A továbbiakhoz szükséges, hogy tisztázzuk az alapfogalmakat:
- Bejutási arány alatt azt értjük, hogy a levelek hány százaléka jut a címzett postaládájába, olyan helyre, ahonnan azt ő olvasni tudja. Ez manapság a legfontosabb szempont, amire ügyelnie kell, de sajnos eléggé limitált, amit tehetünk a javítása érdekében. Leginkább a célközönség minősége és a levél tartalma befolyásolja, másodsorban a szolgáltató szervereinek minősége. (ennek az aránynak a javításáról bővebben később)
- Megnyitási arány alatt azt értjük, hogy a kiküldött levelek hány százalékát nyitják meg olvasásra az olvasók. Ez inkább tartalom és lista függő dolog. Ez az arány nem pontosan azt jelenti, hogy hányan olvasták el a levelet, egzaktul csak annyit jelent, hogy a levél betöltődött az olvasó szeme elé, és látta, hogy vannak benne betűk (esetleg képek, de azt még ritkábban engedik). Hogy miért pontatlan a megnyitás mérése és mit tehetsz, hogy ezen az arányon javíts, arról később.
- Átkattintási arány alatt azt értjük, hogy a levélben levő linkre hány százalékban kattintanak rá. Ez egy egzaktul mérhető szám, és a legjobb mérce, mert az aktív olvasókat tartja számon. Aki átkattint egy linkre, az minimum átfutotta a levelet, és kb. képben van, hogy miről szól, ha nem is olvasta el.