Elküldted a levelet, de nem érkezett meg az olvasóhoz. Mi történhetett?

1. ESET

A címre a ListaMester már nem is kézbesít levelet, mert kipontozódott (pirosan van a tagok listájánál).

Ez akkor történik, ha már 3-szor nem lehetett rá kézbesíteni a levelet, azaz már 3 visszapattanást regisztrált a rendszer. Ilyenkor egyszerűen vissza lehet kapcsolni a tagot - kipontozódás megszüntetése – de nem biztos, hogy 3 visszapattanás után érdemes. (vagy a kipontozódásnál lehet állítani, hogy pl. a 3 helyett 5 visszapattanásig küldjük a levelet, de megint csak megfontolandó)

2. ESET

A levél kimegy, de a fogadó szerver kapásból durva SPAM-nek minősíti a levelet, és 5XX hibaüzenettel visszautasítja a mail szerverünket.

Ilyen akkor tud történni, ha a fogadó szerver SPAM szűrési stratégiája túlságosan szigorú. Sok esetben ez csak ideiglenesen történik, pl. lehet, hogy valaki egy rövid időre feketelistázza az egyik szerverünk IP címét, és onnan semmit nem fogad el (ez egyébként nem okoz komoly problémát, mert csak a forgalom kis része megy ki az adott IP-ről, mi ugyanis több IP címet használunk). Ez főként a kisebb, magán szervereken szokott probléma lenni (kis cégek, egyetemek, iskolák, stb). A nagy szolgáltatóknál (google) ez nem jellemző, mert azoknál általában jobbak a spamszűrők, és nem IP alapján blokkolnak, hiszen látják, hogy az adott IP címekről 99.999% nem SPAM jön (bármit is jelentsen ez a szó). Egy kis szerver ezt nem feltétlenül tudja, hiszen őt lehet, hogy csak pont azzal a 0.001% esettel találkozott eddig, aztán azt hiszi, hogy a IP-ről jövő összes email SPAM. Nehéz tehát az ottani rendszergazdákat is ezért felelősségre vonni, a saját szemszögükből igazuk van. Mindenesetre ez egy komoly probléma, amit nehéz elkerülni. Erre az egyik lehetséges megoldás, ha az ember saját email szervert használ (ennek kb. 10.000 Ft egyszeri beüzemelési díja és kb. 4-6000 Ft havidíja van), hogy a lehető legjobban el legyen különítve a levelezése mindenki másétól. Ez kétélű dolog, mert igaz, hogy mások SPAM-e miatt nem lesz sáros az ember saját IP-je, na de mások "nem SPAM" bejelölése se fogja megvédeni egy-egy dühös vagy lusta ember SPAM-nek jelölésétől (ami sajnos elég jellemző).

Ezt az esetet egyébként úgy lehet észrevenni, hogy XY, akinek a címe ilyen érzékeny, besárgul a listában, mert ilyenkor egy visszapattanás keletkezik. 3 (ez állítható) ilyen visszapattanás után van a kipontozódás – piros lesz a cím, amikor már nem is küldünk a címre több emailt, nehogy irritáljuk a szervert. (A besárgulás egyébként nem csak emiatt lehet, hanem amiatt is, hogy egyszerűen rossz az email cím.)

Így működik a visszapattanó levelek kezelése a ListaMesternél (részletesen):

Ha valamelyik címre nem lehet emailt küldeni (pl. mert elgépelted vagy nincs olyan email cím), akkor a kézbesítő szerver a levél küldőjének hibaüzenetet küld erről. A ListaMester úgy van beállítva, hogy ezeket elkapja. A levél feladója Te leszel azzal a mail címeddel, amit megadsz. Viszont a levél küldője, ahova a visszapattanások értesítőit kérjük, egy olyan email cím, amit a ListaMester kezel. Így a ListaMester automatikusan figyeli, hogy melyik email cím hibás, és azokat kikapcsolja. Mellesleg ezzel csomó kellemetlen automatikus üzenettől kímél meg Téged.

Azt, hogy hány visszapattanás után kapcsolódjon ki egy cím, be tudod állítani a csoport szerkesztésénél - tehát minden csoportra más lehet. Alapértelmezés szerint 3, azaz 3 visszapattanás után letiltja a címlistádról azokat, akiknek nem tudta kézbesíteni. Nem törli, csak jelzi, és a tagok listájánál pirosan ki fogja emelni ezeket a címeket. A továbbiakban ezekre a címekre nem küld levelet.

Ha csak átmeneti probléma miatt nem tudta kézbesíteni (pl. több órás vagy napos fogadó szerver kiesés vagy leginkább szigorított spamszűrés), akkor az így bepirosodott címeket „kipontozódás megszüntetése” funkcióval tudod visszaállítani a tagok listájánál.

3. ESET

A levél kimegy, a címzett szervere korrektül átveszi, de SPAM-be rakja.

Ez ismerős, viszonylag könnyen kezelhető, meg kell kérni a címzetteket, hogy tanítsák a spamszűrőjüket. Ez a felkérés egyébként a lehető legtöbb, és legjobb, amit tehetünk a spamszűrők butasága elleni harcban.

4. ESET

Ez a legrosszabb. A levél kimegy, a címzett szervere korrektül átveszi, de nem továbbítja a címzettnek.

Ez a lehető legbosszantóbb dolog, amit egy spamszűrő végezhet, mégis sok esetben megteszik. Valószínűleg azért, mert nagyon magabiztosan azt gondolják, hogy „ez a mail márpedig tuti biztos, hogy SPAM”. Mert például van benne egy csúnya szó. Vagy a feladójára valaki nagyon mérges. Vagy van benne egy link, ami nagyon gyanús, vagy „ismerjük ezt az IP címet, innen mindig SPAM jön”. Ez a fajta viselkedés sajnos nem teljesen ritka, de azért a nagy szolgáltatóknál nem jellemző.

Hogy ez történt-e, azt sajnos nem lehet látni a ListaMesteren belül. Mi ugyanis nem látjuk, hogy a címzett szervere utána mit csinál a levéllel, ő pedig nem küld róla visszapattanás levelet. Úgyhogy még csak be sem sárgul az ilyen email cím. Csak úgy lehet az ilyen eseteket lefülelni, ha konkrétan tudjuk, hogy pontosan melyik levelet nem kapta meg a címzett. Ilyenkor aztán mi meg tudjuk nézni, hogy melyik fogadó szerver vette át a levelet, és azzal lehet menni reklamálni a fogadó szolgáltatóhoz. Persze csak ha szóba áll az emberrel...

5. ESET

Ez kevésbé gyakori, de pl. a Yahoo-t érinti. Ha yahoo-s feladóval küldesz emailt, akkor szinte sehova nem fog célba érni, mert a Yahoo azt hirdeti magáról, hogy senki másnak joga nincs az ő nevében emailt küldeni. Pont. Drasztikus diktatórikus megoldás a részükről. Ezt nem kommentáljuk, csak annyit teszünk hozzá, hogy soha ne küldj Yahoo feladóval emailt a ListaMesterből (vagy más rendszerből). Egyelőre nem tudunk arról, hogy ez gyakori lenne, és remélhetőleg nem fog elterjedni a jövőben ez a fajta spammerek elleni küzdelmi módszer.

Hasznos volt számodra ez a cikk? check_circleIgen

Írj nekünk, segítünk:

CAPTCHA Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.