A bounce cím (pl. bounces@cegesdomain.hu) arra szolgál, hogy a visszapattanó e-maileket fogadja és továbbítsa a Listamester rendszer felé.
Gyakorlatban: ha egy cím nem érhető el és visszapattan a leveled, a visszapattanásról szóló értesítés ide érkezik, majd továbbítódik a bounces@listamester.hu címre.
Ha minden jól működik, a rendszer a hibás címeket piros színnel jelzi.
Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan hozhatsz létre és állíthatsz be bounce címet Google Workspace környezetben.
- Bounce cím létrehozása
Lépj be a Google Admin (admin.google.com) felületére. A belépés után kattints a Felhasználók menüpontra, majd válaszd a Felhasználó hozzáadása lehetőséget.
Add meg az új felhasználó nevét (pl. Bounce cím) és az e-mail címet: bounces@cegesdomain.hu
Fontos! Kötelező, hogy bounce vagy bounces legyen a júzernév része a visszapattanáskezelő mail címnek.
Állítsd be a jelszót a felhasználóhoz, majd mentsd el.
Fontos, hogy kifejezetten új felhasználót hozz létre, ne alias legyen.
Csak így fogja a rendszer a fejléceket is továbbítani, amelyek a visszapattanáskezeléshez szükségesek.
- Átirányítás beállítása
Jelentkezz be az újonnan létrehozott fiókba (bounces@cegesdomain.hu).
A bejelentkezés után a jobb felső sarokban kattints a fogaskerék ikonra, majd válaszd ki az Összes beállítás megtekintése alatt az Átirányítás és POP/IMAP fület.
Az Átirányítás részben válaszd ki A beérkező üzenetek egy példányának továbbítása ide opciót, és add meg a bounces@listamester.hu címet.
A végén görgess az oldal aljára, és kattints a Mentés gombra.

A Google ilyenkor egy megerősítő e-mailt küld a bounces@listamester.hu címre. A megerősítő levelet automatikusan elfogadjuk, de biztonság kedvéért ajánljuk, hogy az elfogadással kapcsolatban jelezz a support@listamester.hu -ra. A megerősítés után az átirányítás aktiválódik.
Fontos, hogy az átirányítás csak akkor lesz aktív, ha a mentés után megjelenik a levelező rendszer tetején egy rózsaszín sáv, amely jelzi, hogy az átirányítás sikeresen beállításra került. Ha ez nem látható, ismételd meg a műveletet addig, amíg meg nem jelenik.
- Cím rögzítése és tesztelése a LM-ben
Az elkészített címet be kell írni a LM fiókban, a Beállítások - Mail szerver menüben a bounce címhez. (Csak ezt a sort kell kitölteni.) Majd az oldal alján menteni.
A beállítás ellenőrzéséhez hozz létre egy új tesztcsoportot és vedd fel új tagként a következő címet: nemletezo@listamester.hu
Fontos: a tesztelés csak akkor érvényes, ha a csoport Beállítások fülén megadott feladó e-mail címe ugyanahhoz a domainhez tartozik, mint a létrehozott bounce cím.
Példa: ha a létrehozott bounce cím bounces@cegneve.hu, akkor a tesztet csak olyan feladóval végezheted, mint pl. info@cegneve.hu, nagy.agnes@cegneve.hu, stb. Más domainről (pl. @gmail.com, @vallalatneve.hu) küldött teszt nem lesz érvényes.
A felvett tesztcímre küldeni kell egy teszt levelet. A kiküldés után ha a tagok listájában piros lesz a nemletezo@listamester.hu tesztcím (piros = kipontozódott), akkor rendben van az átirányítás. Néha frissíteni kell az oldalt (átmenni egy másik fülre, majd vissza), hogy frissüljön a tag státusza.
A sikeres tesztelés után kérünk visszajelzést a support@listamester.hu címre, hogy mi is beállítsuk utolsó lépésként a domainhez az aláírást a szervereinken.
Amennyiben a cím 10 percen belül nem pirosodik be az átirányítás megakad valahol. Ekkor kérlek ellenőrizd az alábbiakat:
• Pontosan a Mail szerver beállításokban rögzített cím került létrehozásra.
- Ellenőrizd, hogy az átirányítás aktív-e.
- A fiókba megérkezett a teszt bounce levél. Fontos, hogy ha a levél a spam mappába kerül, akkor nem történik átirányítás. Ebben az esetben ellenőrizni kell a spam beállításokat.
- Ellenőrizd a Spam-beállításokat
Ha a teszt bounce levél a spam mappába kerülne, akkor kövesd az alábbi lépéseket:
- Lépj be újra az Google Adminba, és válaszd ki az Alkalmazások - Google Workspace - Gmail - Spam, adathalászat és rosszindulatú programok - SPAM menüpontot. Itt rögzítened kell (konfigurálás) az usrdomains.listamester.hu domaint megbízható feladónak. (Ez a domain csak a tesztelés eseténben)
Fontos, hogy a legideálisabb megoldás az lenne, ha a bounce cím esetében a spam szűrés teljes kikapcsolása megoldható lenne. A visszapattanó levelek a világ bármely pontjáról érkezhetnek, és előfordulhat, hogy a spamszűrő néhányat blokkol.

Amennyiben a teszt még sikertelen lenne, engedélyezd a POP/IMAP hozzáférést is.
A Beállítások → Átirányítás és POP/IMAP menüben engedélyezd a POP-hozzáférést és az IMAP-hozzáférést, majd kattints a Mentés gombra.
