a.) Általános szabályként hírlevél szerkesztésekor az alábbiakat tartsd szem előtt:
- A legfontosabb: Legyen egyértelmű az olvasónak, hogy miért kap tőled levelet. pl. „Ezt a levelet azért kaptad, mert ezen az oldalon, (esetleg: ebben az akcióban) ekkor, ezzel a mail címmel feliratkoztál erre a hírlevélre.”
- Az előző mondat után érdemes leírni, hogy a köv. linkre való kattintással bármikor leiratkozhat, és ott legyen a leiratkozó link! Nem eldugva a levél sarkában pici betűmérettel, mert nem fogják keresgélni, hanem legyen jól látható és egy kattintással le tudjon iratkozni az, aki akar.
- A formázásnál ügyelj arra, hogy max. 600 pixel széles legyen a leveled!
- Minimális legyen a szöveg formázása, csak szabvány fontokat használj! Ne legyen sokszínű, amatőr kinézetű az email (azaz gagyi SPAM formájú). A kiemeléseknél ne használj sok színt, különféle formázást!
- Ne használj Wordből beillesztett szövegrészeket. Csúnya és esetleg hibás lehet a html kód, amit így kapsz, és mindenhol máshogy fog kinézni. Csak sima szövegként illeszd be, és formázd a ListaMester beépített szerkesztőjével vagy a reszponzív levélvarázslóval!
- Ügyelj rá, hogy ne illessz nagy képeket a leveledbe! (ha beágyazott képeket szeretnél használni) Több száz kB méretű képek esetén már nagyon megnő annak a veszélye, hogy a spamszűrőnek gyanús lesz. Sokkal jobb és egyszerűbb, ha nem használsz beágyazott képeket (ekkor ugye a levél csatolmányként is tartalmazza a képet), hanem csak hivatkozások a képek a levélben.
- Bár nagyon szépek az egy képből álló hírlevelek, nem ajánljuk az alkalmazásukat, mert több hátrányuk is van: A levelező kliensek többsége alapból blokkolja a képek megjelenítését. Ezért azoknál az olvasóknál, akik nem engedélyezik a képek megjelenítését csak egy nagy üres négyzet fog látszódni. Valamint az egy képből álló hírleveleknek jellemzően nagyobb a mérete, és ez, ahogy az előbb írtuk, nem szerencsés a spamszűrők szempontjából, valamint így a kiküldés is lassul.
- Mindig töltsd ki az ALT tageket! Ezt sokszor elfelejtik a felhasználóink, pedig nagyon hasznos: ha nem engedélyezi a képek megjelenítését az olvasó, akkor a képek helyén az üres négyzetekben így lesz egy szöveg, ami felhívja figyelmét arra, hogy engedélyezni kéne. Erről ITT TALÁLSZ LEÍRÁST!
- Nemcsak a képnek, hanem az egész hírlevélnek fontos a mérete. Lehetőleg ne legyen nagyobb az egész 200-300 kB-nál! (erre különösen ügyelj, ha csatolmányokat is tartalmaz a leveled)
- Tesztelni, tesztelni mobilon is! Nem tudjuk elégszer hangsúlyozni. Nézd meg több variációban, hogyan néz ki a hírleveled, hol optimális a képek elhelyezése! Ha meg van a győztes elrendezés, teszteld le mobilon is! Egyre több felhasználó olvassa a leveleit telefonon, ügyelj rá, hogy ott is rendben jelenjen meg a hírleveled!
- + egy kis technikai kitérő: Ha saját domaines címeket használtok feladóként a hírleveleitekben, érdemes a rendszergazdának (vagy a tárhelyszolgáltatónak) a következő SPF szabályt beállítania:
v=spf1 a mx include:listamester.hu ~all
Csak ezt az egy sort kell a rendszergazdának beírnia. Ez ugye annyit hirdet az erre fogékony mail szerverek felé, hogy a ListaMester IP címeit a ti domainjetek megbízható feladóként tartja számon.
Tapasztalataink szerint pl. a Gmail-nél beválik, ha be van állítva az SPF szabály, azaz ha eddig a promóciósba tette a hírleveleket, akkor e szabály beállítása után ugyanaz a levél, ugyanattól a feladótól az elsődlegesbe kerül. Általában, .... de nem mindig. (Akkor, ha olyan feladóról beszélünk, akinek saját, nem elavult címlistája van, amire rendszeresen kommunikál érdekes tartalmat, és a leveleit szívesen megnyitják, és átkattintanak benne, és a szerverek jó reputációval rendelkeznek, amikről küldi. Mi ez utóbbit garantáljuk, a többi a feladón múlik.)
A leveleidet mindig leellenőrizheted a levél szerkesztésénél az Előnézeti funkció segítségével. A funkció LEÍRÁSA ITT .(a hagyományos levélszerkesztőnkben)
De azt is meg tudjuk mutatni Neked, hogyan fog a hírleveled kinézni különböző szélességű kijelzővel rendelkező eszközökön. A funkció BEMUTATÁSA ITT.
Ha a leveled szofisztikált, nagyon formázott, akkor használhatod a Mail - Tester szolgáltatását tesztelésre.
Viszont mi azt javasoljuk, hogy lehetőleg ne használj nagyon szépen formázott, dizájnos hírleveleket. Egyrészt azokról eleve látszik, hogy hírlevél. Másrészt jobban jársz, ha a szép tartalmat a honlapodra teszed, a hírlevélbe pedig csak egy rövid figyelemfelkeltő szöveggel áttereled oda az olvasót egy tartalmi oldalra kattintással. (tartalmi oldal = egyfajta akció link) Így még az átkattintást is mérni tudod és különböző automatizmusokat tudsz beállítani, pl. aki kattintott az bekerül egy új csoportba, vagy kap egy másik levelet. (vagy egyszerűen a linkeket szúrod bele a leveledbe, ezt is követni tudja a rendszer)
HTML szerkesztési mód a ListaMesterben:
A ListaMesterben a hagyományos levélszerkesztőt át lehet kapcsolni html üzemmódba, és így is lehet szerkeszteni a hírlevelet. Akár külső programban formázott html-t is bemásolhatsz ebben a módban, és tudod használni a levelet mintaként. (Sablonok is vannak a LM-ben, de minden egyes levelet is lehet sablonként használni, hiszen le lehet másolni a tartalmát egy másik levélbe, másik néven.)
Nagyon ritkán, de előfordulhat, hogy a beépített szövegszerkesztő elrontja a formázást. Ilyenkor kézzel kell javítani. A HTML szerkesztési módról ITT TALÁLSZ LEÍRÁST.
b.) Mail szerver követelmények (ha saját szervert használsz levélküldésre, csak akkor kell vele törődnöd):
- Szükséges dedikált IP cím jól beállított DNS-el és reverse DNS-el,
- Jól bejáratott, 1 évnél régebbi domainről küldjed a leveleket!
- SPF rekord, DKIM aláírás,
- Lehetőleg kevesebb mint 100 levelet küldjél egy perc alatt!
- A visszapattanókat vedd ki a listából, max. 3 visszapattanást engedélyezz! (Ha saját szervert használsz: állítsd be a return path paramétert, hogy a visszapattanó visszataláljon!)
c.) Néhány szó a tartalomról:
- Szegmentáld a listádat, amennyire csak lehet, hogy minél relevánsabb ajánlatokat tudj küldeni!
- Tesztelj! Melyik nap, melyik napszakban nyitják meg gyakrabban a hírleveleidet? A levél tárgya, a szöveg személyessége, a stílus, milyen hamar érdemes nekilátni az értékesítésnek – ez mind tesztelhető.
- Nem mindegy a levélküldési gyakoriság. Ha túl gyakran küldesz hírlevelet, akkor nagy lesz a leiratkozás aránya. Ha túl ritkán küldesz, akkor elfelejtenek. (még azt is, hogy feliratkoztak hozzád és SPAM-nek jelölik a levelet)
- De ennél jobb tanácsot nem adhatunk: Arról írj, ami érdekli a célközönséget!