nincs korlátozás, és eljött a Kánaán.”

Igen, havonta néhány ezer hírlevélnél egy darabig működni fog.

De hogy jól működjön, azaz hogy meg is érkezzenek a levelek kell még hozzá:

  • DKIM és SPF rekordokat kell regisztrálni és a továbbiakban is figyelni,
  • levélküldő szerver IP címének hitelessége,
  • SMTP szerverek finomhangolása,
  • regisztrálni a feedback loop-okra és ha már regisztráltál, akkor odafigyelni, érkezik-e ilyen visszajelzés,
  • visszapattanó levelek kezelése, return path paraméter beállítása,
  • false positive-ok észlelése esetén, erről bejelentés küldése a szolgáltatóknak,
  • feketelisták folyamatos ellenőrzése, (+ teendők ha felkerült a küldő szerver IP címe)
  • szerver oldali vagy PC-s szoftver frissítések elvégzése.

Ezt vagy Neked, vagy a rendszergazdádnak folyamatosan figyelnie kell, amennyiben saját vagy bérelt tárhelyre telepített hírlevél küldő szoftvert használsz.

Egyszerűen technikailag a saját (vagy bérelt) szervered nem olyan jó minőségű hírlevél küldés szempontjából, mint a professzionális hírlevél szolgáltatók szerverei. Ezeken a szervereken csak tömeges e-mail küldés folyik. Minden beállítás azt a célt szolgálja, hogy a lehető legjobb célba jutási arányt érjék el.

Az előbb felsorolt dolgokkal nem kell foglalkoznod, ha online e-mail marketing szoftvert használsz, pl. a ListaMestert. Ez a mi dolgunk. Azaz megspóroljuk az idődet, vagy a rendszergazda órabérét, amit kifizetnél ezért neki.

Hasznos volt számodra ez a cikk? check_circleIgen

Írj nekünk, segítünk: